Naslovna > Automobili > Volkswagen > T-Roc > Novi način zabave u off-road stilu

Volkswagen T-Roc Cabriolet

Novi način zabave u off-road stilu

I dok su mnogi savremeni modeli, a prije svih crossoveri, značajno profitirali zahvaljujući trendovskoj privlačnosti off-road dizajna, Volkswagen je odlučio da širokim narodnim masama ponudi nešto drugačiji vid zabave off-road stilu...

U novijoj automobilskoj istoriji do sada du bila dva pokušaja da se off-road modeli transformišu u kabriolete. Prvi se na taj potez 2010. godine odlučio Nissan skinuvši tvrdi krov sa Murana, a dvije godine kasnije to je uradio i Land Rover sa modelom Evoque. Nakon solidnih početaka oba modela su ostala bez nasljednika zbog nedovoljnog interesovanja kupaca za ovakvu vrstu vozila.

 

 

Od 2016. godine i povlačenja sa tržišta Eosa njemački Volkswagen u svom programu nije imao nijedan kabriolet. Zbog te činjenice, ali i sve veće popularnosti kompaktnih crossovera i SUV-ova njemački proizvođač odlučio je da T-Roc osim u standardnom petovratnom ponudi i u kabriolet izdanju. Kao osnova za ovaj model uzet je standardni T-Roc sa MQB platformom, koji je u najnovijoj transformaciji ostao bez tvrdog krova.

 

 

 

 

 

 

Sa 4,27 metara T-Roc Cabrio je duži za 20 milimetara i 51 niži. Kako bi se dobilo više prostora za smještanje krovnog mehanizma, međuosovinski razmak je povećan za 40 milimetara. Volkswagen se odlučio da T-Roc pokrije sa mekanim platnenim krovom, koji se automatski otvara za samo devet sekundi, od trenutka kada se električni mehanizam aktivira pritiskom tastera na centralnom tunelu. Ova operacija može da se obavi i u vožnji, ali samo do brzine od 30 km/h.

 

 

 

 

 

 

Posebna pažnja posvećena je i aerodinamici, odnosno izolaciji putničkog prostora od vanjskih uticaja poput buke, vode i vjetra, zbog čega su vrata dobila stakla bez okvira, a spoj između krova i stakala posebne gumene obloge. Dizajnerski donja polovina T-Roca sa modernim LED svjetlima, šestougaonom maskom hladnjaka, alu točkovima i branicima, bez obzira na par vrata manje, djeluje gotovo ista kao kod standardnog modela. Velika promjena jasno je vidljiva na gornjoj polovini automobila, gdje osim A stuba kada je spušten krov nema više ničeg. Pozadina je dodatno istaknuta sa profilisanim spojerom na poklopcu prtljažnika, dok je branik ostao isti kao na standardnom modelu.

 

 

 

 

Enterijer je na prvi pogled u potpunosti isti, s tim da se na tunelu mjenjača sada iza elektronske parking kočnice nalaze dva nova tastera. Jedan je za istovremeno podizanje i spuštanje sva četiri prozora, a drugi za krovni mehanizam. Presvlake sjedišta su izrađene od meterijala koji su otporniji na atmosferske uticaje i vlagu, dok se klimatizacija, digitalni instrumenti i multimedija nisu mijenjali. U kabini ima dovoljno mjesta za smještaj četiri odrasla putnika. Drugom redu pristupa se kao kod klasičnih trovratnih modela preklapanjem i povlačenjem prednjeg sjedišta prema naprijed. Zapremina prtljažnika iznosi 284 litra, te je u skladu sa očekivanjima od kabriolet modela. T-Roc Cabriolet je već dostupan evropskim kupcima po početnoj cijeni od 27.495 eura, ali se prava ekspanzija njegove prodaje očekuje tek tokom ljeta.

 

 

 

POGON

 

Za pogon T-Roc Cabriolet modela Volkswagen je namijenio osnovni benzinski 1.0 TSI motor sa 115 i veći 1.5 TSI sa 150 KS. Oba motora serijski se kombinuju sa šestostepenim ručnim mjenjačima, dok je sedmostepeni DSG dostupan kao opcija. Svi modeli primarno su kombinovani sa prednjim pogonom. U kombinaciji sa baznim 1.0 TSI motorom T-Roc Cabriolet od 0 do 100 km/h stiže za 11,7 sekundi, dok je najveća brzina 187 km/h. S druge strane, veći i snažniji 1.5 TSI i sa ručnim mjenjačem i sa DSG automatikom ubrzava za 9,6 sekundi, sa najvećom deklarisanom brzinom od 205 km/h. Masa T-Roc Cabrioleta sa 1.5 TSI motorom i DSG mjenjačem iznosi 1.540 kg, dok standardni model u istoj kombinaciji teži 1.350 kg. Čak 190 kg razlike potrošeno je na ojačavanje donjeg dijela karoserije, kako bi se smanjilo njeno uvijanje tokom vožnje zbog izostanka tvrdog krova.

Datum objave: 19/09/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook