Naslovna > Automobili > Ford > Mondeo > Kraj proizvodnje i za Fordovu limuzinu

Ford Mondeo

Kraj proizvodnje i za Fordovu limuzinu

Sve popularniji segment crossovera i SUV-a natjerao je čelnike Forda da već krajem marta obustave proizvodnju Mondea, limuzine koja je bilježila tržišni uspjeh još od početka 90-ih...

Nakon što je Ford prošle godine u Americi okončao proizvodnju Mondea (za američko tržište se prodavao pod nazivom Fusion), evropska verzija preživjela je neko vrijeme, ali ipak ista sudbina je čeka već krajem marta ove godine. Ford je najavio planove za prekid proizvodnje limuzine i karavana u svojoj fabrici u Valensiji zbog kako kažu ,,rastuće promjene u preferencijama kupaca“. Jasno je kao dan, tržište već odavno zahtijeva sve veću ponudu crossovera i SUV-a, što se shodno tome odražava na male gradske automobile, ali i na limuzine.

 

 


Mondeo je nastao 1993. godine kao zamjena za Sierru i ostvario je približno 5 miliona prodatih primjeraka na evropskom tlu. Pad popularnosti limuzina već dugo vremena je primijetan i kako kažu u Fordu, segment u kom nastupa Mondeo od 2000. godine je u padu za oko 80%. Da se ne radi samo o problemu koji je zahvatio Mondera potvrđuju i glasine da će Volkswagen takođe raskrstiti sa Passatom. Nova generacija jeste potvrđena, ali neki izvještaji kažu da će se prodavati samo kao karavan. Ipak, Mondeo neće nestati u potpunosti jer Ford i dalje prodaje automobil u Kini, gdje je prošle godine dobio i ažuriranu verziju, jer se na istoku još uvijek često odlučuju za limuzine, pa bi i Fordova mogla tamo opstati još nekoliko godina.

 


Da će doći do obustave proizvodnje Mondea na evropskom kontinentu nije iznenađenje, ali ono što pomalo iznenađuje jeste da će Fordovi minivanovi Galaxy i S-Max nastaviti da žive sa proizvodnjom u Valensiji, bar neko vrijeme. Očekuje se da će indirektna zamjena za Mondea doći u vidu povišenog karavana, jer je model primijećen nekoliko puta u testnoj fazi, ali nije jasno da li će održati poznato ime. Što se tiče pogona u Valensiji Ford ulaže u pokretanje proizvodnje 2,5-litarskog hibridnog motora Duratec do kraja 2022. godine za evropsko tržište. Takođe, kompanija će pojačati razvoj baterijskih pakovanja kako bi se pripremila za električnu eru koja dolazi, jer će Ford do 2030. godine u Evropi prodavati samo električne putničke automobile.

Datum objave: 26/03/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook