Naslovna > Automobili > Opel > Meriva II > Nova vrata budućnosti!
FOTO GALERIJA (8)

Predstavljamo – Opel Meriva II

Nova vrata budućnosti!

Treći model u Opelovoj podmlađenoj gami nakon odlične Insignie i uvjerljive Astre je druga generacija monovolumena Meriva, koja u savremenu autoindustriju uvodi zanimljivu koncepciju nasuprotnog otvaranja vrata FlexDoors, ali i niz drugih na praktičnost rješenja...

Druga generacija Opel Merive otkrila je svoj finalni izgled gotovo dva mjeseca prije zvanične svjetske prezentacije zakazane za Sajam automobila u Ženevi (održava se od 4. do 14. marta). Pažnju javnosti odmah je privukla zanimljiva koncepcija nasuprotnog otvaranja vrata, koju danas primjenjuju samo proizvođači poput Mazde (RX-8) i Rollce Royca (Ghost) na svojim maloserijskim modelima. Podsjećamo da je jedan od najpoznatijih automobila sa ovakvim sistemom otvaranja vrata bio londonski Taxi (prvobitno Austin Taxi), koji je tu praktičnu koncepciju napustio tek sa novijim modelima. Interesantno je da većina od do sada izrađenih 100.000 londonskih Taxija ima baš takva, nasuprotna vrata, što je najbolja potvrda njihove praktične vrijednosti.

               

 

 


Uvođenjem ove po mnogo čemu jedinstvene izvedbe u domen komercijalnih modela, Opel je postavio nove standarde u klasi kompaktnih monovolumena. Osim toga Meriva II je donijela i niz novih rješenja, koja do sada nisu našla primjenu, kod porodično orijentisanih modela poput FlexSpace, FlexRail i FlexFix sistema. Dizajnerski gledano, Meriva II nepovratno napušta prepoznatljivu kockastu formu prethodnice i priklanja se valovitim i mekim linijama, koje su zacrtali Insignia i Astra. Njihovi obrisi najvidljiviji su na čistim bokovima, kojima dominira silueta oštrice, koja se proteže od prednjih vrata ka zadnjem dijelu automobila. Monovolumenska koncepcija omogućila je uvođenje atraktivnih detalja poput velikih prednjih svjetala kao u Corse ili “izlomljene” donje ivice prozora drugih vrata, kao u Citroen C4 Picasso. Interesantna su i zadnja vrata sa velikim staklom, koje pruža bolju preglednost pri vožnji unazad.  Sve u svemu, dizajn Merive II je ugodno osvježenje sa kojim bi Opelov monovolumen trebao dodatno osnažiti svoj položaj u vrhu klase. Atraktivnosti Merive pridonosi i činjenica da je poput Insignie i Astre, i ona dobila set atraktivnih aluminijumskih naplataka sa nekoliko novih dezena i oblika.

 

MOTORI
Šest turbo agregata
Nakon Sajma automobila u Ženevi biće poznati i precizni tehnički podaci u vezi sa drugom generacijom Merive, koje Opel za sada čuva u tajnosti. Ipak zna se da će ponudu agregata činiti šest turbo jedinica, sa rasponom snage od 75 do 140 "konja". Od dizelaša u ponudi će se naći štedljivi 1.3 i 1.7 CDTi agregati, koji kvalitetom izduvnih gasova zadovoljavaju Euro 5 norme, dok će paletu turbobenzinaca činiti novi 1.4 i 1.6-litarski motori, koji će se kombinovati sa šestostepenim ručnim ili automatskim mjenjačima. Vremenom bi se u ponudi trebala naći i sedma pogonska jedinica, tačnije Opel Meriva opremljena sa 1.4 ili 1.6 EcoFlex benzinskim agregatom i petostepenim ručnim mjenjačem.

 

Da je sposobna udomiti i najrazmaženije kupce, nova Opelova uzdanica nagovještava i atraktivnim panoramskim staklom, koje pokriva čak 95 odsto površine krova. Osim što u unutrašnjost propušta obilje svjetlosti, ovaj krov dokazuje da su u Opelu posebnu pažnju posvetili i lifestyle detaljima. Unutrašnjost Merive prva je monolumenska razrada estetskih i ergonomskih rješenja, koja su prvi put primijenjena na Insigniji, a zatim i na Astri. Ako pođemo od estetike, prvo što upada u oči su puno kraća “krila” sa kojima Opel obilježava arhitekturu gornjeg dijela instrument table. I dok se ovaj detalj kod Insiginie i Astre manje više proteže preko cijelih prednjih vrata, kod Merive se završava negdje na sredini. Zahvaljujući nekoliko kombinacija različitih boja u kojima se može izvesti, ovaj dio enterijera predstavlja dominantan elemenat unutrašnjosti. Instrument tabla sa dva velika i dva manja analogna instrumenta i digitalnim displejom u sredini, identična je kao u Astri, sa kojom će Meriva dijeliti i elemente na središnjem grebenu.

 

PRAKTIČNA UNUTRAŠNJOST
Flex sistemi
„Sa novom Merivom smo htjeli napraviti novog prvaka u svestranosti na automobilskom tržištu. Mislim da nijedan drugi automobil ne nudi toliko ideja koje život čine lakšim" - riječi su potpredsjednika prodaje, marketinga i odnosa s kupcima u Opel/Vauxhallu Alaina. Svoju izjavu Visser potkrepljuje činjenicom da nova Meriva na tržište donosi unaprijeđeni sistem manipulacije zadnjim sjedištima nazvan FlexSpace, koji je prvi put predstavljen 2003. godine sa prvom generacijom Opelovog monovolumena. Naprednija verzija FlexSpace sistema omogućava još lakše spuštanje sjedišta koja su djeljiva u promjenjivom omjeru, što omogućava jednostavno prilagođavanje prtljažnika i unutrašnjeg prostora najrazličitijim potrebama. Pored FlexSpacea u Merivi je primijenjena i FlexRail koncepcija središnje konzole, sa zamjenjivim pomičnim elementima, koji se pomiču po šinama između prednjih sjedišta. Na ovaj način je dobijen dodatni prostor za odlaganje sitnica, koje se najčešće nalaze u automobilu, poput mobilnih telefona, iPoda, raznih playera, CD i kartica, ali flaša, čaša, maramica... Poput Insignie i Astre, i Meriva je dobila nova sjedišta, u čiji razvoj je GM utrošio čitavih 50 miliona eura. Osim što nude vrhunsku udobnost i odličan oslonac za leđa, ova sjedišta nude i raskošnu mogućnost podešavanje sa kliznim putem od 240 mm naprijed/nazad te podizanjem u visinu do 65 mm.  

 

No tu nije kraj sličnostima sa Astrom, jer je i trokraki upravljač identičan kao u Opelovog kompakta od kojeg Meriva “pozajmljuje” i ručicu manuelnog mjenjača, koja je u njenom slučaju podignuta bliže upravljaču, da bi se dobilo više prostora između sjedišta. Povišena konstrukcije središnje konzole i mjenjača, sa elektronskom parkirnom kočnicom, omogućila je jednostavno odlaganja najrazličitijih vrsta sitnica od mobilnih telefona, do 1,5 litarskih boca. U Opelu se ovakav pristup oblikovanja centralne konzole zove FlexRail, a njegova jedinstvenost se ogleda u velikom broju pretinaca, kako onih koji su vidljivi na prvi pogled tako i onih koji su skriveni širom unutrašnjosti ispred vozača, suvozača, u središnjem grebenu i naslonima sjedišta. Dodatak praktičnosti je i takozvani FlexSpace koncept sjedišta, koji omogućava jednostavnu manipulaciju sa raspoloživim prostorom u unutrašnjosti, odnosno trenutno pretvaranje ovog monovolumena iz petosjeda u dvosjed. Osnovni kapacitet prtljažnika iznosi 400 litara, dok se preklapanjem sjedišta može povećati do 920, odnosno do maksimalnih 1500 litara.

DIMENZIJE
Očigledan rast
Mada još nema zvanične potvrde, nova Meriva je dugačka 4,25 cm, što je punih 20 cm više u odnosu na prethodnicu, te samo 21 centimetar manje u odnosu na stariju sestru Opel Zafiru. Očigledan rast dimenzija odrazio se prvenstveno na prostranost kabine, dok su prtljažne mogućnosti zadržane na nivou prethodnog modela sa osnovnim kapacitetom od 400 litara, koji se kliznim pomjeranjem sjedišta može povećati do 920, a njihovim potpunim preklapanjem i do maksimalnih 1.500 litara.

 

Transportnim mogućnostima tu nije kraj, jer će se u ponudi naći i FlexFix nosač bicikala, koji je integrisan u zadnji dio automobile, iz kojeg se izvlači i uvlači jednostavnim zahvatom. Na ovaj nosač moguće je istovremeno smjestiti dva bicikla, što predstavlja veliki ustupak avanturistima koji se ne razdvajaju od svojih dvotočkaša. Kada se početkom ljeta pojavi u prodaji, Meriva II će se nuditi sa šest savremenih i ekološki prihvatljivih turbo agregata, koji se već ugrađuju u aktuelnu Corsu i Astru, u rasponu snage od 75 do 140 KS. Vremenom će se u ponudi naći i štedljiva ecoFLEX verzija. Svi pogonski agregati će se kombinovati sa petostepenim i šestostepenim ručnim mjenjačima, dok će se neki modeli nuditi i sa doplatnim šestostepenim automatikom. Nova Meriva u potpunosti je projektovana u Opelovom inženjerskom centru u Rüsselsheimu, a proizvodiće se u GM fabrici u španskoj Zaragozi. Zvaničnu premijeru imaće u Ženevi, a početak prodaje zakazan za je ljeto 2010. godine.

Datum objave: 05/03/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook