Naslovna > Automobili > Volkswagen > Passat > Nova verzija kralja karavana

Volkswagen Passat

Nova verzija kralja karavana

Novi Volkswagen Passat dolazi kao model za 2024. godinu i ima prostrani karavan dizajn s impresivnih 272 konjskih snaga. Posebno se ističe verzija sa hibridnim pogonom koja omogućava izuzetno veliki domet – preko hiljadu kilometara u potpuno autonomnom režimu, dok se u potpuno tišem električnom režimu može preći stotinak kilometara...

Volkswagen je odlučio nastaviti ponudu modela Passat u Evropi do danas, dok je isti model povučen iz prodaje u Americi nakon modelne 2022. U Evropi, Passat je dobio moderniju MQB arhitekturu, a sada dolazi u svojoj devetoj generaciji, donoseći sa sobom nasljeđe najprodavanijeg modela iz fabrike u Volfzburgu. Iako se Volkswagen Golf smatra neprikosnovenim, Passat je u ovom aspektu prestigao čuvenu Bubu. Od svog debija 1973. godine, pa sve do danas, isporučeno je više od trideset miliona primjeraka ovog modela. Nova deveta generacija, označena kao B9, će biti dostupna isključivo kao karavan, jer je sedan verzija zvanično ukinuta. Passat Variant dolazi sa prepravljenom MQB Evo arhitekturom, koju dijeli sa budućim modelima Tiguan i Golf Mk8. Nakon osvježavanja, sada je značajno veći u poređenju sa starom B8 verzijom. Ukupna dužina je povećana na 4.917 milimetara, što je za impozantnih 144 mm duže nego prethodnik. Širina je povećana za 20 mm, dostižući 1.852 mm, dok je visina ostala gotovo nepromijenjena sa 1.506 mm. Međuosovinsko rastojanje je produženo za 50 mm, sada iznosi 2.841 mm.

 

 

 


Dizajn novog Passata je prošao kroz evoluciju, iako nije revolucionaran. Međutim, primjetan je značajan broj promjena jer je Volkswagen uskladio novi Passat sa dizajnom svojih električnih modela iz ID serije. Nedavno smo imali priliku da vidimo karavansku verziju ID.7 modela bez kamuflaže, koja nosi izraženiju dozu futurizma, ali istovremeno dijeli određene sličnosti sa novim Passatom. Kao što je uobičajeno, vanjski izgled će varirati u zavisnosti od nivoa opreme, a kupcima će biti ponuđene verzije kao što su Passat, Business, Elegance i R-Line. Unutrašnjost nove verzije Passata donosi potpunu promjenu u odnosu na model B8, budući da je Volkswagen eliminisao veći dio fizičkih tastera. Sada će se moć pristupiti gotovo svim funkcijama putem  ekrana osjetljivog na dodir, koji će biti veličine velikih 12,9 inča, čak i u osnovnoj verziji. Za one koji žele više, postoji opcija da se dobije još veći multimedijalni ekran od 15 inča uz dodatnu doplatu. U standardnoj opremi, potpuno digitalna instrument tabla sa ekranom od 10,25 inča sada dolazi kao dio osnovne ponude. Na taj način, njemački proizvođač se oprašta od tradicionalnih analognih satova koji su bili prisutni na prethodnom modelu Passata. Izbor točkova će uključivati naplatke veličine do 19 inča, dok će se takođe nuditi i novi Matrix LED farovi sa dinamičkim LED diodama nazad, koje su smještene duž svjetlosne trake.

 


Inženjeri su uspješno oslobodili dodatni prostor za prtljag pomjeranjem ručice mjenjača na stub upravljača, koristeći isti pristup kao i kod modela ID.7. Takođe, inspirisani električnim sedanom, dodali su novi prekidač na lijevu stranu za kontrolu pokazivača pravca i brisača. U pogledu udobnosti na prednjim sjedištima, dostupne su nove opcije sa grijanjem, ventilacijom i masažom, sve sa električnim podešavanjem u čak četrnaest različitih smjerova. Povećanje dimenzija vozila nije samo rezultiralo dodatnim prostorom za koljena putnika na zadnjem sjedištu. Zapremina prtljažnika je takođe porasla za 40 litara, sada dostižući 690 litara, kada su sjedišta u zadnjem redu postavljena u funkcionalni položaj. Sklapanjem zadnje klupe, ukupna zapremina prtljažnika raste na 1.920 litara, što je povećanje od 140 litara u poređenju sa prethodnom Passat Variant verzijom.

 


Volkswagen s ovim modelom nudi raznovrsnu paletu motora, uključujući i lakše hibride sa benzinskim motorom - prvi put u istoriji Passata. Ova nova ponuda uključuje 1,5-litarski eTSI motor sa deaktivacijom cilindara i snagom od 150 konjskih snaga. Takođe, dostupan je i veći 2.0 TSI motor sa 204 konjske snage i opcijom prednjeg pogona, dok verzija sa integralnim prenosom snage nosi oznaku 4Motion i dolazi sa moćnim motorom od 195 kW. Za one koji i dalje više vole dizel opcije, novi Passat nudi 2.0 TDI sa snagama od 122 KS (90 kW) i 150 KS (110 kW) sa prednjim pogonom, dok verzija sa 142 kW dolazi sa pogonom na sve točkove. Svi benzinski i dizel motori dolaze sa automatizovanim mjenjačem sa duplim kvačilom. Dopunjivi hibridi, poznati i kao plug-in hibridi, nosiće oznaku "eHybrid". Osnovna verzija nudi 204 konjske snage (150 kW) i 350 Njutn metara obrtnog momenta, dok je snažnija varijanta opremljena sa 272 konjske snage i 400 Njutn metara obrtnog momenta. To je najjači dostupni model Passata. Ova dva PHEV modela koriste 1,5-litarski TSI motor, šestobrzinski DSG mjenjač i baterijski paket kapaciteta 19,7 kWh.

 


Sa najnovijom generacijom Passata, Volkswagen je uveo podršku za brzo punjenje jednosmjernom strujom od 50 kW, što omogućava dopunu baterije od 10 do 80 procenata kapaciteta za otprilike 25 minuta. Kada baterija bude potpuno napunjena, zajedno sa rezervoarom benzina zapremine 45 litara, automobil će moći preći oko hiljadu i nekoliko stotina kilometara prije nego što bude potrebno dopuniti rezervoar. Najnoviji Passat će se prvi put predstaviti javnosti na IAA manifestaciji koja će se održati u Minhenu. Početak prodaje se očekuje u prvom tromjesečju sljedeće godine. Proizvodnja će se obavljati u Bratislavi, istovremeno sa proizvodnjom Škodinog modela Superb. Takođe, češki Superb će biti dostupan i u limuzinskoj verziji.

Datum objave: 31/08/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook