Naslovna > Automobili > Nissan > Qashqai > Novo srce za Nissanovog junaka
FOTO GALERIJA (11)

Test - Nissan Qashqai 1.6 dCi Acenta

Novo srce za Nissanovog junaka

Temeljno redizajnirani i bogato opremljeni Nissanov SUV u kombinaciji sa potpuno novim 1.6 dCi dizelskim agregatom puca od snage i živosti, te se nameće kao automobil, koji je naprosto stvoren za svaku priliku, posao, porodicu, izlet, avanturu...

Automobili danas često doživljavaju optička osvježenja, pa svakodnevno možemo pročitati ili čuti vijesti o novim „facelift“ modelima, koji su u suštini isti kao i stari, samo najčešće sa novim odbojnicima i redizajniranim svjetlosnim sekcijama. Sve ostalo ostaje isto. Međutim, ponekad se dogodi da neki model bude osvježen određenim tehničkim unapređenjima, što je svakako veća poslastica za sve ljubitelje automobila.

 

Upravo se to desilo Nissanovom Qashqaiju, koji je ove godine na tržište stigao sa potpuno novim 1,6-litarskim agregatom opremljenim Start/Stop sistemom, koji smo testirali opremljenog bogatim paketom opreme Acenta. Nissan Qashqai svoj uspjeh duguje odličnom tržišnom proboju još prije šest godina, kada je popularni crossover gotovo preko noći osvojio svijet. Uslijedili su blagi optički redizajni, a početkom prošle godine trebao se pojaviti i model opremljen 1,6-litarskim dCi agregatom sa 131 KS, ali sve je prolongirano zbog zemljotresa u Japanu, zbog čega su kasnile isporuke Start/Stop sistema od dobavljača.

 

STABILIZACIJOM PROIZVODNJE Japanci su krajem prošle godine predstavili Qashqai sa 1,6-litarskim dizelašem, koji je sada dostupan i na našem tržištu. U vanjštini naš testni model izgleda kao i prije dvije godine, kada je doživio posljednji optički redizajn, ali u paketu opreme Acenta našla su se serijski zatamnjena zadnja stakla, 17-inčni alu-naplaci i panoramski krov, pa je naš Qashqai s razlogom privlačio mnoge poglede. Ako tome dodamo činjenicu se Qashqai isticao i zahvaljujući  potpuno novoj „magnetno crvenoj“  boji, koja mu odlično stoji, onda je jasno da s ovim automobil nećete proći neprimijećeni, čak i u gradu, gdje se osjeća kao kod kuće.

 

Iako smo ovaj model već vozili sa drugim agregatom, opet nas je pozitivno iznenadila okretnost Qashqaija u gradskoj gužvi. Dimenzije u dužinu  4.330, u širinu 1.780 i visinu 1.615 mm,  uz međuosovinski razmak od 2.630 mm čine se da su najbolji kompromis okretnosti 1,6 tona teškog automobila i ponude prostora u unutrašnjosti, kojeg nije nedostajalo.

 

Koliko god Qashqai izgleda lijepo izvana, isto se to prenosi u unutrašnjost, koja nam je ponudila pravi komfor i udobnost, zahvaljujući odličnim sjedištima, koja su za vozača bila opremljena i lumbalnom potporom. Da se rashladimo u ljetnim vrelinama, omogućila nam je dvozonska automatska klima, kojoj su, bez sumnje, pomagali panoramski krov sa UV zaštitom i zatamnjena zadnja stakla, u znatnoj mjeri zaslužna za adekvatno održavanja temperature u kabini.  Jedan mali detalj u unutrašnjost je uveo i malo sportskog štiha, a riječ je o alu-papučicama, koje dolaze u dodatnom paketu Design zajedno s panoramskim krovom, zatamnjenim zadnjim staklima i krovnim nosačima, a sve to košta 2.000 KM.

 

Upravljač i raspored funkcija u unutrašnjosti su tipični za Nissan, sve je lijepo složeno, a da bi sve bilo savršeno, Nissan bi za neki budući model više pažnje mogao posvetiti plastikama i završnoj obradi, koja je stepenicu ispod sveukupnog nastupa ovog odličnog automobila.

 

ONO ZBOG ČEGA smo na testu imali ovaj model je njegov novi 1,6-litarski dizelski agregat, koji razvija 131 KS. Prije samog preuzimanja automobila znali smo da ovaj agregat treba zamijeniti 2.0-litarski dizelaš, koji je još uvijek u ponudi, te da je za razvoj ovog motora utrošeno više od 200 miliona eura. Razlog se krije u činjenici da je Nissan razvijanjem ovog motora prijavio tridesetak novih patenata, a neka potpuno nova tehnološka rješenja našla su se u našem testnom modelu. Jedno od tih rješenja je temperaturni režim, koji obezbjeđuje potpuno eliminisanje kruženja rashladne tečnosti oko komora za sagorijevanje, da bi se što prije dostigla maksimalna efikasnost u sagorijevanju.

 

Smanjena je i masa bloka motora, a Start/Stop sistem uparen je sa posebnim alternatorom, pomoću kojeg prilikom kočenja kinetičku energiju skladišti u akumulator.  U suštini, 1,6-litarski dCi nastao je od 1,5-litarskog agregata, kojem su povećani hodovi klipa, na osnovu čega se dobila veća zapremina. Upravo zbog toga ovaj motor bez problema isporučuje 131 KS i čak 320 Nm obrtnog momenta. Zbog ovih brojki agregat slovi za zamjenu 2,0-litarskog dizelaša, koji isporučuje istu snagu. Kako to sve izgleda u vožnji, najlakše je objasniti riječima da Nissan Qashkai sa 1,6-litarskim dCi agregatom u svakom stepenu prenosa reaguje i na najmanje pritiskanje papučice gasa. Naravno, najviše reaguje kada se motor „vrti“ na 1.750 o/min, kada je na raspolaganju svih 320 Nm obrtnog momenta.

 

MEĐUUBRZANJA SU odlična i agregat dopušta snažna ubrzanja na većim brzinama, bez prebacivanja mjenjača u niži stepen prenosa. U nekim situacijama nam se učinilo da je 1,6-litarski dCi potentniji od većeg 2,0-litarskog agregata, što praktično nismo mogli provjeriti, ali smo pronašli Nissanov službeni podatak da manji agregat ima bolja ubrzanja od 50 do 80 km/h u odnosu na „dvolitraš“. Osim što „bolje ide“ u odnosu na motor koji mijenja, 1,6-litarski agregat u Qashqaiju izuzetno malo troši. Na našem testu u oštroj i dinamičnoj vožnji, u kojoj smo uživali zahvaljujući potentnosti agregata, na displeju se očitovala potrošnja od samo 5,9 litara goriva.

 

Da smo pazili na način vožnje, te da smo vozili više van grada, ova potrošnja bi se definitivno još više smanjila. Tome svakako doprinosi i Start/Stop sistem, zahvaljujući kojem se na displeju ispisivalo koliko smo grama CO2 uštedjeli. Nakon pet dana vožnje Start/Stop sistem je atmosferu sačuvao od 1,5 kg CO2, koliko je pokazivao displej.

 

Da zaključimo: Qashqai se odavno dokazao kao izvrstan izbor, čemu svjedoče brojke o prodaji, a novi 1,6-litarski dizelski agregat dodatni je vjetar u leđa ovom modelu. Tome treba dodati i cijenu od 42.400 KM, koliko košta naš testni model sa paketom opreme Acenta, sposoban da zadovolji i najviše kriterijume većine vozača.

 

4 cilindra turbodizel

1.598 ccm

96 kW 131 KS pri 4.000 o/min

320 nm pri 1.750 o/min

0-100 km/h 10,9 s

max            190 km/h

p. pot           5,1 eurodizel

Datum objave: 08/05/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook