Naslovna > Automobili > Škoda > Karoq > Kodiaq u kompaktnom izdanju
FOTO GALERIJA (40)

Škoda Karoq

Kodiaq u kompaktnom izdanju

Nasljednik Yetija je dizajnerski moderniji, ima praktičniji prtljažnik, komforniju kabinu sa najsavremenijim digitalnim instrumentima i moćnom multimedijom, a tu je pogonska gama od pet turbo motora, koji se kombinuju sa prednjim i 4x4 pogonom, te ručnim i automatskim mjenjačima…

Iz Škode proteklih nam mjeseci stižu samo lijepe, optimistične vijesti. Većina njih dolazi iz proizvodnje. Tako smo nedavno imali priliku da pročitamo kako su Česi proizveli šest milionitu Octaviju, odnosno četiri milionitu Fabiju, a polovinom godine je objavljeno da je proizvođač iz Mlade Boleslav od pridruživanja Volkswagenu 1991. godine do danas proizveo 15 miliona vozila. Od tog broja čak 1.126.500 jedinica je isporučeno samo u 2016. godini, što je najbolji prodajni rezultat u istoriji češkog proizvođača. Od 2017. se očekuje da bude još bolja, jer je Škoda u njoj postala bogatija za dva potpuno nova i veoma zanimljiva modela. Prvi je 4,7 metara dugački SUV, sedmosjed Kodiak, koji se već uveliko i veoma dobro prodaje širom Evrope, a drugi je njegova kompaktnija verzija Karoq, čija je svjetska premijera zakazana za septembar i Sajam automobila u Frankfurtu.

 

 


Karoq je zvanična zamjena za Yetija, no riječ je o osjetno gabaritnijem modelu. Konkretno, on je sa 4.382 mm dužine punih 16 cm duži od Yetija, te ima šest centimetara duži osovinski razmak. Istovremeno je i širi za 48 mm, dok je Yeti jedino bio viši za 8,4 cm. To znači da će kupci Karoqa moći da računaju na komforniju kabinu i osjetno veći prtljažnik čija osnovna zapremina iznosi 521 litar. Podsjećamo da je Yeti tu bio osjetno skromniji sa prtljažnikom zapremine 405 litara i da je baš to bila jedna od najvećih zamjerki koje su kupci imali na ovaj automobil. Karoq će se moći dobiti i sa opcionim Varioflex II sjedištima drugog reda, koja se mogu pomjerati po dužini 11 centimetara. Ova opcija omogućava da se kapacitet prtljažnika i prostor za noge na zadnjoj klupi usklađuju s obzirom na potrebe. U slučaju da je potreban maksimalan komfor na zadnjim sjedištima, i ona se pomjere unazad, a kapacitet prtljažnika pada na 479 litara. Isti tako, ako se zadnja sjedišta gurnu potpuno naprijed, osnovna zapremina prtljažnika raste na 588 litara. Nakon vađenja najužeg sjedišta u sredini drugog reda bočna je moguće pomjeriti ka sredini za osam centimetara i tako povećati komfor. Sa potpunim vađenjem zadnjih sjedišta Karoq dobija prtljažnik čija najveća zapremina iznosi 1.810 litara. Interesantna tehnološka novina koja se do sada nije mogla dobiti u Yetiju su i električno pokretana vrata prtljažnika. Osim tasterom na ključu njih je moguće otvoriti i podvlačenjem noge ispod zadnjeg branika, što je odlično rješenje ako su vam obje ruke zauzete kesama, torbama ili nekim sličnim teretom.

 


U odnosu na dimenzijski osjetno raskošniju Škodu Kodiaq, Karoq je kraći 320 mm, četiri uži i sedam niži. To je sasvim dovoljno da ne bude kanibalizma unutar game češkog proizvođača. Isti scenario se može očekivati kada je riječ o odnosu sa Volkswagen Tiguanom, koji je duži za osjetnih 19,8 cm. Najjači konkurent u okviru koncerna Karoqu će biti njegova sestra blizankinja Seat Ateca, od koje je češki model duži 19 i viši 4 mm. Širina i osovinski razmak su kod oba automobila identični (1,84/263). To je i očekivano s obzirom na to da oba automobila dijele MQB modularnu platformu i istu Volkswagenovu pogonsku tehnologiju. Da stvar bude interesantnija, oba se proizvode u češkoj Kvasiny, u istoj fabrici i na istim trakama kao Škoda Kodiaq.

 


Dizajn Karoqa prati aktuelne Škodine dizajnerske trendove, koji inspiraciju pronalaze u najkvalitetnijem češkom staklu i kristalu. Ta činjenica je zaslužna što s vana možemo da vidimo mnoštvo jasnih, ravnih linija koje su kombinovane sa izlomljenim površinama i oštrim uglovima, karakterističnim za staklene predmete. Dizajn automobila je atraktivno naglašen i svojevrsnim svjetlosnim efektima. Naime, Karoq će od Ambition paketa opreme dolaziti sa najsavremenijim Full LED prednjim i LED zadnjim svjetlima. Prva omogućavaju vrhunsko osvjetljavanje puta, a druga vrhunsku uočljivost. I jedan i drugi svjetlosni sklop doprinose atraktivnijem izgledu automobila, jer mu daju karakterističan svjetlosni potpis i čine ga prepoznatljivim tokom noćne vožnje. Kada je riječ o obliku, prednja svjetla su krajnje jednostavna, pravougaona. Ispod njih su smještena trapezoidna svjetla za maglu, koja su takođe izvedena u LED tehnologiji i imaju funkciju zakretanja i praćenja krivina. Zadnja su dvodijelna i originalno oblikovana sa karakterističnim gornjim krakom koji prelazi sa karoserije na vrata prtljažnika i tvori za Škodu karakteristično slovo C. Kao potpuno novi model Karoq je dobio i novu paletu aluminijumskih naplataka dostupnih u rasponu od od 16 do 19 inča. U serijskoj opremi će se nalaziti 16 i 17-inčni, dok će se pojedini modeli od 17-inča, i svi 18 i 19-inčni točkovi doplaćivati. Škoda za Karoq još nije potvrdila paletu. Podsjećamo da se broj veći Kodiaq nudi sa osam metalik boja i dvije osnovne.

 


Kada je riječ o enterijeru u prvom planu su dvije činjenice. Prostraniji je i komforniji od Yetijevog, ali i tehnološki najnapredniji u okviru Škodine game. Naime, Karoq je prva Škoda u istoriji češkog proizvođača koja ima opcione virtuelne instrumente. Digitalna instrument tabla se kao i na svim ostalim modelima iz VAG koncerna (Audi, Porsche, Volkswagen i Bentley) projektuje na 12,3-inčnom ekranu visoke rezolucije. Škodini dizajneri su osmilili jedinstven grafički prikaz instrumeneta, a kao interesantan detalj sa strana displeja su dodati klasični mjerači temperature motora i nivoa goriva u rezervoaru. Ekranski prikaz je moguće mijenjati kroz četiri različite grafičke šeme. U jednoj od njih je dostupan „klasičan“ prikaz okruglih, analognih mjerača sa putnim računarom ili navigacionom mapom u sredini. U drugoj instrumentima dominira velika navigaciona mapa sa malim digitalnim mjeračima i pokazivačima osnovnih podataka… Suštinski, na digitalnim instrumentima vozač može da dobije sve neophodne informacije o vozilu, navigaciji i audio sistemu.

 


U skladu sa savremenim digitalnim instrumentima je i multimedijalni sistem koji se temelji na drugoj generaciji „Modular Infotainment Matrix Group“ platforme VAG grupe sa na dodir i pokrete osjetljivim 9,2-inčnim ekranom visoke rezolucije, koji je u program češkog proizvođača premijerno uveden sa redizajniranom Octavijom. Kada je riječ o multimediji, interesantniji od ostalih je podatak da se Columbus i Amundsen sistemi serijski opremaju sa LTE modulom (Long Term Evolution), koji omogućava munjevito brz prenos velike količine podataka za više „pametnih“ uređaja dok je vozilo u pokretu. Konecija multimedije i pametnih telefona i tableta je olakšana zahvaljujuči SmartLink + platformi, koja je kompatibilna s Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLinkTM aplikacijama i dostupna je kao opcija za osnovni multimedijalni sistem Swing. Uz skuplje multimedijalne sisteme SmartLink+ dolazi serijski, kao uostalom i sistem za bežično punjenje baterije i povezivanje pametnog telefona sa antenom na krovu automobila, radi pojačavanja prijema signala. Kao opciju više Škoda nudi Connect mobilni sistem, koji djeluje u dva smijera. Prvi omogućava razmjenu informacija i aktivnu navigaciju, a drugi (CareCoonect) komuniciranje sa službama hitne pomoći i asistencije na putu. Podsjećamo da će na evropskom tržištu od 2018. godine u okviru Škoda CareConnect sistema serijski biti dostupan i takozvani „Emergency Call“ taster, koji se za sada nudi samo kao opcija.

 


Nova Škoda Karoq je već doživjela medijsku premijeru 18. maja u Stokholmu, a ona velika, svjetska premijera je zakazana za sajam automobila u Frankfurtu (od 14. do 24. septembra). Tada će biti i objavljena većina do sada nedostupnih podataka, te saopštene početne cijene svih modela. Dobro obaviješteni njemački mediji već spekulišu da bi najpovoljniji Karoq u Evropi mogao koštati oko 21.000 eura, ali ova informacija još nije potvrđena od češkog proizvođača. Kod nas bi ta cijena mogla biti dosta niža s obzirom na to da Karoqova španska blizankinja Seat Ateca u najjeftinijoj verziji košta 33.971 KM, a trenutno najpristupačniji Yeti 1.2 TSI 32.555 KM.

 

MOTORI
Pogonska gama je savremena i čini ju pet turbo motora. Najveća novost je da je umjesto dosadašnjeg 1.2 TSI motora, sada uveden novi 1.0 TSI trocilindraš sa 115 KS i 175 nm. Ljubiteljima benzinaca je ponuđen i potpuno novi, Volkswagenov 1.5 TSI motor u verziji sa 150 KS i 250 nm, od kojeg u Škodi očekuju da bude jedan od nosilaca prodaje. On je za Karoq tim značajniji, jer ga VAG grupacija za sada ne ugrađuje u Seat Atecu, koja ima „stari“ 1.4 TSI sa 150 KS. Dizelska gama se temelji na 1.6 TDI motoru sa 115 KS i 250 nm, odnosno na dvije verzije 2.0 TDI agregata sa 150 (300 nm) i 190 KS (400 nm). Sa slabijim motorima serijski će se kombinovati šestostepeni ručni mjenjač, dok se kao opcija nudi i sedmostepeni DSG automatik, koji će se serijski ugrađivati u model s najjačim dizel motorom i 4x4 pogonom. Pogon na sve točkove je uz motore od 150 KS dostupan kao opcija, dok je prednji pogon serijski.

 

 

 

 

DINAMIKA I SIGURNOST
Osnovna konfiguracija Karoqovog vješanja namijenjenog modelima sa prednjim pogonom podrazumijeva da se pozadi nalazi polukruta osovina. Ovo jeftinije i robustnije rješenje omogućilo je manju masu vozila, ali i njegovu nižu cijenu. Sa jačim motorima i 4x4 pogonom pozadi će se kombinovati multilink vješanje, čije dinamičke mogućnosti odgovaraju većoj snazi i konfiguraciji pogona. Ovdje treba dodati da je kao opcija ponuđen DCC sistem aktivnog vješanja, koje se elektronski prilagođava različitim uslovima vožnje (Comfort, Standard i Sport). Škoda je Karoq opremila i sa mnoštvom savremenih elektronskih sistema, među kojima se izdvaja City Emergency Brake, koji je aktivan do 34 km/h i u slučaju opasnosti od sudara može automatski da zaustavi automobil. Opciono može da se dobije i sistem za nadzor pješaka. Tu je i sistem koji vozaču asistira u gradskim gužvama i stani-kreni režimu vožnje. Karoq ima i aktivni tempomat, zatim sisteme za nadzor kretanja u kolovoznoj traci, detekciju vozila u „mrtvom uglu“ i naleta sa zadnje strane. Vozač može da računa i na asistenciju sistema za očitavanje saobraćajnih znakova, koji u određenom režimu rada može da aktivira kočnicu i uspori automobil do brzine ograničenja. Tu su i sistemi za pomoć pri kretanju na uzbrdici, ali i za kontrolu spuštanja na strminama. Savremena tehnologija omogućava automatsku regulaciju svjetlosnog snopa bez efekta zasljepljivanja, ali i automatsko pronalaženje parking mjesta i parkiranje. Kao opcija uz 4x4 pogon u okviru Drivin Mode Selection sistema se nudi i off-road režim vožnje, koji donosi drugačije podešenu kontrolu rada ESP-a i elektronskog zaključavanja diferencijala (EDL). Kupci Karoqa će na spisku opcija moći da pronađu i grijani upravljač koji do sada nije bio dostupan u Yetiju. Putnicima u drugom redu se osim centralnih ventilacionih otvora i grijača zadnjih sjedišta nude i dvije 12 V i 230 V 50 Hz/ 150 W utičnice. Zavisno od dimenzija točkova, klirens može da varira od minimalnih 173 do najvećih 183 mm

 

U prva dva mjeseca prodaje Škoda je za Karoqovog većeg brata Kodiaqa zaprimila 37.000 narudžbi. Potražnja za kompaktnim SUV modelom bi mogla biti i veća. Ime Karoq (Karok) je nastalo kombinacijom dvije riječi na jeziku naroda Alutiiq, koji živi na istoimenom ostrvu Kodiaq, na jugu Aljaske. Na njihovom jeziku automobil se zove „kaaraq“, a strijela, dugogodišnji simbol Škode je „ruq“.

Datum objave: 05/03/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook