Naslovna > Automobili > Citroen > C4 X > Od sada i sa 48V hibridnom tehnologijom

Citroëni C4 i C4 X

Od sada i sa 48V hibridnom tehnologijom

Ova ponuda dopunjuje asortiman benzinskih i dizel motora visokih performansi, pružajući korisnicima mogućnost da uživaju u udobnosti i prepoznatljivom dizajnu dok biraju izvor energije koji najbolje odgovara njihovim potrebama...

Krajem 2023. godine, Citroën je predstavio novu 48V hibridnu tehnologiju za model C5 Aircross, koju je sada implementirao i u modele C4 i C4 X Hybrid 136. Ova tehnologija omogućava oko 20% nižu potrošnju goriva i manje emisije štetnih gasova u poređenju sa standardnim benzinskim verzijama. Modeli C4 i C4 X sada kombinuju benzinske i dizel motore, električne pogone i novo hibridno rješenje. Citroën je već bio pionir u električnoj ponudi u segmentu C, a sada će svoje efikasne benzinske i dizel motore nadopuniti hibridnim sistemom 136, koji će biti dostupan za modele C4 i C4 X.

 

 

 


Ova hibridna tehnologija spaja prednosti benzinskog i električnog pogona jer kompaktni i lagani pogonski sklop 48V hibridne tehnologije uključuje bateriju od 48V koja se puni tokom određenih faza vožnje, trocilindarski motor nove generacije od 136 konjskih snaga dizajniran posebno za prilagođavanje novom hibridnom sistemu i novi elektrifikovani mjenjač ë-DCS6 s dvostrukim kvačilom u koji je ugrađen elektromotor ë-Motor snage 21 kW, proizveden u Francuskoj. Tehnologija Hybrid 48V optimizuje performanse i potrošnju modela C4 i C4 X, osiguravajući im prosječnu uštedu goriva od 1 l/100 km (ili 20 %) u poređenju s benzinskim motorom PureTech 130 EAT8. Važno je napomenuti da je ovaj pogonski sklop izuzetno efikasan i u gradskim sredinama, jer u prosjeku troši skoro 30 % manje goriva.

 


Osim toga, hibridni pogon ima pozitivan efekt na emisije CO2, koje su do 20% niže (ili više od 25 g) u poređenju s benzinskim motorom PureTech 130 S&S EAT8. Sa emisijom CO2 od 107 grama po kilometru (prema WLTP kombiniranom ciklusu i zavisno od verzije), C4 i C4 X omogućavaju vožnju bez ograničenja u mnogim područjima sa ograničenim prometnim režimom. Hibridni pogon najnovije verzije modela C4 i C4 X izuzetno je udoban za upotrebu, budući da oba motora - električni i s unutrašnjim sagorijevanjem - rade zajedno ili odvojeno, automatski i glatko, bez intervencije vozača. Prilikom naglog ubrzanja, elektromotor prenosi dodatnih 9 kW (oko 12 konjskih snaga), što osigurava ugodnu vožnju u svakom trenutku, dok istovremeno pruža dinamično ubrzanje.

 


S baterijom koja se automatski puni dok vozilo usporava, ovaj novi pogonski sklop čini svakodnevnu upotrebu još udobnijom i biće privlačan kupcima koji žele voziti na električni pogon bez brige o punjenju. Tehnologija Hybrid 48V omogućava optimalno trajanje vožnje bez emisija, bilo s kombinovanim ili potpuno električnim pogonom, što osigurava veću udobnost vožnje, manju potrošnju goriva i nižu emisiju CO2. Ova lagana i kompaktna hibridna tehnologija temelji se na sljedećim komponentama:

 


Benzinski motor 1.2 PureTech nove generacije, razvijen posebno za hibridni pogon, sadrži trocilindarsku tehnologiju, ima 1199 cm3 zapremine, razvija 136 konjskih snaga (100 kW) pri 5500 okr/min i 230 Nm obrtnog momenta pri 1750 okr/min. Njegove performanse i izdržljivost doprinose turbokompresoru varijabilne geometrije i zupčastom remenu. Motor zadovoljava zahtjeve emisijskog standarda Euro 6.4 i radi prema Millerovom ciklusu, što mu osigurava poboljšanu termičku efikasnost i nižu emisiju CO2. Sinhroni elektromotor s trajnim magnetima može razviti maksimalnu snagu od 21 kW (28 KS) i 55 Nm obrtnog momenta. On upravlja električnim radom vozila C4 i C4 X pri niskom okretnom momentu, pri malim brzinama, tokom manevara ili usporavanja, te pomaže motoru s unutrašnjim sagorijevanjem pri pokretanju. Osim toga, djeluje i kao generator za punjenje baterije tokom usporavanja, istovremeno smanjujući trošenje kočnica.

 


Remenski starter s napajanjem od 48V koristi se za brzo pokretanje motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Novi elektrifikovani 6-stepeni mjenjač ë-DCS6 s dvostrukim kvačilom bez prekida obrtnog momenta takođe je dizajniran za ovu hibridnu tehnologiju. Mijenjanje brzina je kraće, a vožnja ugodnija. Elektromotor, pretvarač i upravljač integrisani su u mjenjač, optimizujući prostor ispod poklopca motora. Litijum-jonska baterija od 48V s raspoloživim kapacitetom od 432 Wh nalazi se ispod lijevog prednjeg sjedišta, što ne utiče na zapreminu prtljažnika ili putničkog prostora. Osim toga, dio električne energije koju proizvodi 48V elektromotor pretvara se u napon od 12 volti pomoću pretvarača napona za napajanje opreme vozila, što omogućuje dvije odvojene električne mreže.

Datum objave: 11/03/2024
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook