Naslovna > Automobili > Ford > Kuga > Kombinacija za asfalt i duga putovanja

Ford Kuga ST Line 1.5 TDCi 8AT

Kombinacija za asfalt i duga putovanja

Ford Kuga se u trećoj generaciji dizajnerski i tehnološki približila Focusu, a mnogi detalji ponuđeni u enterijeru su isti ili veoma slični kod ova dva modela. Kao svaki SUV, i Kuga je osjetno komfornija od kompaktnog uzora, koju uprkos većoj masi prati i uzornom ekonomičnošću...

Ford je treću generaciju Kuge zasnovao na novoj C2 platformi, koja mu je omogućila da osim benzinskih i dizel motora uz nju ponudi laku i plug-in hibridnu tehnologiju, te da tako postane jedan od pogonski najpotkovanijih kompaktnih SUV modela u klasi. Uprkos galopirajućoj elektrifikaciji na konzervativnom i poprilično skromnom domaćem tržištu kupci još uvijek prednost daju tradicionalnim dizelskim motorima. Ford ih u Kugi ima čak dva. Kažemo čak, jer su neki konkurenti već odustali od ugradnje dizelskih agregata u njihove modele, a mnogi su ih sveli uglavnom na jednu pogonsku jedinicu. Ford se odlučio da dizelašima maksimalno produži život, te je uz novu Kugu ponudio 1,5 i 2.0 EcoBlue motore. Manji agregat kojeg smo imali prilike testirati dostupan je u verziji sa 120 KS, dok se veći dvolitarski blok nudi u izdanjima sa 150 i 190 KS. To je više nego dovoljno da se zadovolje potrebe većine tradicionalnih kupaca, kojima se uz dizel motore na raspolaganju i laka hibridna tehnologija, prednji i pogon na sve točkove, te ručni i osmostepeni automatski prenos. Testna kombinacija sa 1.5 TDCi agregatom pogonski je fokusirana na ekonomičnu vožnju, dok je sa prednjim pogonom i automatskim mjenjačem primarno orijentisana ka asfaltu. No prije nego što ocijenimo njene praktične, pogonske vrijednosti prvo ćemo se osvrnuti na ostale karakteristike nove Kuge.

 

 

 


Kada je riječ o dizajnu, Kuga se jasno nadovezuje na novi Ford Focus, od kojeg preuzima najznačajnije stilske detalje poput široke šestougaone maske hladnjaka i zaobljenih prednjih LED svjetala. Od prve do treće generacije izgubljena je doza vizuelne oštrine, koja je odlikovala gotovo sve Fordove modele, a njihov dizajn umekšan je i prilagođen ukusima širih narodnih masa. Testni model s vana je obogaćen sa ST Line paketom opreme. Njegov sportski duh ogleda se u specifičnoj maski hladnjaka, točkovima, branicima i modernim LED svjetlima upečatljive grafike. Istovremeno mnogi karoserijski elementi poput plastičnih obloga lukova točkova, donjeg dijela vrata i pragova obojeni su u boju karoserije zbog čega ista izgleda dopadljivije i skupocjenije. Maska hladnjaka ima specifično saće i istaknuta je sjajnom klavir lak, crnom bojom. Isti dizajnerski stil primjenjen je i za naglašavanje centralnih umetaka na prednjem i zadnjem braniku, te uzdužnih krovnih nosača. ST Line opreme prepoznaje se i po izraženijem krovnom spojleru, te specifičnim 18-inčnim alu naplacima sa pneumaticima dimenzija 225/60. Sportski karakter naglašen je i sa dva prava izduvna otvora oivičena hromiranim završecima, stilizovanim ST Line oznakama, a oku ugodnom vanjskom dizajnu na svoj način pridonosi i opciona metalik bijela boja.

 


I u enterijeru Kuga slijedi smjernice, koje je zacrtao aktuelni  Focus. Kao najveća razlika između ova dva modela osim komfornije kabine, nameće se nova Fordova digitalna instrument tabla, koja se projektuje na 12,3-inčnom ekranu visoke rezolucije i koja je u Focusu postala dostupna tek od redizajna. Već nakon prvog ulaska u kabinu jasno je zašto klasični kompakti odavno gube primat kod kupaca u koristi kompaktnih SUV modela. Viša pozicija za upravljačem i šire staklene površine osnovni su preduslov za optimalnu preglednost okoline vozila, koja je u slučaju testne Kuge prilikom vožnje unazad unaprijeđena sa parking kamerom. Osim odlične preglednosti Kuga nudi i raskošan kabinski prostor, koji vozaču i suvozaču omogućava da se ugodno namjeste i uživaju udobno zavaljeni u odlično profilisana i platnom obložena sjedišta. ST line paket u kabini donosi prije svega trokraki upravljač čije kolo je izdašno obloženo sa kvalitetnom perforiranom kožom, koja je prošivena ukrasnim crvenim koncem. Ovaj ukrasni detalj nalazimo i na sjedištima, presvlakama sjedišta, oblogama vrata i centralnom naslonu za ruke. Kuga nam se predstavila kao veoma funkcionalan automobil sa mnoštvom korisnih pretinaca, te otvorenih i zatvorenih odlagališta za sitnice. Ispred okruglog kontrolora automatskog mjenjača našli smo čak i opcioni bežični punjač za telefone, dok su za uređaje koji ne podržavaju ovaj način punjenja obezbijeđene USB utičnice. Sam sistem upravljanja mjenjačem je vizuelno zanimljiv i jednostavan za korištenje, ali ipak zahtijeva od vozača određeni period privikavanja, jer nije stepenovan kroz režime već se samo okreće u mjestu s lijeva nadesno i obratno. Kada bi kliknuo svaki put pri odabiru nekog režima vožnje bio bio maksimalno praktičan. Klima uređaj je zadržao najjednostaviju klasičnu formu, dok je ergonomija vozačkog okruženja generalno jedna od najboljih u klasi. Većina plastičnih  materijala sa kojima dolaze u dodir vozačeve ruke su ugodne, a posebno gornji gumirani slojevi. Za svaku pohvalu su i kvalitet završne obrade, odnosno čvrstina svih spojeva, zbog čega lako stičete utisak da će u kabini sve ostati na svom mjestu i nakon dugogodišnje eksplopatacije.

 


Sa 4,6 metara dužine Kuga je jedan od najdužih predstavnika u klasi kompaktnih SUV modela. Ta činjenica najviše se osjeti u drugom redu sjedišta gdje se bez problema mogu smjestiti i ljudi košarkaškog rasta, a da ne udaraju koljenima u sjedišta ispred sebe niti da dodiruju glavom strop. Odgovorno tvrdimo da sve osobe manje od 195 cm neće imati nikakvih problema da se smjeste pozadi. Sa 475 litara osnovne zapremine prtljažnik ne spada u rekordere, ali se ne čini ni skučenim i malenim, posebno jer ima ravne stranice. Zadnja klupa ima mogućnost uzdužnog pomjeranja do petnaestak centimetara na podnim šinama, a njen naslon podesiv je po nagibu. Odlična kombinacija za sve one vozače koji često moraju da kalkulišu između putničkog i prtljažnog prostora, a takav je gotovo svaki pripadnik višečlanih porodica sa malom djecom i velikim kolicima, bazenima, trampolinama, biciklima, skijama, sankama i ostalim rekvizitima, koji prate svako dječije odrastanje.

 


Nova Ford Kuga nam se po svemu što je ponudila nametnula kao jedan od najzanimljivijih modela u kompaktnoj SUV klasi, koji u testnoj kombinaciji ima posebnu cijenu i košta za današnje standarde „odmjerenih“ 69.500 KM. U nekim drugim okolnostima ta cijena može biti i veća, ali bez obzira na njen iznos ne bi trebali doći u dilemu da razmišljate da ste nešto pretplatili, odnosno da ste uskraćeni za bilo koji segment savremenog SUV iskustva. Naša idealna kombinacija još bi imala 4x4 pogon kao dodatnu garanciju sigurnosti na podlogama lošijeg kvaliteta, dok se jači motor od 1.5 TDCi nameće kao imperativ samo onoj grupi kupaca koja traži energičniju reakciju na pritisak papučice gasa ili jednostavno ne želi da pravi nikakve kompromise između dinamičnosti i ekonomičnosti.


POGON


Ekonomičnost kao najjači adut


Jedan od najvećih kvaliteta testnog modela nisu rekordne vrijednosti po pitanju određenih parametara, već odličan balans između svih njih. Možda jedino sportski vanjski dizajn pomalo odskače od pogonskog sklopa, koji je odlično pogođen za sve porodične potrebe. Manji 1.5 TDCi agregat solidno je utišan, a sa 120 KS i 300 Nm obrtnog momenta poprilično mišićav da bez problema pokrene 1.524 kg težak automobil. U većini situacija odlično sarađuje sa osmostepenim automatskim mjenjačem i nadzornom elektronikom, koja nudi pet različitih režima rada. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12 sekundi ne djeluje spektakularno, ali je u vožnji dovoljno u većini situacija kao uostalom i najveća brzina od 177 km/h. Za vozače koji se primarno namjeravaju voziti auto-putem ili vući prikolicu, 2.0 TDCi motor nameće se kao optimalniji izbor, dok manji 1.5 TDCi oduševljava ekonomičnošću. Prosječna potrošnja lako se spušta i ispod četiri litra, dok se naš testni prosjek zaustavio na 5,8 litara, što je zaista vrhunski rezultat i odavno nije postignut sa jednim SUV modelom formata Kuge, čija masa u testnom izdanju iznosi 1.524 kilograma.

Datum objave: 09/12/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook