Naslovna > Automobili > Kia > Ceed > Kandidat za kraljevski presto
FOTO GALERIJA (23)

Test – Kia Ceed SW 1.6 LX Champion

Kandidat za kraljevski presto

Karavanski Ceed nema najveći prtljažnik u klasi i nije multimedijalan kao mlađi konkurenti, ali ga krase uzorna uravnoteženost u kvalitetu izrade, voznim karakteristikama, komforu, opremljenosti i rekordna sedmogodišnja garancija na kojoj može da mu pozavidi i „kralj kompakta“...

 

U jednom uglednom njemačkom magazinu nedavno su se zapitali da li „Golf klasu“ još uvijek treba zvati po najpoznatijem njemačkom kompaktu ili taj naziv možda treba promijeniti u „Ceed klasa“... Njihova dilema rodila se iz pozitivnih rezultata višegodišnjeg testa Ceeda i zaključka da je on jedan od savremenih kompakta koji na najbolji, čitajte najpotpuniji način, izmiruje sve one kvalitete koji su Golfu svojevremeno donijeli „kraljevski status“. S druge strane, statistika evropske prodaje za 2015. godinu (Izvor: left-lane.com) potvrđuje da je Golf i dalje „kralj s pokrićem“, odnosno da je sa 534.535 prodatih jedinica daleko najpopularniji model u klasi. Sa 73.412 isporučenih jedinica Ceed se još uvijek nalazi negdje u sredini... Nepunu deceniju prije Kia je u Evropi uspjevala prodati oko dvadesetak hiljada Cerata, a danas, deset godina poslije, ugledni njemački časopisi Ceed svrstavaju rame uz rame s perjanicom kompaktne klase. Ne znamo da li su u Kiji ponosni na tu činjenicu, ali napredak koji je napravljen od korejskog Cerata do evropskog Ceeda je zaista impresivan.

 

 

Redizajnirani Ceed u BiH je stigao krajem 2015. u sva tri karoserijska izdanja. U prošlom broju smo objavili test atraktivnog Pro Ceed-a pogonjenog novim 1.0-litarskim trocilindričnim turbo benzincem, a u ovom izdanju se družimo sa praktičnim karavanom pogonjenim 1.6-litarskim GDI atmosferskim benzincem sa 135 KS. Kupcima u BiH SW se nudi sa pet nivoa opreme: LX Active, LX Fun, LX Urban, LX Champion i EX Style. Početni uključuje ABS, VSM (ESP), EBD, TCS i HAC sisteme elektronske podrške, šest vazdušnih jastuka, ručni klima uređaj, audio sistem sa šest zvučnika, centralno zaključavanje, električne podizače prednjih stakala... Suštinski, u osnovnom paketu se dobije sve što je potrebno za ugodnu vožnju. Do ocjene „idealan“ nedostaju mu još parking senzori i daljinsko centralno zaključavanje. Modeli sa četvrtim paketom opreme LX Champion, poput testnog, imaju serijski ove sisteme. Serijski su i dvozonski klima uređaj, tempomat, limitator brzine, Flex Steer servo upravljač sa tri režima rada: Comfort, Normal i Sport, električni podizači zadnjih stakala i 16-inčni aluminijumski naplaci. Uz dnevna LED svjetla, maglenke, kožne obloge upravljača, mjenjača i parking kočnice... koji dolaze u nižim paketima i automatski su uključeni u LX Champion, čulni ugođaj je podignut na visok nivo. Ta razlika se očekivano više plaća, te između LX Active i testnog LX Champion iznosi čak 4.300 KM.

 

Savremenim generacijama izgled je u samom vrhu prioriteta kod kupovine novog automobila. Njemački dizajner Peter Schryer, Ceed SW je skrojio na jedinstven način. Mada nije uspio u potpunosti sakriti koncepcijsku sličnost sa bratskim Hyundaijem i30 SW (najočiglednije je s boka), Schryer je iznjedrio dovoljno originalnosti, koja je naglašenija nedavnim redizajnom. Svježiji izgled se prepoznaje po modernije oblikovanom prednjem braniku sa stilizovanim hromiranim ukrasima oko svjetala za maglu. Maska hladnjaka je uža i dinamičnija, a tako djeluju i retrovizori. Skladnu pojavu zaokružuju i svijetli krovni nosači. Sve u svemu, dovoljno detalja da se istakne modernizovana verzija, ali i da se zadrži duh originala iz 2012. godine. U unutrašnjosti je još manje promjena, što potvrđuje kvalitet prvobitne kombinacije, ali i visok nivo zadovoljstva dosadašnjih vlasnika. Prema evropskim medijima, korejski kompakt je u ovom segmentu jedan od najboljih predstavnika u klasi. Dizajnerski i ergonomski enterijer predstavlja jedno od najboljih rješenja u kompaktnoj klasi. Za prvi utisak nivo opreme igra veliku ulogu, a mnoštvo prekidača, koji zasvijetle sa svih strana nakon „kontakta“, na trenutak mogu navesti na zaključak da sjedite u automobilu više klase. Na taj nivo „miriše“ i kvalitet završne obrade. Kombinacija upotrebljenih materijala je u skladu sa standardima segmenta. Gornji dio instrument panela je od mekane, a donji od tvrde plastike.

 

 

Njihov najveći kvalitet je uravnoteženost, odnosno činjenica da ništa ne odskače i ne strši. To Ceedu između ostalog priznaju i najljući konkurenti, majstori pedancije, Nijemci. U takvim okolnostima zaista je teško naći realnu zamjerku, no prostora za napredak ipak ima. Položaj komandi za podešavanje intenziteta enterijernog osvjetljenja nije baš najpregledniji. Prostor za vozačeve noge zbog oblika centralnog grebena nije baš raskošan. Desno koljeno viših vozača naslanja se na okrugli potenciometar klima uređaja. Sa 14 daljinskih komandi upravljač djeluje pomalo pretrpano, mada u praksi nismo imali problema sa njihovom upotrebom... Spisku „nedostataka“ pridružićemo i izostanak centralnog ventilacionog otvora za dovod svježeg vazduha do zadnjih sjedišta. Zadnji prozori se otvaraju električnim putem što je pozitivno, ali kako pozadi kod karavana obično sjede djeca, to i nije neka prednost.

 

 

Nazad se sjedi komforno, posebno ako su dva putnika u vozilu, jer se tada između njih može spustiti naslon sa utorima za dvije flašice. Ni u sredini nije naporno sjediti, jer je tunel mjenjača osjetno niži u poređenju sa mnogim konkurentima zvučnijih imena. Jedan od najvažnijih aduta SW-a je njegov prtljažnik. Sa 528 litara on nije rekorder kao što su to prtljažnici Octavie, Peugeota 308 ili Honde Civic, ali se čini više nego dovoljnim za potrebe prosječne porodice, pa i trgovačkih putnika. Naslon zadnje klupe je dvodijelne koncepcije i djeljiv je u omjeru 40:60. Kad ga oborite dobija se ravna tovarna površina zahvaljujući duplom dnu prtljažnika. U njemu se nalazi sedam ladica različite zapremine, pogodnih za uredno odlaganje raznoraznih sitnica, alata ili reklamnog materijala. Ispod je rezervni točak standardnih dimenzija. Od neželjenih pogleda prtljag je zaštićen roletnom. Teže terete je moguće fiksirati pomoću podnih alki, a uz doplatu je moguće dobiti i aluminijumsku kliznu pregradu. Vrata prtljažnika mogu se otvoriti pritiskom na prekidač ispod ukrasne lajsne ili putem daljinske komande na ključu.

 

Nakon novog 1.0-litarskog turbo trocilindraša, kojeg smo premijerno testirali u Pro Ceedu, karavan smo dobili sa većim i jačim atmosferskim 1.6 GDI benzincem. Sa 135 KS i 165 Nm to je trenutno najjači benzinac u ponudi na bh. tržištu. Sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 10,2 sekunde on je ujedno i najbrži motor u gami, dok je maksimalna brzina od 192 km/h neznatno skromnija od 194 km/h, koliko dostiže 1.6 CRDi dizelaš (136 KS). Zbog atmosferske koncepcije motora i činjenice da je maksimalni obrtni momenat dostupan pri 4.850, a maksimalna snaga pri 6.300 obrtaja, papirnate performanse najjačeg benzinca se u praksi čine skromnijim od onoga što nude istolitarski turbo dizelaši. Sasvim razumljivo, jer oni „pucaju od snage“ već od 1.500 obrtaja, ali i „umiru“ na 4.000 obrtaja, kada benzinci tek počinju da dišu punim plućima. Iz perspektive testnog modela to znači da su najbolja ubrzanja i međuubrzanja dostupna iznad 4.000 obrtaja, mada šestostepeni ručni mjenjač dugačkih hodova sugeriše da karavanskom Ceedu mnogo više pristaje laganiji tempo vožnje. U takvom režimu do izražaja dolaze uzorna kultura rada i ekonomičnost. Da, dobro ste pročitali, ekonomičnost. Mjesec dana nakon što smo sa Pro Ceedom pogonjenim 1.0 T-GDI motorom na 220 kilometara dugoj dionici puta, koja nas je od Sarajeva vodila preko Travnika i Donjeg Vakufa sve do Banje Luke, ostvarili prosječnu potrošnju od 5,2 litre, isti rezultat smo u sličnim uslovima za vožnju ostvarili i sa karavanom. Podsjetićemo samo da Kia za testni agregat na otvorenoj cesti obećava prosjek od 5,1 litru. Nakon sedmodnevnog testnog maltretiranja i povratka za Sarajevo, putni računar se zaustavio na 6,8 litara. Gornja krajnost se kreće oko desetak litara i moguće ju je postići u stani/kreni režimu po sarajevskim gužvama, ali rezultat sa otvorene ceste je zaista vrijedan pažnje i pohvale, ne za nas, već za Kiu.

 

A kad vas toliko hvale i obasipaju komplimentima, mnogima se desi da lako polete u visine. S obzirom na sve ono što nudi automobil poput testnog i na činjenicu da je četvrti paket opreme veoma bogat, cijena od 35.990 KM djeluje realno odmjerenom. Ko želi maksimalan komoditet preostaje mu najbogatiji EX Style paket za 37.490 KM, dok najpovoljnija opcija sa 1.6 benzincem košta 31.690 KM. Na kraju ne treba zaboraviti da kvalitet Ceeda garantuje i sama Kia sa rekordnih sedam godina garancije. Da li je to dovoljno da korejski kompakt postane vaš prvi izbor, prosudite sami, no nas je kupio svojom uravnoteženošću, baš kao što je to već godinama radio „kralj kompakta“.

Datum objave: 19/03/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook