Naslovna > Automobili > Opel > Meriva II > Nova generacija motora i brojna unaprjeđenja

Nova Opel Meriva

Nova generacija motora i brojna unaprjeđenja

Nova Opel Meriva dosljedan je nastavak prethodnog koncepta obogaćenog daljnjim poboljšanjima. Meriva je tako dobila novi prednji kraj s nekim elementima nove Opel Insignije, koja je upravo predstavljena na Frankfurtskom sajmu automobila...

Od svog prvog pojavljivanja 2003. Opel Meriva je postala zvijezda i standard kvaliteta među malim jednovolumenima. Druga generacija predstavljena 2010. podigla je ljestvicu svojim inovativnim rješenjima poput vrata sa zadnjim šarkama FlexDoors, fleksibilnosti u podešavanju i položaju sjedišta, opuštenog položaja na prednjim i zadnjim sjedalima, te brojnim pametnim rješenjima za pohranu predmeta u unutrašnjosti. Sve to čini trenutnu Merivu prvakinjom ergonomičnosti, što su zaključili nezavisni stručnjaci za zdravlje. Opel sada predstavlja novu Merivu – još prefinjeniju, učinkovitiju i funkcionalniju nego ikad prije. Premijeru će imati na Briselskom sajmu automobila sredinom januara (od 16. do 26. januara 2013.).

 

Nova Opel Meriva dosljedan je nastavak prethodnog koncepta obogaćenog daljnjim poboljšanjima. Meriva je tako dobila novi prednji kraj s nekim elementima nove Opel Insignije, koja je upravo predstavljena na Frankfurtskom sajmu automobila. Elegantnom i bogato hromiranom prednjom maskom i blještavim dizajnom svjetala. Svjetla za dnevnu vožnju i stražnja svjetla sada su dostupna s LED tehnologijom, a rezultat je čist high tech izgled. Prefinjeni hromirani ukrasi naglašavaju karakterističnu valovitu liniju prozora, povećavajući Merivinu privlačnost i smještajući je uz bok ADAM-a, Cascade i Insignije.

 

Osim što mora privlačno izgledati, prvoklasan automobil mora imati i prvoklasan motor. Nova Meriva dolazi s novom generacijom Opelovih dizelskih motora 1.6 CDTI koja je upravo predstavljena sa Zafirom Tourer. Taj ultraprefinjen i tih dizelski agregat – najtiši u svojoj klasi – prvo će biti dostupan u varijanti sa 100 kW/136 KS i 320 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Novi motor troši samo 4,4 litre goriva na 100 km i emitira 116 grama ugljenog dioksida po kilometru, što je 10% manje od njegovog prethodnika zapremine 1,7 litara i s 96 kW/130 KS, a nudi i puno bolje ubrzanje i generalne performanse. Tokom 2014. godine uslijedit će još 1,6-litarskih dizelskih motora, koji će biti još ekonomičniji i imati još nižu emisiju ugljenikovog dioksida.

 

Osim 1,6-litarskog dizelskog motora, i svi benzinski motori te varijanta LPG nove Merive već su sukladni s budućim strogim ograničenjima koje donosi standard Euro 6. Tako se sada 1,4-litarski benzinski motori (88 kW/120 KS i 103 kW/140 KS) nude i u kombinaciji s prerađenim šestostepenim automatskim mjenjačem s niskim trenjem. Što se tiče petostepenih i šestostepenih ručnih mjenjača, oni su znatno unaprijeđeni i nude još precizniju promjenu brzina uz gladak rad i minimalan napor.

 

Novu Merivu krasi i novi revolucionarni informacijsko-multimedijski sistemIntelliLink s ugrađeno i brzom navigacijom i govornim upravljanjem lakim za korištenje. Veliki ekran u boji visoke rezolucije dijagonale sedam inča nudi izvrsnu čitljivost i lako upravljanje. Na njemu se prikazuju slike sa zadnje kamere, a moguće je i uspostavljanje poziva i streaming zvuka putem Bluetootha. Navi 950 IntelliLink standardno dolazi s iscrpnim informativnim kartama koje pokrivaju cijelu Evropu, dok se nadogradnje lako preuzimaju putem USB-a.

 

„Prije desetak godina prva je Opel Meriva stajala sama na tržištu. Sada se u njenom segmentu natječe više od 20 modela, no Meriva ostaje bez konkurencije kad se radi o ergonomičnosti i prilagodljivosti. Osim toga, uz novu Merivu dolaze značajna unaprjeđenja, među kojima su dizajn, čist i snažan dizelski motor nove generacije, prerađeni prijenos i nova generacija informacijsko-multimedijskog sistema IntelliLink. S novom Merivom kao dijelom naše ofanzive proizvoda namjeravamo ostati na samom vrhu klase koju smo sami stvorili prije desetak godina“, rekao je glavni izvršni direktor Opela dr. Karl-Thomas Neumann.

 

Meriva je prvo ovjenčana nekolicinom nagrada, poput Zlatnog upravljača i Plus X, a zatim je u sklopu njemačkog ispitivanja „J.D. Power VOSS Study“iz 2013. ponijela titulu „vozila s najvišim nivoom zadovoljstva korisnika u segmentu kompaktnih jednovolumena“. Ukratko, vozači Merive bili su najzadovoljniji od svih ispitanika, što je najbolji dokaz da je osim visokog standarda udobnosti vožnje i tehnološke opremljenosti, i kvaliteta ovog Opelova malog jednovolumena na visini.

 

Svjež dizajn s trendovskih linija i elegantnim hromiranim ukrasnim elementima

 

Opelova dizajnerska filozofija prema kojoj umjetnička skulpturalnost sreće njemačku preciznost savršeno odgovara ovom malom i vrlo prilagodljivom jednovolumenu. Nova Meriva stoga vrvi poboljšanjima koja joj daju još prefinjeniji izgled. Prednji dio sada ima novu prednju masku s više kroma, dok su svjetla za maglu obrubljena hromiranim detaljima. Masku pak uokviruju novodizajnirana prednja svjetla u obliku orlova oka. Prvi su put dostupna i LED svjetla za dnevnu vožnju. Na boku se nalazi nova hromirana prečka koja učinkovito naglašava valovit dizajn i stražnji prozor. Ta značajka s kvakama na središnjem dijelu vrata karakteristika su inovativnih vrata FlexDoors – stražnjih vrata sa šarkama straga koja omogućuju iznimno lak ulazak u vozilo.

 

Dinamičan i elegantan karakter stražnjeg dijela dobio je još prefinjeniji izgled zahvaljujući LED svjetlima s novim izgledom koji naslućuje visok kvalitet. Nova Meriva dolazi i s novim dizajnom 17 i 18-inčnih naplataka premium izgleda koji čine da vozilo izgleda jedinstveno i prepoznatljivo na cesti, čime se izdvaja od konkurencije.

 

Nova generacija čistih dizelskih motora skladnih standardu Euro 6 s trendovskim tehnologijama

 

Nova Meriva dolazi s novom generacijom Opelovog turbo dizelskog motora 1.6 CDTI srednje zapremine. Taj je motor razvijen od nule i svoju premijeru je doživio u Zafiri Tourer. U Merivi će u svojih nekoliko izvedbi s vremenom zamijeniti sadašnje 1.3 i 1.7 CDTI motore. Novi motor 1.6 CDTI uvjerljiv je svojim performansama, ekonomičnom potrošnjom goriva i impresivnom prefinjenosti rada, no pritom ne ide na ruku samo svojim putnicima, nego i okolini. Već je sada skladan s budućim strogim emisijskim standardom Euro 6 koji će stupiti na snagu u septembru 2015.

 

Prvobitno će Opel ponuditi Merivu s verzijom motora nove generacije sa 100 kW/136 KS.  Posve aluminijumski motor s common-rail izravnim ubrizgavanjem i turbopunjačem s promjenjivom geometrijom turbina nudi maksimalni obrtni moment od 320 Nm pri 2000 obrtaja u minuti. To je dodatnih 6 KS i 20 Nm više od motora 1.7 CDTI kojega nasljeđuje, pa otuda znatno bolje ubrzanje: nova Meriva tako od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 9,1 sekundu, dok joj je za to prije trebalo 9,9 sekundi. No nova Meriva impresionira i svojim vrijednostima potrošnje goriva i emisije ugljenog dioksida zahvaljujući najnižem trenju u toj klasi motora između 1500 i 2500 obrtaja u minuti. Očekuje se da će novi motor trošiti samo 4,4 litre na 100 km i emitirati 116 g/km ugljen dioksida. To je poboljšanje od 10% u odnosu na prethodnu verziju 1.7 CDTI motora sa 96 kW/130 KS (koji je trošio 4,9 litara i emitirao 129 grama). Dodatne verzije nove generacije 1.6 CDTI motora s još nižom potrošnjom i emisijom CO2 očekuju se u prvoj polovini 2014.

 

Osim toga, nova generacija motora 1.6 CDTI u samom je vrhu svoje klase kad se radi o prefinjenosti rada zahvaljujući učinkovitom izgaranju uz višestruko ubrizgavanje, optimizovanom dizajnu komponenti i korištenju akustičke zaštite. Bez obzira na brzinu rada i opterećenje motora, bit ćete zadivljeni izuzetno niskim nivoom buke.

 

Benzinski motori usklađeni s budućim standardom Euro 6 i novi mjenjači s niskim trenjem

 

Nova Meriva dostupna je i s tri 1,4-litarskim benzinskim motorima. Atmosferski motor s početka ponude ima 74 kW/100 KS. Dvije varijante s turbopunjačem nude 88 kW/120 KSi 103 kW/140 KS te mogu biti opremljene novo razvijenim šestostepenim automatskim mjenjačem s malim trenjem i funkcijom ActiveSelect koja omogućuje sekvencijalno mijenjanje stepenova prijenosa putem poluge. Ta kombinacija benzinskog motora i automatskog mjenjača korak je naprijed u odnosu na početnu ponudu Merive i očekuje se da će privući od 15 do 20% svih kupaca. Kao i dizelski 1.6 CDTI, svi benzinski motori koji se ugrađuju u novu Merivu već ispunjavaju Euro 6 norme.

 

I LPG verzija nove Merive ispunjava  Euro 6. Taj 1,4-litarski Turbo LPG sa 88 kW/120 KS smanjuje emisiju ugljen dioksida na oko 121 g/km, ali istovremeno i gotovo upola smanjuje troškove za gorivo. Osim toga, ne morate se bojati da s verzijom LPG nećete imati gdje ponovno napuniti rezervoar: ta je vrsta pogonskog goriva dostupna na gotovo 30 000 benzinskih postaja širom Evrope.

 

Bez obzira na izbor motora, sve nove varijante Merive nude i novi nivo udobnosti prilikom promjene brzina zahvaljujući Opelovom ulaganju 50 miliona eura u optimizaciju postojećih petostepenih i šestostepenih mjenjača. Brojne promjene dijelova mjenjačke kutije i mehanizama za promjenu stepena prijenosa kao i njihove integracije u vozilo osigurale su znatno poboljšanje. To je posebno zamjetno kod ručnog mjenjača nove Merive – mijenjanje stupnja prijenosa sada zahtijeva minimalan napor te je brži, mekši i precizniji.

 

Vrhunski informacijsko-multimedijski sistem IntelliLink s ugrađenom navigacijom

 

Nova Meriva dolazi opremljena i novom generacijom revolucionarnog informacijsko-multimedijskog sistema IntelliLink koji omogućuje laku integraciju pametnog telefona s vozilom. Veliki ekran u boji visoke rezolucije i dijagonale sedam inča predstavlja novi interfejs obogaćen IntelliLinkovom grafikom koja poboljšava vidljivost i olakšava upravljanje. Sistem dolazi s mogućnosti hands-free povezivanja putem Bluetootha i streaminga zvuka te dodatnom mogućnosti povezivanja putem USB-a.

 

IntelliLink u novoj Merivi standardno je opremljen CD playerom, dok se DAB (Digital Audio Broadcast) nudi kao opcija koja podiže ljestvicu kvaliteta radio prijema i kvaliteta zvuka. Navigacija je kod modela Navi 650 i Navi 950 ugrađena u sistem: izuzetno je brza i precizna, a odredišta se unose jednostavno putem prepoznavanja govora i pomoću „unosa jednim potezom“ (zahtjev za navigaciju i izgovaranje adrese u jednoj frazi) kao što je to moguće i kod Insignije. Ažuriranja karte mogu se preuzeti putem USB-a. Verzija s vrha ponude, Navi 950 IntelliLink, sadrži karte cijele Evrope te izgovara poruke. Osim uobičajenog govornog upravljanja vlastitim funkcijama, IntelliLink kod nove Merive podržava i integriše i vlastito govorno upravljanje pametnog telefona.

 

 

Merivina kabina ostaje nenadmašno ergonomska, praktična i fleksibilna

 

Meriva je prvi i jedini automobil na svijetu koji je dobio nagradu za ergonomiju svog cjelokupnog koncepta. Godine 2010. nezavisni stručnjaci iz područja zdravlja iz udruge AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V., Akcija za zdrava leđa), odnosno „Kampanja za zdravija leđa“, krunisali su Merivu cijenjenim AGR-ovim certifikatom kvalitets koji garantuje ergonomičnost i zaštitu leđa. Njihov se certifikat temelji na Merivinim ključnim i ekskluzivnim inovacijama: konceptu rasporeda sjedišta FlexSpace, sistemu FlexDoors kao i ergonomskim prednjih sjedišta i jedinstvenom integriranom nosaču bicikala FlexFix. Oni su i dalje prisutni i čine Merivu vodećom u fleksibilnosti i ergonomičnosti.

 

Nova Meriva ima redizajniranu višenamjensku središnju konzolu FlexRailsada s poboljšanom funkcionalnosti i više mjesta za noge putnika na sredini stražnje klupe zahvaljujući kraćim šinama. FlexRail nudi prostor za smještaj predmeta koje obično nosimo na put, poput naslona za ruke, držača čaša i pretinaca za pohranu.

 

Važna komponenta izvrsnog Merivinog koncepta ergonomičnosti je i revolucionarni patentirani sustav FlexDoors sa stražnjim vratima sa šarkama straga. Takva su brata lakša i oku ljepša te uzimaju manje prostora putnicima na stražnjoj klupi od kliznih vrata. Otvaraju se do kuta od 84 stupnja (uobičajeno je 68 stupnjeva) te za razliku od vrata koja se otvaraju na uobičajen način nude izvanredno lak i udoban pristup stražnjem dijelu vozila. Tako je vrlo lako,na primjer, pričvrstiti dječje sjedište na bilo koju stranu stražnje klupe.

 

I stručnjaci za zdravlje leđa iz udruge AGR obilno su hvalili Merivinu dodatnu opremu koja ju je učinila prvakinjom u klasi. Sistem rasporeda stražnjih sjedala FlexSpace omogućuje hitro i jednostavno pretvaranje unutrašnjosti kabine u peterosjed, četverosjed, trosjed ili dvosjed te nudi jedinstvenu funkciju sjedenja kao u dnevnom boravku uz nevjerojatno puno prostora za ramena i noge za putnike na stražnjoj klupi. Sistem FlexFix dodatno poboljšava mobilnost pomoću nosača bicikala koji je neprimjetno integrisan iza Merivina stražnjeg branika. Kad se ne koristi, nosač se gurne natrag na svoje mjesto poput ladice u tipičnom Opelovom jednostavnom stilu.

 

Osim svega nabrojanog, sada je tu i stražnja kamera koja pomaže vozaču da se ugura na loše pregledna parkirna mjesta projiciranjem slike na 7-inčni ekran u boji na upravljačkoj tabli. A kao točka na „i“ ugodne atmosfere u Merivi ponuđeni su kao opcija i grijani upravljač te veliki krovni prozor za vožnju pod zvijezdama.

Datum objave: 14/10/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook