Osma generacija Mercedesove E-klase debitovala je u januaru 2009. godine i sa sobom je donijela pregršt novina, koje je jasno distanciraju od svih dosadašnjih modela. Mercedesov pripadnik takozvane bussines klase zadržao je tipičnu prepoznatljivost, dok implementirane tehnologije pokazuju da mu je uzor bio veći i luksuzniji brat u obliku superluksuzne S-klasem koja i danas, nakon četiri godine, izuzetno visoko kotira u svom segmentu.
Kakve to zapravo novosti donosi nova E klasa, pokušali smo otkriti testiranjem možda i najpoželjnije dizelske 250 CDI BlueEfficiency verzije, pogonjene 2.1-litarskim common-rail četverocilindrašem sa 204 KS. U poređenju sa dosadašnjim serijama, Mercedes je odlučio da novu E-klasu oblikuje još konzervativnije, sa dominantnim oštrim linijama, koje su ovaj put imale zadatak da na najjasniji mogući način otkriju njen profinjeni karakter. Prednji dio sa prepoznatljivim grilom sada je finalizovan neobičnom dvostrukom svjetlosnom grupom, nadopunjenim dnevnim svjetlima u LED tehnologiji. Jednostavnost formi najevidentnija je pogledom na 4.870 mm dugački bok, na kojem je najdominantniji element zadebljanje iza zadnjih blatobrana izvedeno u retro maniru. U ovom slučaju i međuosovinski razmak od raskošnih 2.870 mm jasno sugeriše da je Mercedes nastojao da još više poboljša ionako dobru ponudu enterijernog prostora. Tako je u poređenju sa prošlom serijom dužina nove E-klase profitirala za dodatnih 15 mm. Iako se zadnjem dijelu nema šta zamjeriti, njegova jednostavnost neće se baš svima svidjeti i pored toga što je zadnja svjetlosna grupa jedan od ljepših detalja.
Neobična jednostavnost, ali sa nezaobilaznom dozom čistog luksuza, nastavlja se i u raskošnom enterijeru, koji nije samo prostran, već je dizajniran tako da bude različit od svega do sada viđenog ne samo u Mercedesu već i kod konkurencije. Naime, Mercedes se ovaj put poigrao oštrim linijama, koje su efektno ukombinovane sa prepoznatljivim kućnim elementima i veoma bogatom opremom. Kombinacija kvalitetne dvobojne plastike, drvenih umetaka i krem kože na sjedištima stvara posebnu atmosferu, koja će zadovoljiti većinu poštovalaca profinjenog luksuza. Smještanjem na udobno sjedište, pred vozačem se ukazuje četverokraki multifunkcionalni servo upravljač presvučen kožom, iza kojeg su pozicionirani analogno digitalni instrumenti, koji su izuzetno pregledni i pored toga što prikazuju veliki broj parametara vitalnih funkcija vozila. Aranžman centralnog grebena je jedno od najboljih rješenja u klasi, jer su komande grijanja sjedišta, trozonske automatske klimatizacije i fabričkog audio CD MP3 sistema logički raspoređene, te zbog toga ne traže gotovo nikakvo privikavanje.
Odmah pored središnjeg naslona za ruku postavljen je i posebni džojstik kojim se upravlja gotovo svim parametrima u vezi sa, između ostalog, audio sistemom, putnim kompjuterom, navigacijom ili bluetooth telefonskom konekcijom. Položaj ručice petostepenog automatskog mjenjača je klasičan, što nikako ne možemo reći za sedmostepenu varijantu, čija poluga u američkom stilu štrči iz stuba upravljača. Uz odličnu ponudu na zadnjoj klupi nova E klasa može se pohvaliti i prostranim prtljažnim prostorom, čija zapremina iznosi 540 litara.
Da je Mercedes pri razvoju nove E klase veliku pažnju posvetio i pogonu, na najbolji način je pokazao ugrađeni 2.1-litarski turbodizelaš, koji pri 4.200 o/min na zadnju osovinu šalje 204 KS. Ipak, ono što posebno dolazi do izražaja je odlično ostvarenje u pogledu obrtnog momenta, jer uzmemo li u obzir veličinu samog agregata, 500 Nm raspoloživog već od 1.600 o/min je i više nego impresivan rezultat. U kombinaciji sa pestostepenim automatskim mjenjačem, ovakve karakteristike mogu garantovati ne samo uglađenu vožnju, već i dovoljno snage u gotovo svakom trenutku. Priliv snage sa lakoćom prati i ogibljenje sastavljano od prednje McPherson i zadnje multilink osovine, koje će po potrebi iskazati i određene sportske karakteristike. Ipak, Mercedes E250 CDI BlueEfficiency nije sportski automobil, a najviše mu odgovara otvoreni put, gdje će do izražaja doći obilje snage i obrtnog momenta. Uzmemo li u obzir težinu vozila od 1.660 kilograma, ubrzanje do 100 km/h za 8,1 sekundu, te maksimalnu brzinu od 236 km/h, uz prosječnu potrošnju od samo 7,1 litru eurodizela, odlična su ostvarenja koja će zadovoljiti većinu budućih vlasnika ovog modela.