Naslovna > Automobili > Kia > Stinger > Najagresivniji koncept dosad

Kia konceptom GT4 šokirala Detroit!

Najagresivniji koncept dosad

Ohrabreni uspjehom dvije turbo Optime GTS klase na utrkama serije Pirelli World Challenge Kijini američki dizajneri su se kod GT4 Stingera odlučili za pravac koji vodi ka smanjenju mase, veće upotrebljivosti vozila te povećanju voznih užitaka...

Na upravo otvorenom salonu automobila u Detroitu Kia je predstavila svoj dosad najagresivniji koncept GT4 Stinger, koji zadnjim pogonom i rasporedom sjedišta 2+2 pomjera granice mogućnosti te čovjeka i stroj stavlja u harmoniju kako na cesti tako i na stazi. Ne iznenađuje da je GT4 Stinger »divlje dijete« dizajnera iz Kijinog kalifonijskog dizajnerskog centra, gdje se 2012. godine rodio i koncept Track’ster. Kao ni Track’ster ni GT4 Stinger ne može sakriti svoju živahnu narav.



“Užitak u vožnji je bio jedan od naših prioriteta pri nastajanju GT4 Stingera,” o konceptu je rekao Tom Kearns, šef dizajna u Kijinom američkom dizajnerskom centru. “Radi se o vozilu sa sjedištima 2+2 za kojim će se okretati glave svakidašnjih vozača, dok će se istovremeno na stazi osjećati kao kod kuće. Radi se o čistoći, jednostavnosti i bezvremenosti. GT4 Stinger je povratak u stara vremena kada je bila vožnja nezaboravno iskustvo i nisu je ograničavala brojna elektronska pomagala.”



Ohrabreni uspjehom dvije turbo Optime GTS klase na utrkama serije Pirelli World Challenge Kijini američki dizajneri su se kod GT4 Stingera odlučili za pravac koji vodi ka smanjenju mase, veće upotrebljivosti vozila te povećanju voznih užitaka. Koncept bježi od luksuza tradicionalnih vozila Grand Touring i njegov cilj je spajanje vozača i vozila u jedno. “Ako se neko pita da li Kia ima kredibilitet  napraviti vozilo kao što je GT4 Stinger, jednostavno bih mu odgovorio da se Kia takmiči – i pobjeđuje – protiv nekih od najlegendarnijih  trkačkih brendova na svijetu,” objašnjava Kearns.



Kia Racing se u 2012. godini s partnerom Kinetic Motorsports takmičila na Grand-Am Continental Tire Sports Car Challenge Drivers and Team Championships sa vozilom Forte Koup i trenutno priprema dvije turbo Optime za svoju treću sezonu u takmičenju Pirelli World Challenge 2014, gdje je prošle godine bila drugoplasirana među konstruktorima.



Snaga, stav i dokazane performanse 

 


Ispod haube GT4 Stingera nalazi se 2,0-litarski turbo benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem goriva (T-GDI) s impresivnih 315 konjskih snaga. “Naša trkaća Optima ima isti motor i proizvodi više od 400 KS,” kaže Kearns. “Zašto, dakle, našem konceptu ne bi dali snagu koju će ljudi primijetiti?”  



Snagu preko sportskog 6-stepenog ručnog mjenjača prenosi na zadnje točkove obuvene u Pirellijeve P-Zero pneumatike dimenzija 275/35 R20 (sprijeda 235/35 R20). Po mjeri napravljeni 20-inčni naplaci su zbog veće čvrstoće i smanjene težine napravljeni od legure aluminija i karbonskih vlakana. Tu su još i Brembo Gran Tourismo kočnice sa perforiranim kočionim diskovima i 4 kočione čeljusti. 



Žarko žuta boja karoserije postavljena je na novu šasiju sa nezavisnim oslanjanjem sa dvije trokutne poprečne vodilice. S kraćim međuosovinskim razmakom (2.618 mm) i dužinom (4.310 mm) u odnosu na 4-vratnu varijantu Fortea, širinom (1.889 mm) većom u odnosu na veliku limuzinu Cadenza i zaobljenom krovnom linijom skoro 228 milimetara nižom (1.249 mm) u odnosu na Rija, GT4 Stinger oduševljava atraktivnim figurom. Masa vozila (1.403 kg) raspoređena je tako da je 52% težine na prednjoj, a 48% na zadnjoj osovini. Volan je vrlo direktan i upravljiv.



Jednostavnost dizajna

 


Obožavaoci Kijinog dizajnerskog jezika, koji je većinom djelo predsjednika korporacije Kia Motors i njihovog glavnog dizajnera Petera Schreyera, odmah će prepoznati Kijine ključne vizuelne elemente. “Vozilu smo dali »zapakovan« izgled,” govori Kearns i objašnjava: “To znači da smo karoserijske ploče postavili oko šasije, umjesto da ih samo zavarimo na nju.” Silueta GT4 Stingera je jednostavna, ali moćna. Karakteristična Kijina tigrova maska je spuštena zbog što većeg ulaska hladnog zraka. Vizuelno koncept pored tigrove maske karakterišu i vertikalni LED farovi i naglašeno zaobljeni branici te crni usisni otvori za zadnje kočnice, a sve skupa dočarava čist, gladak izgled. Prednji produžetak od karbonskih vlakana smješten ispod branika omogućava dodatni podtlak, koji 20-inčne pneumatike i cijelog GT4 Stingera drži »zalijepljenim« na cestu.



Providni A stubići vozaču omogućuju dobar pregled od 270 stepeni. Prorezi u stubiću smanjuju težinu i poboljšavaju vidljivost prema vani. Agresivan bok je odavanje pošte ikoničnom Soulu. Uz to Kearns kaže i da “izgleda kao da GT4 Stinger ima sunčane naočale s naglašenim bočnim dijelom ”



Pozadi najprije primijećujemo Pirellijeve P-Zero pneumatike dimenzija 275/35 R20. Podizanjem staklenih prtljažnih vrata u unutrašnjosti zapažamo integrisan pretinac i zadnji potpornik. Zadnja LED svjetla svijetle od unutrašnjeg do vanjskog ruba crne ploče, koja se nalazi iznad dvije ispušne cijevi u zadnjem braniku.



Unutrašnjost je dizajnerski namjenska i praktične prirode. Na podu nema tepiha nego samo gumena podloga, koja se odlično uklapa uz aluminijske pedale. Debeli upravljački obruč je u obliku slova D, a LED osvjetljenje crvene boje izdvaja veliki mjerač brzine i indikator stepena prenosa. Trkački osećaj pružaju crvene potezne trake, koje zamjenjuju klasične unutrašnje ručice vrata. Što se tiče akustike potrebno je navesti obrazloženje glavnog dizajnera koji kaže da “audio sistem počinje ispod poklopca motora, a zvučnici su ispušne cijevi ”.  



Iako Kia zasad nema u planu serijsku proizvodnju koncepta, GT4 Stinger nudi provokativan izgled i najavljuje Kijine dizajnerske smjernice u skoroj budućnosti. 

 


Ili kako je glavni dizajner Tom Kearns rekao: “Radi se o potpuno sebičnom dizajnu. U našoj dizajnerskoj ekipi je puno automobilskih frikova i entuzijasta i GT4 Stinger je odličan auto za takve ljude.”

Datum objave: 16/01/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook