Naslovna > Automobili > Mazda > 3 > Nagrada

Internacionalno priznanje za Mazdu

Nagrada

KODO utelovljuje vitalnost brenda Mazda i savršeno se nadopunjuje sa SKYACTIV tehnologijom kojom Mazda izaziva konvencionalno, što predstavlja osnovu za beskompromisno efikasna vozila istovremeno zabavna u vožnji...

Još jedno internacionalno priznanje za novu Mazdu3. Mazdin novi kompakt u izvedbi Sport (hatchback) osvojio je nagradu Red Dot za dizajn proizvoda za 2014. godinu (“Red Dot Award: Product Design 2014”), a za uglom je možda još jedno veliko priznanje.

 

Naime, Mazda3 izabrana je među tri finalista za Svetski automobil 2014. godine (“World Car of the Year”) – najveće priznanje u automobilskoj industriji – kao i za najbolje dizajnirani automobil 2014. godine. Dizajnersko priznanje za Mazdu3, koja se u Evropi počela prodavati prošle jeseni, ponovno slavi pokretom inspirisani KODO dizajnerski smijer, prisutan kod svih Mazdinih modela nove generacije. Vrhunska dizajnerska inovativnost nove Mazde3 kao i njena funkcionalnost i ergonomija, bili su među presudnim faktorima za nagradu Red Dot, koju dodeljuje žiri sastavljen od 40 nezavisnih eksperata za dizajn. Novi kompakt tako slijedi put Mazde6, drugog modela dizajniranog prema KODO principu koji je istu nagradu osvojio prošle godine.


 

KODO utelovljuje vitalnost brenda Mazda i savršeno se nadopunjuje sa SKYACTIV tehnologijom kojom Mazda izaziva konvencionalno, što predstavlja osnovu za beskompromisno efikasna  vozila istovremeno zabavna u vožnji. Sva tri Mazdina serijska automobila oblikovana prema KODO smijernicama (uključujući i CX-5) višestruko su nagrađivana za dizajn. Mazdi će najnovije Red Dot priznajnje biti uručeno 7. jula u pozorištu Aalto u Essenu u Nemačkoj.


 

Pokrenuta 1955. od strane Dizajnerskog centra nemačke savezne države Nordrhein Westfalen (Design Zentrum Nordrhein Westfalen) smještenog u Essenu, nagrada Red Dot obuhvata tri kategorije: dizajn proizvoda, koncept dizajna i komunikaciju dizajna. Za 2014. godinu žiri je ocenio ukupno 4.815 prijava od 1.816 proizvođača, dizajnera i arhitekata iz 53 zemlje. Pobednički proizvodi, koji će biti izloženi u Red Dot muzeju dizajna između 8. jula i 3. avgusta (kao i online na www.red-dot.de/pd), stekli su pravo da nose “Red Dot” simbol, internacionalni pečat dizajnerske izvrsnosti.

 

Kada je reč o takmičenju za Svjetski auto 2014. godine, Mazda3 je jedini ne-njemački model u obe finalne grupe. Mazdini konkurenti za glavnu nagradu, izabrani između ukupno 24 kandidata, još su Audi A3 i BMW serije 4. U međuvremenu će žiri sastavljen od eksperata za dizajn ocijeniti najprodavaniji Mazdin model svih vremena u nivou sa BMW-om i3 i Mercedesom C-klase. Pobednici će biti proglašeni 17. aprila na internacionalnom auto salonu u New Yorku.

 

 

Nakon što je od predstavljanja 2003. godine do danas osvojila više od 150 nagrada i u januaru premašila brojku od četiri miliona proizvedenih jedinica, bio bi to za Mazdu3 najveći uspjeh do sada. To bi bilo i krunsko postignuće za Mazdu i njen nekonvcencionalni smijer kojim je krenula s modelima nove generacije.

 

“C-segment čini jednu četvrtinu tržišta putničkih automobila u Evropi, što jasno pokazuje koliko specijalnim smo želeli napraviti ovaj automobil i koliko atraktivan treba da bude kada ga neko prvi put ugleda”, kaže Peter Birtwhistle, glavni dizajner u Mazdinom evropskom centru za istraživanje i razvoj. “Priznanje koje ćemo primiti ne odražava samo magnetsku privlačnost Mazde3. Ono odražava način na koji ovaj automobil podiže očekivanja i kako ih je u stanju u potpunosti ispuniti.”

 

O odličnoj prihvaćenosti nove Mazde3 u Evropi najbolje govore dugačke liste čekanja. U Češkoj, na primer, kupci koji sada ugovore automobil mogu mu se u najboljem slučaju nadati krajem 2014. godine, a slično je i u bližem susjedstvu, konkretno u Hrvatskoj. Tamo se Mazda3 trenutno naručuje za oktobar, a upravo zahvaljujući dobroj prodaji tog modela Mazda je u Hrvatskoj više nego udvostručila broj registrovanih automobila u odnosu na prva dva meseca 2013. godine i podigla tržišni udio na gotovo 5 posto.

 

Na krilima dobre prodaje Mazde3, ali i ostalih modela nove generacije – Mazde CX-5 i Mazde6 – u Mazdinoj evropskoj organizaciji očekuju najbolji rezultat od 2008. godine. Prethodnu 2013. godinu Mazda je na evropskom tržištu, koje je i dalje pogođeno krizom i gde je većina ostalih marki zabilježila pad, zaključila kao brend s najvećim godišnjim rastom.

Datum objave: 28/03/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook