Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > A Klasa > Kompaktna raketa
FOTO GALERIJA (16)

Mercedes-AMG A 35 4Matic

Kompaktna raketa

Sa novim AMG A 35 modelom koji iz dvolitarskog „bloka“ izvlači 306 KS Mercedes popunjava dosadašnju prazninu između standardnog A 250 i brutalnog AMG A 45 modela...

Najjača A-Klasa koju smo imali priliku voziti polovinom aprila tokom njene međunarodne prezentacije u Trogiru bio je model 250 4Matic sa dvolitarskim turbo benzinskim motorom. Iz četverocilindarskog bloka Mercedes nam je tada izvukao 224 KS, što je bilo dovoljno da od 0 do 100 km/h stignemo za 6,2 sekunde. Kazaljku brzinomjera zbog poštovanja zakonskih ograničenja na autoputu (najveća dozvoljena brzina na autoputu u Hrvatskoj je 130 km/h) nismo dotjerali do maksimalnih 250 km/h, ali na osnovu svega što smo imali priliku vidjeti nismo imali razloga da sumnjamo u ono što su pedantni Nijemci tada deklarisali.

Sve ono što nam se tadašnjom najjačom A-Klasom učinilo impresivnim postalo je još impresivnije kada su nas u okviru međunarodne prezentacije nove B-Klase organizatori događaja počastili i sa „tajnom“ premijerom potpuno novog Mercedes-AMG A 35 4MATIC. Kažemo tajnom, jer je nas je njemački proizvođač diskretno zamolio da se uzdržimo od objavljivanja naših impresija do 5. decembra kada je zvanično potvrđena informacija o proizvodnji ovog modela koji do sada nije bio dostupan u Mercedesovoj gami.

 

Podsjećamo da je prošla generacija A-Klase od AMG programa imala A 45 4Matic model sa brutalnih 381 KS i 475 Nm, koji su bili dovoljni da se „stotka“ iz mjesta dostigne za samo 4,2 sekunde. Razlika između nje i sljedećeg najjačeg modela A 250 Sport (218 KS) bila je okruglo 163 KS. Mercedesovi marketinški stručnjaci su u međuvremenu došli do zaključka da je to prevelik raspon i da dozvoljava da se u ponudu, po uzoru na veće klase, uvrsti još jedan AMG model.

Tu na scenu stupa novi Mercedes-AMG A 35 4MATIC, kojeg smo ekskluzivno imali priliku isprobati na živopisnim, krivudavim i vozački veoma zahtjevnim putevima španske Mallorce. Za njegov pogon Mercedes je iskoristio dobro poznati dvolitarski blok, kojeg je ovog puta „nasvirao“ na 306 KS. Koliki su krajnji dometi ove sjajne „mašine“ najbolje govori podatak da bi novi i najjači AMG A 45 4Matic trebalo da ima oko 400 KS.

U AMG A 35 modelu dostupan je isključivo u kombinaciji sa sedmostepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom i pogonom na sva četiri točka. Sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 4,7 sekundi značajno je brži od do sada najjače 250-ke. Kada se „suvi brojevi“ ostave po strani AMG A 35 postaje vrhunska vozačka igračka koja najviše pruža tamo gdje je najteže po krivinama.

Koordinacija 4x4 pogona sa sedmostepenom automatikom i turbo motorom je izvedena besprijekorno, a nakon samo par kilometara nam se činilo da nam savremena elektronika čita misli, ali i osjećanja. Božanski osjećaj za upravljačem dodatno je pojačan impresivnim prirodnim ambijentom, plavim nebom i još plavljim morem koje zapljuskuje stjenovite obale predivne nam Mallorce.

Mada elektronika savršeno pegla sve vozačke greške, ona nas ne može obuzdati da na pravcima nekontrolisano pritisnemo papučicu gasa. Ni ovdje nema sumnje da je elektronski ograničenih 250 km/h dostupno s lakoćom, ali je bitno napomenuti da se za upravljač AMG A 35 modela mora sjedati hladne glave.

U protivnom veoma brzo ćete doći u sukob sa policijom, ograničenjima, zakonom, računovođom i na kraju samim sobom. Nije nimalo lako biti ovoliko snažan, a možemo zamisliti kakva nas zadovoljstva očekuju kada Mercedes predstavi AMG A 45 model, koji će predstavljati „krunu karijere“ nove A-Klase, koja po svemu do sada prikazanom ima sve preduslove da bude najbolji premijum kompakt u klasi.

 

 

Tehnički podaci:

Mercedes-AMG A 35 4Matic

 

Dužina/širina/visina (m): 4,44/1,80/1,41

Međuosovinski razmak (m): 2,73

Motor: R4-Benzinac, 1.991 ccm, turbo, direktno ubrizgavanje

Snaga: 225 kW / 306 KS pri 5.800 o/min

Najveći obrtni momenat: 400 Nm od 3.000 do 4.000 o/min

Najveća brzina: 250 km/h (elektronski ograničena)

Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 4,7 s

Prosječna potrošnja: 7,3 litra

CO2-Emisija: 167 g/km (Euro 6d-Temp)

Masa vozila / Dozvoljeno opterećenje: min. 1.555 kg / max. 500 kg

Prtljažnik: 379/1.210 litara

Krug okretanja: 11,5 m

Gume: 235/40 R 18

Cijena baznog modela: 47.529 eura

 

Datum objave: 06/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook