Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > CLS > Manja zapremina za kinesko tržište

Mercedes-Benz CLS 260

Manja zapremina za kinesko tržište

Iako se za sjevernoameričko i evropsko tržište gotovo podrazumijeva da bazni modeli Mercedesa CLS budu opremljeni dvolitarskim i trolitarskim turbo agregatima, za kinesko tržište važe drugačija pravila...

Tržišna konkurencija Audija A7 Sportback, Mercedes CLS 260 u baznoj varijanti će na kineskom tržištu biti pogonjen 1,5 litrskim benzinskim agregatom koji na zadnju osovinu putem devetostepenog automatskog mjenjača prenosi 184 KS i 280 Nm obrtnog momenta. Ova pogonska jedinica takođe koristi i „blagu“ hibridnu tehnologiju kako bi se poboljšala efikasnost i performanse. Ova pogonska jedinica omogućava CLS 260 ubrzanje od nule do 100 km/h za 8,7 sekundi, što uopšte nije loš rezultat za automobil ovog segmenta. Slične performanse dostupne su i u limuzinskoj varijanti, jer Mercedes China na domaćem tržištu nudi E260 sa 4Matic pogonom, koji omogućava za 0,3 sekudne bolji rezultat do „stotke“.

 

 

 

 

Mnogi postavljaju pitanje: Zbog čega Mercedes nudi prilično velik automobil sa tako malim agregatom? Glavni razlog ovog downsizinga je poreska olakšica i cijena pri kupovini i registraciji vozila u poređenju sa agregatima veće zapremine na kineskom tržištu. Zbog ovakvog poteza bazni CLS 260 je osjetno jeftiniji od „većeg brata“ CLS 300. Ovakva „smanjivanja“ zapremine će se vjerovatno nastaviti u budućnosti, jer su propisi širom svijeta o emisiji izduvnih gasova sve strožiji. Najbolji primjer ove prakse u Mercedesovoj liniji je naredna generacija AMG C63 koja će svoj četvorolitarski twin-turbo V8 agregat zamijeniti najvjerovatnije za elektrifikovani dvolitaski.

 

 

 

 

Da li će zahvaljujući napretku hibridne tehnologije proizvođači na svojim modelima redukovati broj cilindara u agregatu ostaje da se vidi. Mada prema mišljenju mnogih automobilskih stručnjaka ove „redukcije“ na pogonskim jedinicama ne bi predstavljale neku manu, jer će sa konstantnim razvojem hibridne tehnologije vozila imati jednake ili čak bolje performanse i sa malolitražnim agregatima.

Datum objave: 08/05/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook