Naslovna > Automobili > Ford > Ka > Mali srcolomac
FOTO GALERIJA (8)

Vozili smo - Novi Ford Ka

Mali srcolomac

Nasljednik više nego uspješne prve generacije Forda Ka, koja u penziju odlazi sa 12 godina staža i 1.4 miliona proizvedenih primjeraka, donosi moderan dizajn, uvjerljivu izvedbu i vrhunski ugođaj u vožnji, koja prevazilazi okvire klase „gradskih minija“...

Poslije dugih dvanaest godina i više od 1.4 miliona prodanih primjeraka, svjetskoj javnosti na ovogodišnjem Pariškom sajmu automobila predstavljen je potpuno novi Ford Ka. Nepunih mjesec dana nakon premijere, imali smo priliku isprobati ovog mališu u okviru međunarodne novinarske prezentacije, koja je održana na Ibizi. Živopisno ostrvo i divni vremenski uslovi doprinijeli su da Ford na najbolji način prezentuje svoj novi adut u klasi malih gradskih automobila. Uz podsjećanje na zapažen rezultat koji je ostvarila prva edicija Forda Ka stoji i obavezna napomena da je ovaj automobil bio posebno omlijen kod ženske populacije. Njegov, tada inovativan dizajn, izazvao je buru oduševljenja evropske publike i stvorio brige pojedinim evropskim konkutrentima.

 

 

 

 

Zato i ne treba da čudi što se stari model zadržao na tržištu punih 12 godina. Novi model, poput prethodnika, predstavlja automobil za kojim će se okrenuti većina ljudi na ulici. Na prvi pogled Ford Ka djeluje kao koncept, koji je možda premoderan, odnosno nekoliko godina ispred svog vremena. Dizajnerski tim na čelu sa Martinom Smithom projektovao je automobil, koji je genetski veoma sličan svojoj starijoj braći Mondeu, Fiesti i Kugi. Težište razvoja je bazirano na, stvaranju ultramodernog gradskog autića, izrazito inovativnog dizajna, po filozofiji koja se kosi sa načinom razvoja drugih evropskih proizvođača poput Fiata i Minija, koji sa svojim modelima teže oživljavanju retro stila. Ovakav pristup još je zanimljiviji kada se zna da novi Forda Ka osim mehanike i motora dijeli i proizvodne trake sa Fiatom 500,  u poljskoj fabrici u Tichyu. Po pitanju dimenzija, novi mališa iz Kelna narastao je u svim pravcima, a naročito u visinu, gdje je dobio čitavih 10 cm. Profilisana i prijatno tvrda sjedišta odlično drže u krivinama, ali su i udobna na dužim putovanjima, zahvaljujući solidnom prostoru za noge koji nudi prvi red. Generalno, dizajn unutrašnjosti prati trendove i pokazuje da su njegovi kreatori imali veliku slobodu u radu.

 

 

 

Neobičnim izgledom se najviše ističe centralna konzola, koja u kombinaciji sa svijetlosivim lakiranim detaljima izgleda moderno i mladalački. Primjedbu upućujemo na račun tvrdoće plastike, koja je sa jedne strane opravdana niskom finalnom cijenom. Mogućnost individualnog dizajniranja i opremanja unutrašnjosti je takođe jedna od novina koju donosi novi Forda Ka. Široka paleta nijansi i jarkih boja, kako eksterijera, tako i entrerijera, učiniće svakog najmanjeg Forda unikatnim djelom. Da se nije radilo samo na dizajnu, uvjerili smo se već poslije nekoliko kilometara probne vožnje. Poseban naglasak stavljen je na usavršavanje podvozja i torzione krutosti. Rezultat toga je smanjenje vertikalnih pomjeranja odnosno poskakivanja i povećanje sveukupne udobnosti i užitka u vožnji. Iako u potpunosti električan, osjetljivost upravljača je na zavidnom nivou sa dosta povratnih informacija, pa je užitak u vožnji potpun, čak i kod angažovanije vožnje.

 

Na početku prodaje Ford je za novog Ka ponudio dva motora, koji su već od ranije poznati iz Fiata 500. Četverocilindarski benzinac zapremine 1.2 litre razvija 69 KS, a krase ga, prije svega skromna potrošnja od 5,1 litre na 100 km, te niska emisija CO2 od svega 119 g/km. Kazaljka brzinomjera kod ovog modela zaustavlja se na 159 km/h. Drugi agregat u ponudi je četvorocilindarski 1.3 dizelaš, sa 75 KS. Ovaj motor se zadovoljava prosječno sa 4,2 litre na 100 kilometara uz emisiju od 112 g CO2 na 100 km te ima brzinski špic od 161 km/h.I pored boljih performansi dizelaša Fordov marketing odjel kao budućeg ljubimca kupaca ipak vidi benzinski agregat, čija popularnost bi trebala biti veća prvenstveno iz ekonomskih razloga. Ipak, u budućnosti treba očekivati nešto potentnije benzinske i dizel agregate, koji će se nuditi samo u modelima sa višim nivoima opreme.

Datum objave: 02/01/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook