Kineska vlada je iznenadila javnost svojim saopštenjem kako planira da ukine protekcionistička pravila koja onemogućavaju strane proizvođače da slobodno trguju, otvarajući svoje veliko tržište “kapitalističkim hordama” od 2020. godine. Prema važećim pravilima, da bi u Kini prodavali vozila bez velikih poreza, proizvođači automobila moraju osnovati zajedničke kompanije sa lokalnim kineskim kompanijama i ne mogu posjedovati više od 50% vlasništva iste. Ova ograničenja su uvedena 1994 godine u nastojanju da se promovišu kineske kompanije i ograniči uticaj bogatih zapadnih kopanija koje su prepoznale ogroman potencijal kineskog tržišta. Ograničenja će biti ukinuta za kompanije koje prodaju elektična vozila u Kini, jer vlada pokušava da peruzme kontrolu nad sve većim zagađenjem vazduha u zemlji i podstakne usvajanje ekološki prihvatljivih transportnih opcija. Kompanija Tesla će biti oduševljena zbog novih odluka kineskih vlasti jer namjerava otvaranje svog pogona za proizvodnju u Šangaju. Nissan je takođe nedavno “podigao prašinu” oko svoje namjere da uspostavi poziciju kao vodeći dobavljač električnih vozila za kinesko tržište. Većina proizvođača automobila vjerovatno neće odmah u potpunosti iskoristiti novu odluku kineskih vlasti zbog dobro uspostavljenih programa zajedničkog ulaganja i saradnje, ali Kina će preći dugačak put da dokaže da je otvorena za poslovanje čak i ako se intenzivira “trgovinski rat” između nje i SAD.
Kineski proizvođač Sarađuje sa
Guangzhou Automobile Industry Group Toyota, Honda, Fiat
BAIC Hyundai, Mercedes
Zhejiang Geely Holding Group Kia, Honda, Peugeot, Citroen, Nissan, Renault
Brilliance Auto BMW, Toyota
Chery Jaguar Land Rover
SAIC Volkswagen, General Motors
BYD Daimler
Changan Ford, DS, Mazda, Suzuki
FAW Group Toyota, Volkswagen, General Motors, Audi
Zhejiang Geely Holding Group je izuzetak jer posjeduje Volvo, Proton, Lotus, Lynk & Co, LEVC, Polestar, i 9,7 % Daimlera