Naslovna > Vijesti > Numero 9 – Novi izraz DS linije
FOTO GALERIJA (7)

Citroen

Numero 9 – Novi izraz DS linije

Nakon modela Citroën DS3, DS4 i DS5, konceptno vozilo Numéro 9 predstavlja nov stilski izraz DS linije. Riječ je o izrazu koji nadahnuće pronalazi u karoserijskoj konturi koja je kroz automobilsku povijest bila poznata po prestižu: tzv. shooting brake.

Neprimjetno križajući proporcije coupéa i karavana, Numéro 9 zategnutim linijama, dugim poklopcem motora te iznimno niskim položajem (visina 1,27 m) na kotačima od 21 inča najavljuje izvanredne doživljaje u vožnji. Jednako tako daje naslutiti i osjećaj jedinstvene udobnosti u unutrašnjosti zahvaljujući velikodušnim proporcijama i krovu s tri izvora svjetla  koji stvara jedinstven, ugodan ambijent za sve putnike. S duljinom od 4,93 m i širinom od 1,94 m njegov međuosovinski razmak iznosi 3 m, što je nedvojbena prednost kada govorimo o oslobađanju prostora za noge za putnike straga. Takve dimenzije potiču želju da uđete u automobil i zadovoljavaju stvarne potrebe kupaca modela visoke klase u pogledu svojstava i svestranosti vozila.


Iza karoserijskih linija shooting brakea Numéro 9 upoznaje nas s novom vizijom visoke klase u segmentu D, snažnoj i jasnoj, karizmatičnoj viziji prepoznatljivoj po svom stilu koja nastavlja priču DS linije, uz bok tradicionalnoj limuzini.Dotjeran do najsitnije pojedinosti, koncept Numéro 9 utjelovljuje nasljeđe i sofisticiranost linije DS na najljepši mogući način. Oblikovan u Parizu, prijestolnici mode u njezinu najčudesnijem i univerzalnom smislu, Numéro 9 otvara novo stilsko poglavlje u svijetu DS linije.

 

 

Numéro 9 oplemenjuje estetske kodove koje je dosad njegovala DS linija i uvodi nov identitet prednjeg dijela budućih modela iz DS linije, kao i posve nov svjetlosni potpis. Novi prednji dio ističe se ponajprije maskom čiji je reljef naglašen trodimenzionalnom obradom. Maska se stapa sa svjetlima sa svjetlećim diodama na čijim se krajevima nalaze dnevna svjetla (DRL). Cjelina daje konceptu Numéro 9 snažan i jedinstven pogled koji opčinjava.Kombinirajući gene coupéa s genima shooting brakea, Numéro 9 pokazuje čistokrvnu i otmjenu siluetu. Kompaktni, lijepo oblikovani volumeni naglašeni su nenametljivim zategnutim linijama. Numéro 9 tako se izdvaja različitošću i sofisticiranošću.


Sva razlikovna obilježja DS linije sažeta su u tom konceptnom vozilu. Među najizražajnijima su „lebdeći“ krov naglašen kromiranim potpisom i neupadljivo filigranski utkanim logotipom DS, i staklene bočne površine koje se spajaju sa stražnjim staklom.Naposljetku, Numéro 9 bojama i materijalima pokazuje tajanstvenost i sofisticiranost. Crna, tamna karoserija s diskretnim ljubičastim nijansama, nazvana "whisper", savršeno se slaže s ukrasnim elementima od ‘kalifornijskog’ kroma, blago tople boje. Konceptno vozilo Numéro 9 objedinjuje tehnologije koje nude nevjerojatne vozne osobine u pogledu udobnosti i sigurnosti pri čemu uvelike vode računa o zaštiti okoliša, jamčeći putnicima snažan i istančan osjećaj užitka u vožnji. Riječ je o kreativnoj tehnologiji koja savršeno odražava cjelokupno Citroënovo znanje i umijeće.Sve pojedinosti modela Numéro 9 osmišljeni su tako da pridonesu njegovoj učinkovitosti (SCx = 0,61):- stražnji spojler naglašava dojam fastback vozila,- središnji stup olakšava cirkulaciju zraka oko kabine,- naplatci («turbine») ugrađenim lamelama potiču protok zraka u blatobranima smanjujući turbulencije i potrošnju goriva.

 

 

S posve hibridnom tehnologijom Plug-in konceptno vozilo Numéro 9 sasvim se uklapa u cjelokupnu Citroënovu politiku zaštite okoliša.Hibridni pogon na punjenje podrazumijeva ugradnju elektromotora na stražnju osovinu. Takav jednostavan i inovativan ustroj pokazao se savršeno prilagođenim karakteru Numéro 9 jer mu optimira dinamična svojstva i vuču, osiguravajući mu pritom nevjerojatno malu potrošnju i emisiju štetnih plinova.Konceptno vozilo Numéro 9 tako kombinira termički motor, koji ovisno o tržištu može biti benzinski ili dizelski, i elektromotor ugrađen na stražnjoj osovini koji razvija snagu od 70 KS i okretni moment od 200 Nm. Taj elektromotor napaja litij-ionski akumulator koja se na običnoj kućnoj utičnici može napuniti za samo 3 sata i 30 minuta. Model izložen na salonu u Pekingu ima benzinski motor 1.6 THP snage od 225 KS (165 kW) i okretnog momenta od 275 Nm.Zahvaljujući hibridnoj tehnologiji Plug-in, Numéro 9 znatno pridonosi zaštiti okoliša. To je poglavito slučaj kada se vozilo koristi u gradskoj vožnji, u načinu vožnje ZEV (Zero Emission Vehicle, vozilo bez emisija), odnosno električnom načinu s autonomijom od 50 km, ili pak na cestama na kojima treba stalno naizmjence ubrzavati i usporavati i gdje hibridna tehnologija omogućuje ograničavanje potrošnje uporabom dviju vrsta energije. Pri vožnji autocestom uključuje se termički motor izvrsnih performansa.

 

 

Numéro 9 također koristi mikrohibridnu tehnologiju najnovije generacije koja može staviti termički motor u stanje mirovanja u situacijama kada njegov rad nije pretjerano koristan.U svemu tome užitak i duboki osjećaji u vožnji nisu žrtvovani tehnologiji. Naprotiv, kada treba naglo pritisnuti papučicu gasa i trenutno dobiti mnogo okretnog momenta, funkcija «boost» spaja okretni moment termičkog motora s okretnim momentom elektromotora i omogućuje konceptnom vozilu Numéro 9 ostvarivanje vrhunskih voznih osobina (295 KS), a bez velikog utjecaja na potrošnju (1,7 l/100 km i 39 g/km CO2). Ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže u 5,4 sekunde, a udaljenost od 1000 m iz hladnog starta prevaljuje za 25,3 sekunde.
Povrh toga, kad se pojavi potreba za trenutnim povećanjem gasa, ali i u situacijama slabog prianjanja vozila o podlogu, vozilo prelazi na pogon na sva četiri kotača pri čemu elektromotor pogoni stražnje kotače, a termički motor prednje. U izrazito teškim uvjetima za vožnju, primjerice na snijegom prekrivenoj cesti, integralni pogon može odabrati i sam vozač. Uključivanje pogona na sve kotače u kombinaciji s aktivnim hidrauličkim ovjesom jamči poboljšanu vuču, istodobno izvrsno iskorištavajući sav potencijal vozila Numéro 9 na siguran način.

 

 

Osim voznih osobina i učinkovitosti u zaštiti okoliša, ta posve hibridna tehnologija s punjenjem akumulatora nudi i treću prednost koju ne treba zanemariti: prije svake vožnje možete unaprijed  ugoditi uvjete u kabini. Tako se, na primjer, kabina može unaprijed zagrijati što svim putnicima odmah po ulasku u vozilo jamči ugodan boravak.


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Dimenzije
Duljina: 4,93 m
Širina: 1,94 m
Visina: 1,27 m
Međuosovinski razmak: 3 m

Masa
Ukupna masa pod opterećenjem: 1500 kg

Hibridni pogon plug-in
Benzinski motor 1.6 THP: snaga 225 KS (165 kW) / okretni moment 275 Nm
Elektromotor na stražnjoj osovini: snaga 70 KS / okretni moment 200 Nm
Način ZEV (vozilo bez emisija): autonomija 50 km

Performanse i potrošnja
0 do 1000 m: 25,3 sekunde
0 do 100 km/h: 5,4 sekunde
Najveća brzina: 244 km/h
Potrošnja: 1,7 l/100 km u mješovitoj vožnji
Emisija CO2: 39 g/km

Aerodinamika
SCx: 0,61 m²

Veza s podlogom
Gume MICHELIN 245/35 ZR21

Datum objave: 16/04/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook