Naslovna > Automobili > Jeep > Cherokee > Nova generacija sa oznakom 2014

Jeep Grand Cherokee

Nova generacija sa oznakom 2014

Novi Cherokee nudi i pet režima vožnje u zavisnosti od podloge, pa vozači ovog automobila imaju opcije: auto, snijeg, pijesak i blato, kamenje i sport...

Još od prvog predstavljanja 1992 godine, Jeep Cherokee je bio  predmet brojnih rasprava. Tada je  taj automobil začeo novi segment, a nova generacija sa oznakom 2014 za modelsku godinu, predstavljena na nedavno održanom Salonu automobila U New Yorku, ponovo je predmet diskusija i polemika. Najviše zbog nesvakidašnjeg dizajna, zbog koga su mišljenja o ovom vozilu podijeljena u dvije grupe: oni koji odobravaju i koji su protiv ovakog izgleda. Ravnodušnih nema. 

 

Najveće zamjerke idu na račun urbanog dizajna, koji je od klasičnog terenca ovaj automobil pretvorio u tipični crossover. Slično kao sa novom generacijom Toyote RAV 4. No iz američke tvornice Jeepa Cherokee dolaze informacije da je automobil zadržao sve pozitivnosti prethodnika, te da je on još uvijek rasni i tipični terenac, koji može savladati sve offroad prepreke, iako novim izgledom ne djeluje tako. Zanimljivo je da je novi Cherokee, prvi automobil u segmentu opremljen automatskim mjenjačem, pa terenska vožnja u ovom vozilu sada je dodatno olakšana. Za osmostepenu automatsku transmisiju se navodi da uveliko smanjuje potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova, te isto tako značajno poboljšava ubrzanje, a moći će se upariti sa bilo kojim agregatom u ponudi.

 

Ono što je najveće oružje ovog automobila bilo  prošlosti je njegov ubjedljivi pogon, a s novom generacijom se nude tri različita moda pogona. Active drive jedan je tipični pogon na prednje točkove, a ukoliko zatreba obrtni momenat se u djeliću sekunde prenosi i na zadnju osovinu. Active drive dva je tipični pogon za makadamske puteve, pri čemu se snaga u omjeru 50:50 raspoređuje na prednju i zadnju osovinu, a u tom slučaju se i povećava klirens vozila, odnosno njegovo rastojanje od tla. Treći tip pogona namjenjen je najzahtjevnijim terenima, sa mogućnošću zaključavanja centralnog diferencijala. Osim toga novi Cherokee nudi i pet režima vožnje u zavisnosti od podloge, pa vozači ovog automobila imaju opcije: auto, snijeg, pijesak i blato, kamenje i sport. Osim Selec-Terrain sistema novi Cherokee je opremljen i dobro poznatim  Jeep Quadra-Lift zračnim ovjesom, koji vožnju u ovom robusnom vozilu čini udobnom.

 

 

Unutrašnjost je kao i vanjština potpuno redizajnirana, a u službenom saopštenju stoji da su ugrađeni kvalitetniji materijali, sa željom da se Cherokee približi premijum segmentu. Poznavaoci automobila će u unutrašnjosti pronaći elemente Dodg Dart-a, što ne treba da čudi s obzirom da zajedno s Alfa Romeo Giulietom novi Cherokee dijeli platformu s tim modelom.  

U ponudi agregata za sada se nalaze dva motora: slabiji 2.4-litarski Multiair sa 184 KS, te jači  3,2-litaski V8 agregat koji isporučuje 281 KS i 323 Nm obrtnog momenta. Sa slabijim agregatom potrošnja goriva je samo 7,4 litra, što se postiglo zbog toga što je Cherokee zasnovan na platformi hatcback vozila, sa mogućnošću prenosa snage samo na prednje točkove.  Osim novih agregata, novi Cherokee je dobio i nova BiXenon svjetla sa LED dnevnim svjetlima, a u opremi su i sistem za samostalno parkiranje, te sistem za samostalno kočenje u slučaju sudara. Potpuno novi  Jeep Cherokee proizvodit će se u Sjedinjenim Američkim Državama, u tvornicama Chrysler grupe,  a u prodajne salone bi trebao stići u trećem kvartalu ove godine. 

Datum objave: 06/05/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook