Prva generacija Mazdine „šestice” krajem 2006. godine dostigla je milion proizvedenih jedinica, a do početka 2007. na evropskom tlu registrovano je čak 440.000 limuzina iz Hirošime. Ovaj rezultat, ostvaren za samo četiri godine, vrijedan je pažnje utoliko što pokazuje raskošne proizvodne mogućnosti Japanaca (250.000 „šestica” godišnje), ali i veliku tržišnu popularnost njihovog limuzinskog modela. I dok je pažnja evropske javnosti ovog ljeta i jeseni većinom bila usmjerena na dugonajavljivane premijere „domaćih” modela poput Forda Mondea, Audija A4 i Renault Lagune, Mazda 6 je na Sajmu automobila u Frankfurtu bljesnula kao zvijezda iz drugog plana. Efekat iznenađenja urodio je plodom upravo na evropskom tržištu, pa se sa velikim nestrpljenjem očekuje tržišni nastup nove Mazdine limuzine.
Naginjanje ka atletskoj, sportskoj građi, sa prepoznatljivim „kosookim” loockom japanski dizajneri započeli su još prije pet godina sa prvom „šesticom”, koja je na tom planu napravila korak „od sedam milja” promovišući zoom-zoom filozofiju i zamijenivši izrazito konzervativnu 626-icu. Evolucija početnog zoom-zooma najavljena je početkom godine sa modelom „2”, a ozvaničena drugom generacijom „šestice”. Poslednja generacija Mazdine limuzine, rad slavnog Youichi Sata, koji se neskromno hvali da je napravio životno djelo (dizajnirao prvu 323, drugi RX-7) odiše elegancijom i plijeni dinamičnom pojavom čak i kada stoji. Karoserija je za razliku od prethodnice blago zaobljenija i naduvanija, odnosno duža 65 mm, šira 15 mm i viša 5 mm. Uprkos povećanju dimenzija težina je u prosjeku smanjena za 35 kg, pri tom je zadržana uzorna sigurnost i čvrstoća, a neki elementi poput torzijske otpornosti poboljšani su za čak 30 odsto. Platforma je modifikovana i za 50 mm duža od starog modela (sada 2725 mm) sa kojeg je i preuzeta. Interesantan podatak predstavlja i odlična aerodinamika, donosno koeficijent otpora vazduha od samo 0,27.
Enterijer „šestice” u potpunosti odgovara jednom od ključnih zahtjeva zoom-zoom filozofije, a to je vrhunska prostranost. Ergonimija je na visokom nivou, pa se od sada „korpulentniji” evropski vozači ne bi trebali žaliti da ih žuljaju sjedišta napravljena po kalupu „japanaca”. Sjedišta su dobila nove okvire zahvaljujući kojima sada pružaju bolju potporu tijelu na dužim putovanjima. Prostora za noge ima 20 mm više, dok je prostor za ramena komotniji za dodatnih devet milimetara. Osim poboljšane udobnosti „šestica” je i mnogo praktičnija, preglednost prema naprijed svrstava se među najbolje u klasi, a zahvaljujući novodizajniranim zadnjim naslonima za glavu i retrovizorima poboljšana je vidljivost iza automobila. Instrument tabla, sa izraženijim okruglim prstenastim pokazivačima, osim ljepše grafike nudi i bolju preglednost. Zahvaljujući upotrebi kvalitetnijih i mekših materijala, unutrašnjost je dobila prijeko potrebnu notu profinjenog luksuza. Upravljač je naglašeno sportskog dizajana i ima mogostruko više funkcija nego dosad, zahvaljujući uvođenju integririsanog CF-net sistema (Bluetooth, navigacija, klima, audio, putno računalo).
Svi profili od plastične armature i središnjeg stuba pa do obloga vrata i naslonjača su mesnatiji te djeluju za klasu bolje u odnosu na prethodnu generaciju. Znatno bolja je i akustička izolacija, pa je buka sa dosadašnjih 70 dB smanjena na 67,5 dB. Samim tim podignut je i ukupni kvalitet vožnje, po kojem je Mazda 6 sada stala rame uz rame sa najboljom evropskom konkurencijom. Za održavanje optimalne temperature unutrašnjosti zadužen je novi ventilacioni sistem, sa visokoučinkovitim dvozonskim klima-uređajem. U skupljim modelima na raspolaganju su brojni praktični i luksuzni dodaci, poput start/stop dugmeta, ali i inovativnog osvjetljenja, koje se pali od dna ka vrhu središnjeg stuba i završava osvjetljavanjem instrument table. Ovo za automobile rješenje preuzeto je direktno iz aviona.
I dok je prva „šestica” napravila odmak od klasičnih i približila se na korak klase sportskih limuzina, druga generacija Mazdine limuzine otišla je još dalje. Manja masa i odlična aerodinamika osnovni su preduslov za ostvarivanje sportskih performansi, koje već u startu ispunjava nova „šestica”. Još kada se svemu pridoda unaprijeđeni sistem vješanja te najjači i novorazvijeni 2.5-litarski benzinac sa 170 rasnih konja, zamjena za dosadašnji 2.3-litarski agregat, onda ne treba sumnjati da će Mazda 6 veoma brzo postati omiljena u krugovima ljubitelja brzih, lijepih i nadasve pouzdanih sportskih limuzina. Najsnažnija Mazda 6 oprema se ručnim 6-stepenim mjenjačem te ostvaruje masimalnih 220 km/h. Za istinske ljubitelje brzine sprema se ultrasportska MPS izvedba, koju bi kao i u prethodnoj generaciji trebao pokretati turbobenzinac. Prema prvim najavama cijena bi se trebala zadržati na nivou prethodne, što je svakako pored brojnih novina i poboljšanja osnovna prednost u kojoj treba tražiti šanse za još značajniji tržišni nastup nove „šestice”, koja bi se u BiH trebala pojaviti u prvim mjesecima 2008. godine.