Naslovna > Retro > Kako je BMW trebalo da izgleda
FOTO GALERIJA (11)

Italdesign BMW Nazca C2

Kako je BMW trebalo da izgleda

Dizajniran i izrađen od poznate kompanije Italdesign, odnosno kuće Giorgetta Giugiara, koncept BMW Nazca C2 je sadržavao sve ono što jedan supersportski automobil treba da ima – mističnu dušu, izvanredne performanse te obline, koje moguda postide čak i žene...

Italdesign Nazca C2 jedan je od rijetkih automobila koji i danas, nakon 17 godina od predstavljanja, izaziva strahopoštovanje. To na najbolji način pokazuje koliko je ovaj koncept sa značkom BMW-a bio ispred svog vremena, jer svi oni koji su imali priliku da ga upoznaju na detroitskom sajmu 1993. godine imali su samo jedno pitanje, koje je glasilo – kada ćemo ga vidjeti u serijskoj produkciji. Nažalost, Nazca C2 nikada nije ugledala svjetlo dana kao serijski model i pored toga što su tri izrađena primjerka bila potpuno finalizovana i što se i danas nalaze u upotrebi. Zahvaljujući pozitivnim reakcijama, već tada se spekulisalo kako će Nazca biti nasljednik legendarnog modela M1, ali BMW je u narednom periodu pokazao potpunu nezainteresovanost i sve je ostalo samo mrtvo slovo na papiru. Nije pomoglo ni to što je ovaj model bio u potpunosti zasnovan na BMW-ovoj mehanici sa 5.0-litarskim V12 motorom, preuzetim iz modela 750i, odnosno 850i.

 

 

 

 

 

Uzdužno postavljen ispred zadnje osovine, BMW-ov dvanaestocilindraš V konfiguracije tjuniran od strane Alpine razvijao je maksimalnih 350 KS pri relativno niskih 5.200 o/min, što je, zahvaljujući maloj težini vozila od samo jedne tone, rezultovalo i, za današnje vrijeme, izvanrednim performansama. Drugačije rečeno, uz samo petostepenu ručnu transmisiju BMW Nazca C2 do 100 km/h je stizala za samo 3,7 sekundi, dok je maksimalni brzinski špic iznosio za vozilo sa „samo“ 350 KS, impresivnih 325 km/h. Nazca C2 bila je spacifična i po konfiguraciji vrata i prozora. Naime, dok su se vrata otvarala normalno, stakla su bila izrađena u takozvanoj konfiguraciji galebovih krila. Ovo, naravno, nije bilo najsrećnije rješenje, ali je svakako bilo prolazno, s obzirom na to da je ovo ipak bio konceptni automobil. I interijeru se nije imalo šta prigovoriti, jer sve je bilo izvedeno u tipičnom BMW-ovom maniru, protkanom samo najkvalitetnijim materijalima. Italdesignova BMW Nazca C2 izrađena je u samo tri primjerka, kao varijanta M12, coupe C2 i C2 spyder i sva tri modela i danas su u upotrebi. Nama, običnim smrtnicima, ostaje samo da žalimo za ovakvim biserima auto-industrije, koji ne blijede ni nakon gotovo 20 godina, jer upravo ovaj model oslikava sve ono što bi ljubitelji BMW-a voljeli danas da vide na najnovijom modelima. Nažalost, od toga za sada nema ništa.

Datum objave: 06/07/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook