Naslovna > Automobili > Škoda > Superb > Menadžerski san za svaki dan!
FOTO GALERIJA (17)

Test – Škoda Superb 2.0 TDI DSG

Menadžerski san za svaki dan!

Sa bogatom opremom, novim 2.0 TDI common-rail agregatom od 170 KS i odličnim DSG mjenjačem Superb predstavlja reprezentativnu poslovnu limuzinu, koja pored modernog dizajna, savremene tehnologije i štedljivog motora nudi i rekordno prostranu kabinu sa prtljažnikom od 565 litara...

Prva generacija savremene Škode Superb, iz 2002. godine nije bila ništa drugo do produžena kopija Volkswagen Passata, koja niti je izgledala reprezentativno, niti je mirisala na luksuz i prestiž, kao slavne prethodnice s polovine prošlog stoljeća. Bezosjećajan dizajn, srazmjerno slabi motori, ograničena oprema pokazali su se kao prevelik teret za Superb, kojem nije mogla pomoći ni dobro odmjerena cijena, da bi ostvario nešto bolje od prosječnih prodajnih rezultata. U međuvremenu veliki uspjeh, koji su postigli izvorni češki modeli poput Fabie i Octavie natjerao je Volkswagen da bude popustljiviji prema Škodi, da joj dozvoli izgradnju savremenog dizajnerskog centra... Novi Superb kruna je njegovog dosadašnjeg rada i tima mladih dizajnera, kojima diriguje Jozef Kaban, vrsni stručnjak koji je svoj zanat ispekao radeći na mnogim uspješnim projektima u Volkswagenu i Bugattiju.

 

 

 


Škoda Superb sa Elegance opremom i 2.0 TDI motorom, te šestostepenim automatskim DSG mjenjačem nije privlačan automobil kao što je to Audi A4, luksuzan kao Mercedesova C Klasa, avangardan poput Citroena C5 ili sportski napadan kao Honda Accord, ali je ipak miljama ispred dosadašnje „produžene verzije Passata“. Naime, češka limuzina, koja je razvučena do reprezentativnih 4.838 cm, sada ima „glavu i rep“, marakantan limuzinski dizajn, bogato opremljenu unutrašnjost, snažan i uglađen comoon-rail dizel motor od 170 KS i nevjerovatno prostranu kabinu. Pojavnost Superba treba tražiti u njegovim raskošnim dimenzijama, koje su mnogo bliže visokoj nego srednjoj klasi (samo Ford Mondeo je duži 4.844 mm).

 

 

 

Odlična Red Rosso metalik boja testnog modela, markantna maska sa velikim logom Škode i obiljem hroma, neobična prednja svjetla izrazito „mrkog“ pogleda pojačanog Bi-Xenonima, na putu su po pravilu ostavljali u čudu slučajne prolaznike, ali i vozače koji su nam dolazili u susret. Zaključak, najveća Škoda dobila je reprezentativno, ali istovremeno prepoznatljivo lice, kakvo kvalitetom zaslužuje. Za razliku od veoma uspjelog prednjeg kraja, bočni pogled otkriva tek izuzetno masivnu karoseriju, koja neodoljivo podsjeća na produžene službene limuzine. Zadnji kraj je malo dizajnersko razočarenje, jer velika dvodijelna svjetla jednostavno odudaraju od ozbiljne vanjštine ostatka automobila i izgledom nisu na očekivanom nivou...

 

 

 

 

U bogatom paketu opreme Elegance nalazi se gotovo sve što jedan vozač, ali i njegovi saputnici, mogu poželjeti u automobilu visoke srednje klase. Raskošna električno podesiva sjedišta izvedena u kombinaciji prave, eko-kože i Alcantre, automatska dvozonska klimatizacija, tempomat, sa grijačima sjedišta u oba reda, navigacioni uređaj Columbus 2 DIN, MP3 CD player sa osam zvučnika i Changerom kapaciteta šest CD-ova, krovni otvor, šestostepeni automatski DSG mjenjač... samo su neki od dijelova opreme, koja nas je uvjerila da Superb može biti i te kako luksuzan. Iako je od najvećeg predstavnika klase Forda Mondea kraći za šest milimetara, Superb nema konkurenciju, kada je riječ o ponudi prostora u unutrašnjosti. Komfor je kraljevski u oba reda sjedišta, sa posebnim naglaskom na zadnju klupu, koja nudi pravu raskoš za noge. Po visini ipak nedostaje koji centimetar, prvenstveno putnicima višim od 1.90 cm.

 

 


Superb sada, više nego ijedan drugi automobil u klasi, ispunjava sve uslove koje mora ispunjavati idealan službeni automobil, pa ne treba sumnjati da ćemo uskoro nekog od visokih domaćih zvaničnika gledati u najvećoj Škodi. Porodičnu stranu njegovog karaktera otkrivaju inovativna „Twindoor“ peta vrata, koja se otvaraju u dva dijela i tako omogućavaju jednostavan pristup raskošnom prtljažniku, koji prima od 565 litara, u osnovnoj do 1.670 litara u kombinaciji sa oborenim zadnjim sjedištima. Ni odličan dizajn, luksuz, komforna unutrašnjost, a ni bogata oprema nisu dovoljni aduti za privlačenje kupaca, ako automobil na putu ne pruža adekvatan ugođaj u vožnji. Superb i na ovom polju oduševljava. Uzorno držanje ceste, koje po kvalitetu i dinamici na testnoj stazi parira i nekim čistokrvnim sportskim automobilima, najveću zahvalnost duguje međuosovinskom razmaku od 2.761 mm, dobro podešenom ogibljenju, Continentalovim pneumaticima namontiranim na 18-inčne alu-naplatke, ali i raskošnoj kombinaciji najmodernijih elektronskih sistema preuzetih sa polica Volkswagena. ABS, MSR, ASR, ESP, HBA... samo su neke od skraćenica za uređaje koji Superbu pružaju uvjerljiva vozna svojstva.

 

 

 

Šlag na tortu tehnološkog paketa, koji su Nijemci ustupili Škodi, svakako je kombinacija savremenog dvolitarskog coomon-rail agregata i šestostepenog DSG automatskog mjenjača. Snažan, eksplozivan, ali nadasve štedljiv i uglađen dizelaš, koji maksimalnih 170 KS isporučuje pri 4.200 o/min, potjera 1.600 kg težak automobil do „stotke“ za devet sekundi i do brzinskog maksimuma od 220 km/h. Dokazani DSG mjenjač brzine ispucava „rafalno“ u dva režima, „D“ drive (vožnja) i „S“ (sport). U praksi to znači da se „D“ koristi u laganoj i opuštenoj krstarećoj vožnji, a „S“ u sportski nastrojenoj i angažovanijoj, kada kazaljka obrtomjera prije promjene brzine mora preći 4.200 obrtaja. Ubrzanja su tada silovitija, a isporuka snage tečna i bez zadrške. Potrošnja je u svim režimima izvan pažnje vozača i kreće se u omjeru od minimalne 5,4 litre (samo ako motor ne tjerate preko 4.000 o/min), do maksimalnih 9,5 litara, koliko Superb popije kad ga žestoko opteretite. Prosjek testa od 8,2 litare više je nego dobar, jer je dinamika vožnje uvijek bila na visokom nivou i može se bez problema spustiti laganijom nogom na gasu. 

 

Datum objave: 22/12/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook