Naslovna > Vijesti > Novi Peugeotov hibrid koristi vazduh za pogon i troši dvije litre

100 kilometara na dvije litre benzina

Novi Peugeotov hibrid koristi vazduh za pogon i troši dvije litre

Peugeot će u Parizu predstaviti protototip 208 HYbrid Air 2. Automobil kombinuje 1,2-litreni benzinski motor s 82 'konja', pogon na kompresovani vazduh i hidrauliku

Sistem pogona na vazduh sastoji se od dva rezervoara. U prvom je visoko kompresovani vazduh, a u drugom vazduh na nižem pritisku. Prilikom miješanja zvazduha iz prvog i drugog rezervoara dolazi do ekspanzijske reakcije pomoću koje se pokreće auto. Ovakav sistem razvila je jedna mala francuska firma još prije desetak godina, ali nikada nije zaživio u serijskoj prodaji. Peugeot ga sada kombinuje s benzinskim motorom. Hidraulični dio pogona zadužen je za mijenjanje brzina i usklađivanje rada pogona na vazduh i pogona benzinskim motorom.

 


Auto nekoliko kilometara pri nižim brzinama može voziti samo na vazduh, a energija usporavanja i kočenja služi za kompresovanje vazduha. Rezervoari su puni nakon samo desetak sekundi kočenja ili usporavanja. Pogon na vazduh takođe prilikom ubrzavanja može pomoći klasičnom motoru, dakle isto kao i kod električnih hibrida. Čitav automobil tako teži samo 860 kg, 100 manje od serijskog 208 s benzinskim motorom. Rezultat hibridnog pogona i male mase je izuzetno niska potrošnja - samo 2l/100 km. Za sada nije poznato kada će ova tehnologija zaživjeti u praksi, a više detalja o samom prototipu saznaće se na auto salonu u Parizu.

Datum objave: 17/09/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook