Naslovna > Automobili > Citroen > C-Elysee > Najznačajniji noviteti

Paris Motor Show 2012

Najznačajniji noviteti

Ovogodišnji sajam automobila u Parizu održan je u periodu od 29. septembra do 14. oktobra, a predstavljao je istinsku pozornicu gdje su se brojni automobilski proizvođači imali priliku da brojne prosjetioce upoznaju sa novitetima koji će obilježiti ovu, ali i naredne godine.

Dugogodišnja ekonomska kriza i recesija bez sumnje su racionalizovali mnoge evropske kupce, koji su u Parizu oči „parili“ na štandovima Lamborghinija, Porschea, Mercedesa, BMW..., a svog novog limenog ljubimca tražili među dojučerašnjim autsajderima poput Dacie.

 

Ipak, reportažu sa ovogodišnjeg sajma automobila u parizu počećemo VW Golfom, čija je sedma generacija razvijena na novoj MQB platformi, koju za sada dijeli sa novim Seat Leonom i Audijem A3. Za razliku od „šestice“ novi Golf je prosječno 100 kilograma laganiji, 10% aerodinamički napredniji i ima 30 litara veći prtljažnik koji sada mjeri ukupnih 380 litara. Osim prostranije kabine, bogatije opreme i većeg prtljažnika u prvi plan se stavlja i niža prosječna potrošnja svih agregata i još bolja dinamika vožnje. Početni benzinac je 1.2 TSI, dok ponuda dizelaša startuje sa 1.6 TDI agregatom. Svojevrsna novost je i činjenica da će modeli sa slabijim motorima pozadi imati polukrutu osovinu, a oni sa jačim multilink, koji je bio standardan za sve „šestice“.

 


Već u samom startu VW će gamu novog Golfa začiniti legendarnom GTI oznakom. Kako bi trebala izgledati GTI „sedmica“ najavila je konceptna verzija sa adekvatno ušminkanom vanjštinom i enterijerom „skockanim“ u retro stilu. U koncept je ugrađen 2.0-litarski TSI agregat sa 220 KS i 350 Nm obrtnog momenta, koji je prema VW dovoljan da sportski Golf iz mjesta do 100 km/h stigne za 6,6 sekundi. Ovaj model uskoro stiže i na naše tržište, a plasiraće se po neznatno višim cijenama od dosadašnjih.

 

 

Da je MQB platforma nepresušan izvor novih kompaktnih modela pokazuje i Seat, koji je po mnogima lansirao nikad bolji i nikad ljepši Leon. Mada je sličnost sa broj manjom Ibizom očigledna španski kompakt u svom najnovijem izdanju odiše prepoznatljivim mediteranskim šarmom ispod kojeg se krije najsavremenija VW tehnologija. Osim u petovratnoj novi Leon bi se trebao pojaviti i u trovratnoj i karavanskoj verziji. Od starta ponude će se nuditi sa 1.2 i 1.8 TSI benzincima, te 1.6 i 2.0 TDI agregatima. Poput novog Golfa VII i Leon će u osnovnim varijantama pozadi imati polukrutu osovinu, a u jačim multilink.

 

 

Poslije Peugeota stigli smo i do štanda Toyote, koja je između osztalih noviteta predstavila i novu generaciju Aurisa. Drugu generaciju Toyote Auris odlikuju potpuno drugačiji dizajnerski pristup i naprednija tehnološka rješenja, koja bi uz poboljšanu aerdinamiku sa koeficijentom otpora vazduha od 0,28 trebala rezultovati boljom ekonomičnošću u svim verzijama. Osim 1.33 i 1.6-litarskih benzinaca biće ponuđeni 1.4 i 2.0-litarski dizelaši, koji bi vremenom trebali biti nadopunjeni sa nekim od savremenih BMW agregata, kao rezultat saradnje japanskog i bavarskog proizvođača. Osim petovratne verzije novi Auris se nudi i u karavanskom izdanju, a na tržište stiže do kraja ove godine.

 

 

 

Da su mali gradski lifestyle automobili sve popularniji pokazao je veliki broj proizvođača, koji je već razvio ili ubrzano razvija svoju voziju malog urbanog vozila. Jedan od njih je i Opel, koji je sajam u parizu odabrao za lansiranje atraktivnog liliputanca po imenu Adam. Sa imenom koje budi sjećanje na osnivača njemačkog proizvođača Adama Opela i prvoklasnom šminkom najmanji model iz Rüsselsheima puca na sam vrh klase gradskih minija. Jedinstven dizajn prati i jednako interesantan enterijer čija opremljenost se mijenja kroz tri osnovna paketa Jam, Glam i Slam. Opel navodi da je Jam „nekonvencionalan, moderan i šarolik”, Glam „elegantan, profinjen i sofisticiran“, a Slam „dinamičan i sportski obojen“. Za pogon Adama su namijenjena dva benzinska agregata 1.2 sa 70, te 1.4 sa 87 i 100 KS. Svi motori su opremljeni ekonomičnom “Ecoflex” tehnologijom i Start/stop sistemom.

 

 

Glamur je samo jedna od osobina koja karakteriše sajam automobila u parizu, pa upravo zbog toga veliki broj izlagača stigao je i sa prefiksom egzotika. Jedan od ubjedljivo najljepših roudstera u posljednjih nekoliko godina koji je bio izložen u Parizu dolazi sa Jaguarovim znakom. Pod dugačkim prednjim poklopcem modela F-Type nalaze se V6 i V8 benzinski agregati sa 340, 380 i 495 KS. Najjači 5.0-litarski V8 zadužen je za pogon verzije koja nosi dodatnu oznaku S, a od 0 do 100 km/h sposoban ju je potjerati za 4,3 sekunde, prije nego je dovede i do maksimalne brzine od 300 km/h. Kod sva tri modela snaga se prenosi na zadnje točkove pomoću Quickshift automatskog menjača, a početna cijena sa kojom će F-Type nastupiti na tržištu iznosi 73.400 eura. Prvi primerci Jaguara F-Type vlasnicima će biti isporučeni sredinom naredne godine.

 

 

Za početak glamurozne večeri na promociji vozila VW koncerna bila je zadužena Porsche Panamera Sport Turismo, konceptni model čiji zadnji dio predstavlja mješavinu karavana i coupea. Sa svojim E-hibrid, tačnije plug-in hibrid pogonom koji generiše 416 KS ovaj sistem pruža neprikosnovene sportske performanse, ali po potrebi i izraženu ekonomičnost. Još uvijek nije poznato kada bi ovaj model mogao ući u serijsku produkciju.

 

 

 

Nijedna velika automobilska smotra ne može proći bez Lamborghinija. Atraktivne „oštrice“ Gallardove karoserije u varijanti LP 560 za sajam u Parizu dodatno su naoštene novim odbojnicima i svjetlosnim tijelima. Da bi se obezbijedilo bolje hlađenje V10 motora koji je osnažen za 10 KS, sada 560 KS, ugrađeni su dodatni otvori. Kao i do sada Gallardo nudi ubjedljive performanse sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 3,7 sekundi i maksimalnom brzinom od 325 km/h. Šlag na tortu bio je ultra skupi Bugatti Veyron 16.4 Vitesse, kao i trkaća varijanta Bentleya Continental, ali sve do otkrivanja najnovijeg i najjačeg Ferrarija svih vremena, modela F12 Berlinetta. Ovog glamuroznog sprintera pokreće 6.2-litarski V12 agregat, koji generiše čak 740 KS. I pored prilične težine od 1.525 kilograma, Ferrari F12 Berlinette do 100 km/h sprinta za 3,1, a do 200 km/h za samo 8,5 sekundi. najavljena cijena iznosi 274.000 eura bez poreza.

Datum objave: 22/10/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook