Naslovna > Automobili > Ford > C-Max > Lijepo izgleda, još ljepše se vozi
FOTO GALERIJA (18)

Test - Ford C-Max 1.6 TDCi DPF Titanium

Lijepo izgleda, još ljepše se vozi

Druga generacija C-Maxa donosi neočekivano veliki napredak, kako u pogledu kvaliteta ukupne izvedbe i ugrađenih materijala, tako i u pogledu voznih karakteristika, koje oduševljavaju čak i u kombinaciji sa na štednju orijentisanim 1.6-litarskim turbodizelašem...

Nova generacija Forda C-Max predstavljena je 2009. godine u obliku koncepta Iosis Max na sajmu automobila u Ženevi. Novi model specifičan je po novorazvijenoj C1 platformi, na kojoj je razvijena i posljednja serija kompakta Focus, posebnoj po tome što je u potpunosti kompatibilna sa Fordovom TVC ili Torque Vectoring kontrolom diferencijala. Koliko je novi C-Max bolji od prethodnika, te koliko je zapravo drugačiji od konkurencije, provjerili smo testiranjem 1.6-litarske TDCi verzije, oplemenjene najbogatijim paketom opreme Titanium.

 

 

 

 

 

Dizajnerski, novi C-Max na prvi pogled izgleda kao evolucija prethodnog modela, ali sada gotovo svaki detalj na njemu izgleda još ozbiljnije i agresivnije. Na prednjoj sekciji i dalje dominira veliki trapezoidni usisnik vazduha, dok se bokovi odlikuju čistim linijama sa naglašenim pragovima i rubovima blatobrana. Na zadnjem dijelu najupečatljiviji detalj predstavljaju lijepo oblikovana svjetlosna tijela, kao i velika peta vrata, čiji donji rub zadire duboko u odbojnik, a sve sa ciljem što lakšeg pristupa prtljažnom prostoru. Određene promjene vidljive su i pogledom na osnovne mjere, tako da je novi model u poređenju sa prethodnikom sa 4.380 mm profitirao 8 mm u dužinu, sa 1.828 mm samo 3 u dužinu, dok je visina od 1.626 mm povećana za osjetnijih 38 mm. Međuosovinski razmak od 2.648 mm sada je duži za 8 mm, a novine su evidentne i u slučaju traga prednje i zadnje osovine od 1.559 i 1.569 mm, što je u odnosu na mjere sa prošlog C-Maxa rast od 14 i 28 mm. Ovakva konfiguracija uticala je ne samo na povećanje iskoristivog enterijera, već i na osjetno ubjedljivije vozne osobine o kojima ćemo nešto kasnije.

 

 

Za razliku od vanjštine, enterijer C-Maxa predstavlja priču za sebe. U poređenju sa prethodnikom osjetan je pomak u kvalitetu upotrijebljenih materijala, a istovremeno i završna obrada zaslužuje visoke ocjene. Naš testirani Titanium model odlikovao se cijelim nizom luksuznih elemenata, kao što su, između ostalog, EATC dvozonska automatska klimatizacija, fabrički audio-sistem sa komandama na upravljaču, bluetooth konekcijom i glasovnim komandama, a tu su i dva opciona paketa Easy Driver 3 i Titanium 1, koji su donijeli i detalje poput automatskog parking sistema, grijanog vjetrobrana, te potpuno elektrifikovanih stakala i retrovizora. Dizajn instrument table znatno je dopadljiviji od dosadašnjeg, što važi i za pregledne analogno-digitalne instrumente sa ugodnim ledeno plavičastim osvjetljenjem. Određeno privikavanje zahtijevaju jedino komande raspoređene na centralnom grebenu u obliku tastature na mobilnim telefonima, ali kada ih jednom savladate, kasnije ne predstavljaju gotovo nikakav problem.

 

 

Zahvaljujući rastu eksterijernih dimenzija, novi C-Max ponudom prostora zadovoljava, bez obzira na to radilo se o putnicima na prednjim ili zadnjim sjedištima. U zadnjem dijelu novi C-Max nudi dovoljno prostora za tri odrasle osobe, iza kojih je moguće odložiti 471 litru prtljaga. Kome ni to nije dovoljno, C-Maxa preklapanjem sjedišta u omjeru 40:20:40 može pretvoriti u solidnog transportera, koji će zahvaljujući pravilnom obliku unutrašnjosti poslužiti i pri manjim selidbama.

 

 

 

 

Na testu dinamičnosti nismo puno očekivali od novog Forda C-Max, jer ugrađeni 1.6-litarski turbodizelaš sa 115 KS na plećima je imao masu vozila od priličnih 1.390 kilograma. S druge strane određenu letargičnost motora uspješno su kompenzovali EPAS električno servo upravljanje, izuzetno pogođeno ogibljenje sastavljeno od McPherson i zadnjeg Control Blade multilink vješanja, te TVC sistem kontrole obrtnog momenta na pogonskoj osovini. Upravo ovaj detalj podario je novom C-Maxu izvanredne vozne osobine, posebno na našoj testnoj stazi punoj različitih krivina. Ovaj sistem funkcioniše tako što većinu obrtnog momenta šalje na točak, koji ima bolji kontakt sa podlogom, čime se u znatnoj mjeri neutrališe tendencija proširenja putanje karakteristične za vozila sa prednjim pogonom. Odlične rezultate C-Max je pokazao i pri konstantnoj izmjeni pravca, gdje je do izražaja došla i odlična izbalansiranost cijelog vozila, ali i nenametljiva efikasnost standardnog ESP programa stabilnosti.

 

 

 

   MOTOR         JEDNOSTAVNIJI I BOLJI     
Što se tiče pogona, naš testni primjerak raspolagao je dobro poznatim 1.6-litarskim TDCi turbodizelašem, koji pomoću common-rail ubrizgavanja posljednje generacije i turbo punjača na izduvne gasove sa hladnjakom vazduha, na prednju osovinu pri 3.600 o/min isporučuje 115 KS. Najveći obrtni moment od 285 Nm raspoloživ je u rasponu između 1.750 i 2.500 o/min, a ono što posebno treba pohvaliti je, osim uglađenosti ovog četvorocilindraša, i njegova veza sa preciznom šestostepenom ručnom transmisijom.

 

 

Performase su sa druge strane pokazale da je C-Max sa 1.6-litarskim TDCi motorom u prvom redu namijenjen osobama koje preferiraju ekonomičnost, ali i brinu o životnoj sredini. Ubrzanje do 100 km/h traje 11,6 sekundi, maksimalna brzina iznosi 182 km/h, ali je zato prosječna potrošnja na našem testu iznosila samo 6,1 litru eurodizela. Dodamo li svemu da je potrošnju ovog štedljivog minivana moguće spustiti i ispod pet litara, te da svaki kilometar u atmosferu emituje samo 119 grama CO2, možemo mu dati samo odlične ocjene. Pozitivnosti Fordovog minivana nastavile su se i na provjeri kočenja, gdje je sistem sastavljen od diskova na svim točkovima osnaženim ABS sistemom sa 100 km/h 1,4 tone teško vozilo zaustavljao za 40,9 metara. Posebno ćemo pohvaliti i opcioni aktivni sistem pomoći pri bočnom parkiranju, kroz koji je C-Max sposoban da se u potpunosti samostalno parkira.

Datum objave: 12/05/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook