Naslovna > Automobili > Hyundai > Veloster > Najoriginalniji kupe na svijetu
FOTO GALERIJA (26)

Hyundai Veloster

Najoriginalniji kupe na svijetu

Hyundaijev kupe sa troje vrata u drugoj generaciji donosi moderniji vanjski dizajn, te savremeniji i kvalitetniji enterijer. U tri pogonske kombinacije po prvi put se našao i sportski N model sa 2,0-litarski turbo motorom snažnim 275 KS…

Jedan od najneobičnijih kupe modela današnjice dobio je svog nasljednika. Originalni Hyundai Veloster predstavljen je 2011. godine i odmah je dobio status svojevrsne senzacije, jer je ponudio nekonvencionalnu trovratnu karoseriju. Jedna vrata na vozačevoj i dvoje na suvozačevoj strani bila su dovoljna da se povedu mnogobrojne polemike o opravdanosti ovakvog poteza korejskog proizvođača. Ako se uspjeh jednog modela mjeri isključivo kroz prodajne rezultate, onda bi Veloster 1. mogao u Evropi dobiti tek prolaznu ocjenu. Naime, za šest godina Hyundai je isporučio tek 14.885 njegovih jedinica. Istovremeno s druge strane Atlantika Veloster je napravio puno bolji učinak našavši put do 169.411 kupaca. I dok je trovratna koncepcija za konzervativne Evropljane bila suviše smjela i otkačena, Amerikanci su je doživjeli kao veoma praktičnu i svrsishodnu. To je bilo dovoljno da korejski proizvođač svojim razvojnim timovima da zeleno svjetlo za razvoj nasljednika, koji je predstavljen u okviru ovogodišnjeg sajma automobila u Detroitu.

 

 

Vanjski izgled novog Velostera predstavlja evoluciju prethodnog modela, koja je usklađena sa najnovijim Hyundaijevim dizajnerski standardima. Na njemu su zajednički radili Hyundaijevi kreativci iz dizajnerskih centara u Južnoj Koreji (Seoul) i Sjevernoj Americi (Irvine, California). Rezultat je moderan i dinamičan kompaktni model koji s vozačke strane izgleda kao kupe, a sa suvozačke kao hatchback. Iako su zadnja vrata sa suvozačeve strane skladno utopljena u karoseriju, a brava u krovni okvir, ipak je njihovo prisustvo očigledno. Karoserija je dostupna u jednobojnoj ili dvobojnoj koncepciji sa crnim krovom i A krovnim stubovima. Prednji dio sada krase nova LED glavna i LED dnevna svjetla. Tu je i potpuno nova maska hladnjaka sa trodimenzionalnom saćastom maskom. Prednji branik je sportski profilisan, te dodatno naglašen sa brojnim aerodinamičkim dodacima. Bokovi su dodatno ukrašeni sa novim dezenima 18-inčnih aluminijumskih naplataka.

 

 

Na zadnjem dijelu se ističu nova vrata prtljažnika sa većom staklenom površinom, koja poboljšava preglednost unazad. Tu su i potpuno nova LED svjetla, značajno duža nego kod prethodnika. U zadnjem braniku su zadržana karakteristična, velika bogna katadiopterska stakla, dok je na sredini ugrađen difuzor vazduha sa dva okrugla ili jednim širokim izduvnim otvorom. Unutrašnjost je potpuno nova, sa mnoštvom detalja koji su preuzeti od i30 modela. Blagom zakrenutošću centralnog grebena centar pažnje u kabini je usmjeren na vozača, koji uživa u povlaštenom položaju sa novim četverokrakim multifunkcionalnim upravljačem. Na vrhu centralnog grebena se nalazi na dodir osjetljivi ekran multimedije sa mnoštvom naprednih funkcija i mogućnošću povezivanja sa pametnim telefonima. Ispod njega se nalazi originalno stilizovani segment sa start/stop i tasterima klasičnih „prečica“ koje olakšavaju upravljenje multimedijom. Komande klima uređaja te segment sa 12 V utičnicom, USB i Aux kontaktima dizajnerski su slične rješenjima ponuđenim u aktuelnim Hyundaijevim modelima. Instrument tabla je analogna, sa sportskim crvenkastim osvjetljenjem i sadržajnim digitalnim info displejom. Tu su i sportski profilisana sjedišta, polukožna koja su prošivena ukrasnim koncem. Hyundai tvrdi da je kvalitet izrade podignut na viši nivo u odnosu na prethodni model, odnosno da su upotrebljeni mnogo skupocjeniji materijali. Prodaja novog Velostera bi trebalo da startuje na proljeće, kada će biti poznato da li će i koliko biti skuplji od prethodnika.

 

 

Hyundai je Veloster ponudio u tri pogonske kombinacije. Osnovni model pokreće 2.0-litarski benzinski četverocilindraš sa 147 KS i 179 Nm, koji može da se upari sa šestobrzinskim ručnim menjačem ili automatikom. Iznad njega je model sa 1,6-litarskim turbobenzinskim motorom, koji razvija 201 KS i 264 Nm, odnosno 274 Nm u „overboost“ režimu. On se kombinuje sa šestostepenim ručnim ili sedmostepenim automatskim mjenjačem sa dva kvačila. Vrh ponude predstavlja Veloster N, koji je drugi Hyundaijev velikoserijski model sa sportskim N znakom. Prvi je i30 N. Za njegov pogon je zadužen 2,0-litarski turbobenzinac sa 275 konjskih snaga i 353 Nm. On se isključivo kombinuje sa šestostepеnim ručnim mjenjačem i kupcima će biti raspoloživ tek krajem 2018. godine.
„Novi Veloster ima sve ono što vole mladi: izražajan dizajn, sportsku dinamiku i najsavremeniju multimediju. Sve to je kombinovano sa Hyundaijevim uzornim kvalitetom izrade i efikasnošću. To su kvaliteti koji bi trebali privući progresivne kupce, koji od automobila traže originalnost“, kazao je Mike O’Brien, potpredsjednik Product, Corporate i Digital odjela pri Hyundai Motor Amrica.
Kao i do sada Veloster će se proizvoditi u Hyundaijevoj južnokorejskoj fabrici u gradu Ulsanu, odakle će biti distribuisan na svjetsko tržište. Kupcima je dostupno sedam atraktivnih karoserijskih boja: Ultra Black, Chalk White, Sonic Silver, Thunder Gray, Sunset Orange, Racing Red i Space Gray.

Datum objave: 15/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook