Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > CLS > Karavan skulptura

Mercedes-Benz

Karavan skulptura

Godinu dana nakon druge generacije kupe-limuzine CLS Mercedes je predstavio i karavansko izdanje svog dizajnerski najatraktivnijeg modela...

Ako vam je dah zastao kada ste na ulici vidjeli novi Mercedes CLS, onda slobodno računajte da će vas CLS Shooting Brake ostaviti bez daha. Po mišljenju mnogih ljubitelja karavana “titula najljepšeg karavana današnjice” već sada bi mogla da se ugnijezdi u Mercedesove trofejne vitrine. CLS Shooting Brake je više skulptura na točkovima nego automobil, koji ima samo jedan zadatak da spoji lijepo, luksuzno i praktično na do sada nezamisliv način.

 

 

 

I dok prednji dio izaziva dežavu osjećaj i predstavlja već viđeno pozadina sa elegantno zaobljeno krovnom linijom i gotovo kupeovskim završetkom donosi pravu svježinu u svijet poprilično suzdržanih karavana. Njihova osnovna prednost, praktičnost do sada je bila i najveća prepreka za dizajnere, koji su kada god bi povukli koju smjeliju liniju bili opominjani sa “skreću sa teme”. Mercedes je u tom slučaju izuzetak, a njegovo odstupanje od stanadarda je upravo i njegova najveća prednost, jer sa CLS Shooting Brakeom nudi jedinstven automobil na tržištu.

 

 

Prtljažnik osnovnog kapaciteta 590 litara je tek nešto raskošniji od rezultata koji nude limuzine više srednje klase poput VW Passata (565 l) ili Forda Mondea (540 l). Ni maksimalnih 1.550 litara nisu senzacija, jer recimo na nivou onoga što nudi 39 cantimetara kraći Renault Megane karavan (1.600 l). S druge strane hrastov drveni pod u prtljažniku, koji se nudi kao opcija jasno aludira za kakve terete je namijenjen Shooting Brake. Osim što ima peta vrata i funkcionalniji prtljažnik karavan u odnosu na kupe-limuzinski CLS donosi i još jednu novost, a to su tri sjedišta u drugom redu. Prema Mercedesu komfor u drugom redu biće na veoma visokom nivou zahvalujući udobnim sjedištima, a vazduh uvijek svjež zahvaljujući četvorozonskoj klimatizaciji.

 

 

Koerficijent otpora vazduhu od 0,29 Cx je slabiji u odnosu na limuzinu (0,26 Cx). Mercedes je objavio da će karavanski CLS biti dostupan sa po dva dizelska i dva benzinska motora koji će se serijski kombinovati sa 7G-Tronic Plus automatskim mjenjačem i ECO start/stop funkcijom. Modeli CLS 350 CDI BlueEfficiency i CLS 500 BlueEfficiency biće dostupni sa pogonom na sve točkove. 

 

 

Početni model je CLS 250 CDI BlueEfficiency sa 204 KS, kojeg odlikuju zavidna prosječna potrošnje od samo 5,3 litara dizela na 100 kilometara i emisiju CO2 od 139 grama po kilometru. Nakon njega dolaze šestocilindrični modeli CLS 350 CDI BlueEfficiency sa 265 KS i CLS 350 BlueEfficiency sa 306 “konja”. Vrhunac ponude je CLS 500 BlueEfficiency s V8 biturbo agregatom i 408 KS, koji omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,3 sekundi, i elektronski ograničen makismum na 250 km/h.

Datum objave: 12/07/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook