Naslovna > Automobili > Volkswagen > Up > Mališan zvanično ide u penziju

Volkswagen Up

Mališan zvanično ide u penziju

Uprava njemačke kompanije već neko vrijeme najavljuje seriju malih gradskih električnih vozila. Jedan od tih modela je novi hečbek pod imenom ID.1, koji će se pojaviti u izložbeno-prodajnim salonima za nekoliko godina. Takođe, postoji plan da se fabrika u Slovačkoj iskoristi za proizvodnju karavanske verzije modela Passat...

Kada je predstavljen model Up, Volkswagen je istakao da su ga stvorili sličnim principima kao i prvu generaciju ikoničnog bestselera po imenu Golf, s nadom da će postići sličan komercijalni uspjeh. To se dogodilo 2011. godine, u vrijeme oporavka svjetskog ekonomskog sistema nakon duboke recesije, što je rezultiralo velikom potražnjom za pristupačnim i pouzdanim četvorotočkašima. Međutim, dvanaest godina kasnije, posljednji Up model je izašao sa proizvodne trake u fabrici u Slovačkoj. Iako je ovaj model ostvario solidan komercijalni uspjeh, nije uspio da stvori kultni status kao što ga je imao čuveni Golf "kec".

 

 

 


Kao što smo već pomenuli, model Up je originalno predstavljen 2011. godine zajedno sa dva gotovo identična blizanca - Škoda Citigo i Seat Mii. Ovaj model je zamišljen kao zamjena za model Fox, ali je ostao prisutan samo u jednoj generaciji. Iako je model Fox bio globalno prisutan, njemački proizvođač je ograničio Up na tržište Starog kontinenta i samo dvije južnoameričke zemlje, Brazil i Argentina. Najveći komercijalni uspjeh u Evropi postignut je 2013. godine sa isporukom od 130.039 jedinica, dok je prodaja tokom prethodne godine iznosila samo trećinu te cifre. U Brazilu je najbolju prodaju ostvario 2014. godine sa 58.896 jedinica, a u Argentini 2018. godine sa 15.677 jedinica prodatih vozila.
Kada se govori o blizancima, važno je napomenuti da Škoda Citigo i Seat Mii nikada nisu bili dostupni izvan Evrope.

 

Model Citigo se istakao 2014. godine sa ukupno 44.851 zadovoljnim kupcima, dok je Mii ostvario svoj uspjeh iste godine sa proizvodnjom od 28.608 jedinica. Oba blizanca su povučena iz prodaje prije nekoliko godina. Iako je Volkswagen Up uglavnom bio usmjeren na širu publiku i opremljen ekonomičnim 1,0-litarskim motorom, to ne znači da su svi modeli bili isti. Verzija nazvana GTI je nudila isti 1,0-litarski motor, ali sa većim turbo punjačem nego što je to bio slučaj kod standardnog modela, pružajući impresivnih 114 konjskih snaga i maksimalnih 200 Nm obrtnog momenta, uz šestostepeni manuelni mjenjač.

 


Model GTI je bio impresivan u brzinskim karakteristikama, ubrzavajući od 0 do 100 km/h za samo 8,8 sekundi i postižući maksimalnu brzinu od 196 km/h, što su impresivni rezultati za ovu klasu vozila. Osim toga, GTI je bio dostupan i u električnoj verziji pod imenom e-Up. Što se tiče budućnosti, za sada ne postoje informacije o nasljedniku modela Up, a model Polo će preuzeti poziciju najmanjeg i najpristupačnijeg Volkswagena. Ipak, važno je napomenuti da je Polo znatno skuplji od Up modela.

Datum objave: 11/10/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook