Naslovna > Arrinera > Najbrži „poljak“ svih vremena
FOTO GALERIJA (14)

Snovi - Arrinera Supercar

Najbrži „poljak“ svih vremena

Arrinera Supercar je britansko-poljski superautomobil, koji voznim karakteristikama, kvalitetom izrade i performansama staje uz bok znatno zvučnijim imenima ovog tržišnog segmenta...

Lee Noble, poznati britanski automobilski dizajner, koji je trenutno član nadzornog odbora nove zvijezde na nebu, proizvođača superautomobila - poljske kompanije Arrinera Automotive S.A., osmislio je svoje novo čedo. Noble je u ovom slučaju zadužen za tehničke aspekte u vezi sa novim superautomobilom, kao i sa samim dizajnom i proizvodnjom šasije.

 

Podsjećamo da je Lee Noble uspješni britanski preduzetnik, projektant i automobilski inženjer, koji se danas između ostalog nalazi na čelu njegove kompanije Noble Automotive Ltd i Fenix Automotive S.A., jednog od najplodnijih britanski proizvođača automobila i istoriji. U više od 30 godina sa kompanijom Noble Auitomotive on je proizvedeo više od 2.000 automobila na temelju vlastitog dizajna, a gotovo svi njegovi proizvodi ostali su upamćeni po veoma inovativnim izvedbama. Koliko su u stvari bili sposobni najbolje potvrđuje jedan od njegovih prvih automobila - Ultima, superautomobil, koji je korišćen kao testna platforma za model koji je svojevremeno postao najbrži serijski automobil na svijetu - McLaren F1. 

 

Kao dio provođenja planirane strategije, čelnici Arrinera Automotive su potpisali ekskluzivni ugovor za pregovore o kupovini 50 posto udjela u Leejevoj kompaniji Fenix ​​Automotive Ltd, koja bi bila uključena u projekat izgradnje novog supersportiste. Ova investicija omogućila bi Arrineri sprovođenje strategije za kreiranje grupe kompanija sa veoma jakom pozicijom na svjetskom tržištu, koja bi bila sposobna za vrhunsku izradu superautomobila u manjim količinama, a istovremeno bi se dobio pristup inostranim tržištima i tehnologijama. Arrinera Automotive planira započeti proizvodnju automobila u Poljskoj, a umjesto stvaranja vlastitih proizvodnih objekata, kompanija se fokusirala na pronalaženje pogodnih kooperanata širom Evrope. Arrinera Automotive očekuje da će proizvoditi od 600 do 700 automobila godišnje, koji će, po svemu sudeći, biti nešto posebno.

 

Sirova snaga

 

Već na prvi pogled dizajn karoserije Arrinera Supercar modela odiše dinamičnim osnovnim linijama, koje jasno ukazuju na ogroman potencijal ovog superautomobila. Istovremeno, kada pogledamo na bokove, stiče se utisak iznenađujuće asimetričnosti. Na zadnjem dijelu automobila jedinstveni sekcija sa difuzorima liči na izduvne mlaznice džet aviona, koje dovoljno sugerišu da Arrinera raspolaže motorom sa oko 650 KS. Posebna pažnja posvećena je aerodinamici, kao i laganoj konstrukciji, dok je za finalni izgled Arrinere odgovoran stilist Pavlo Burkatskyy. Po želji, karoserija, enterijer i pod mogu biti izrađene od karbon/kevlar vlakana. Opremljenost enterijera zavisiće od želja kupaca, a pojedini elementi će biti izrađeni od visokokvalitetne kože i kompozitnih materijala. Iz sigurnosnih razloga - u slučaju prevrtanja - ojačani roll barovi su smješteni iza sjedišta, koja su standardno opremljena sigurnosnim pojasevima u četiri tačke.

U svemu ovome trebao bi joj pomoći i centralno pozicionirani agregat, tačnije 6.2-litarski osmocilindraš V konfiguracije sa 650 KS i 820 Nm obrtnog momenta, sa kojim Arrinera s lakoćom stiže do krajnje brzine od 340 km/h. Kada počne produkcija, Arrinera će po želji stizati i sa termalnom kamerom, koja nadgleda područje u prednjem dijelu automobila na udaljenosti od nekoliko stotina metara. Ako kamera detektuje objekat (vjerovatno životinju ili čovjeka), vozač može vidjeti jasnu i svijetlu sliku na ekranu postavljenom na centralnoj konzoli.

I na kraju dolazi na red cijena. Za divno čudo ona je prilično pristupačna, jer Noble navodi da će se bazni model moći dobiti već za 100.000 britanskih funti. Uzmemo li u obzir ekskluzivnost supersportskog novajlije, jasno je da je osjetno povoljniji u odnosu na slične modele ostalih proizvođača. Da li će mu to biti dovoljno da uspije na tržištu. Na to još uvijek nemamo odgovor.

CILJEVI
U suštini, Arrinerin kompletan dizajn podređen je unaprijed zacrtanim ciljevima kao što su:
- veoma dobro prianjanje tokom cijelog raspona brzina
- kočiona dekceleracija od 1,1-1,3 g (10,79-12,75 m/s²)
- odnos snaga/težina od 1,1-2,9 kg/1KS
- ubrzanje 0-200 km/h ispod 10 sekundi
- ubrzanje 0-300 km/h ispod 30 sekundi
- ubrzanje 0-100 km/h ispod 4 sekunde
- kočenja od 300-0 km/h ispod 7 sekundi
- Ubrzanje/kočenje 0-300-0 km/h za ispod 40 sekundi
- G ubrzanje u krivinama više od 1
- prelazak 1/4 milje za ispod 12 sekundi

 

Datum objave: 18/12/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook