Naslovna > Automobili > Nissan > Qashqai > Originalni crossover ponovo je izumljen

Novi Nissan Qashqai

Originalni crossover ponovo je izumljen

Mnoštvo tehnologije donosi praktičnost i udobnost i smješta vozača u središte zbivanja...

Nissan je 2007. lansirao model koji je postao pionir crossovera, prodan je u dva miliona primjeraka i potaknuo je bezbroj kopija. Sada je Qashqai ponovo izumljen.

 

Sa poznatom Nissanovom inovativnošću i uzbudljivošću u svom temelju, novi je Qashqai otkriven tokom očaravajuće 3D predstave digitalnog mapiranja uz pomoć društvenih mreža u Londonu, koja je označila početak druge generacije crossovera. Više od pet hiljada ljudi, malen, ali relevantan uzorak Qashqaijevih vozača iz cijelog svijeta, poslalo je slike koje prikazuju najbolje tehničke inovacije. Sve one su se stopile u oblik potpuno novog Qashqaija.

 

Ukratko o novom Qashqaiju

 

Nissan Qashqai već dugo predvodi tržište crossovera, od 2007. proizvedeno ih je više od dva miliona. Privlači kupce u C segmentu, koji traže više stila, tehnologije i uzbuđenja, kao i one koje zanima smanjenje zapremine, tj. veća efikasnost. Potpuno novi Qashqai trebao bi učvrstiti Nissanov vodeći položaj u klasi crossovera.

 

Novi je Qashqai 49 mm duži od sadašnjeg modela i neznatno niži i širi. Stoga ima otmjeno i postojano držanje, a istovremeno je zadržao crossoverski stil, kompaktne dimenzije i povišen položaj sjedenja. Jedinstvena obilježja - među njima i školjkasti poklopac motora - izgledaju vrhunski i zadržali su snažne Qashqaijeve vizuelne gene.

 

Poput svakog novog Nissana, Qashqai je prepun inovativne tehnologije. Vozačima nudi kompletan paket naprednih tehničkih obilježja koja unaprijeđuju svaki aspekt vožnje. Nissanov Safety Shield sada obuhvata sisteme za autonomno kočenje u nuždi, održavanje vozačeve pažnje i prepoznavanje saobraćajnih znakova, te još nekoliko bitnih pomoćnih sistema, a sistem inteligentne pomoći pri parkiranju gradske manevre oslobađa stresa. Novi Qashqai vrhunsku tehnologiju čini pristupačnijom nego ikad prije.

 

Inovacije se nastavljaju nikad bogatijom i efikasnijom ponudom pogonskih sklopova. U svaki je motor ugrađen turbopunjač radi smanjenja zapremine, emisija i potrošnje goriva, ali i očuvanja izvrsnih performansi uz najmanje ispuštanje CO2u klasi - od samo 99 g/km. Efikasnost je dodatno povećana opsežnim programom smanjenja mase, što je rezultiralo gubitkom 40 kg kod nekih modela uprkos mnogobrojnoj novoj opremi.

 

Iako će na većini tržišta izvedbe sa prednjim pogonom biti najprodavanije, izvedbe s pogonom na sve točkove ALL-MODE 4x4-i također će biti dostupne u paru sa šestostepenim manuelnim mjenjačem ili potpuno novim Xtronicom.

 

Primamljivost unutrašnjosti Qashqaijeve palete uveliko je povećana dramatičnim povećanjem kvalitete materijala i oblikovanja. Svestranost je također ostala temeljno obilježje; Nissanovi su konstruktori smislili inovativne načine da Qashqai uklope u vozačevu svakidašnjicu. S više putničkog prostora i većom zapreminom prtljažnika, povećanim sistemom pomične podnice, novi Qashqai čak nudi prostor za spremanje police prtljažnika kada ista nije u upotrebi.

 

Novi će Qashqai biti prvi model u prodaji građen na novoj platformi Alijanse Renault-Nissan - CMF (Common Module Family), koja kupcu donosi iznimno djelotvorna inženjerska rješenja. Oblikovan je i konstruisan u Evropi za evropske kupce. Novi su Qashqai, naime, oblikovali Nissanovi stručnjaci u Nissan Designu Europe (London, Velika Britanija) i Nissanovom evropskom tehničkom centru (Cranfield, V. Britanija i Barselona), a proizvodit će se u Sunderlandu u Velikoj Britaniji. Velik su doprinos dali i Nissanovi dizajneri i inženjeri iz japanske Atsuge.

 

Detaljnije o novom Qashqaiju

 

Tehnologija

U srcu novog Qashqaija nalazi se pristupačna tehnologija. Niz inovacija koje, kada djeluju zajedno, tvore jedinstven paket pomoćnih sistema, koji ne samo što znatno povećavaju sigurnost i praktičnost, nego Nissanovim vozačima daju iznimnu vrijednost.

 

Nissanov Safety Shield skup je opreme konsturisane da unaprijedi sigurnost putnika u skladu s tekućom Nissanovom težnjom za potpunim suzbijanjem nezgoda, stavu koji je naglašen obavezom kompanije da proizvede komercijalno održive samovozeće automobile do 2020.

 

Safety Shield novog Qashqaija obuhvata sljedeće sisteme:

 

 

 

Izbjegavanje frontalnih sudara

Qashqai pregledava cestu ugrađenim radarom i, zatreba li, nudi trojaku pomoć. Prvo je zvučno upozorenje, koje vozača obavještava da je razmak do automobila ispred sve manji. Zatim, ako vozač ne reagira, automatski se uključuju kočnice. Na kraju, ako se razmak i dalje smanjuje, koristi se najveća kočna sila kako bi se automobil, ako je nužno, zaustavio.

 

Održavanje vozačeve pažnje

 

Novi Qashqai upoznaje vozača kako bi mogao prepoznati da li je pospan. Naime, nakon što desetak minuta „uči” vaš stil vožnje, Nissan Safety Shield prati vaše postupke za upravljačem. Kada upravljanje postane nepravilno, na instrument tabli prikaže upozorenje kojim vam savjetuje odmor.

 

Prepoznavanje saobraćajnih znakova

 

Ne bi li vozačima pomogao da budu sigurni i u okvirima zakonskih dopuštenja, prednja kamera automatski očitava znakove ograničenja brzine i prikazuje ih vozaču. Taj sistem djeluje u cijeloj Evropi, neovisno o nacionalnim znakovima. Čak uzima u obzir i to što neke države imaju manje ograničenje brzine tokom oborina, pa prikazuje oba ograničenja.

 

Kontrola nehotičnog skretanja iz vozne trake

 

Iznimno koristan na autocestama sa više traka, sistem prati skreće li automobil iz svoje trake. Napredni kompjuterski algoritam prepoznaje čak i najbljeđe oznake na cesti kako bi se moglo odrediti skreće li automobil iz trake. Ako skreće, a vozač nije dao žmigavac, sistem upozori vozača da ispravi automobil.

 

Kontrola mrtvog ugla

 

Nissanov sistem služi se stražnjim pogledom kamere sistema panoramskog pogleda (Around View Monitor) kako bi primjetio vozila u mrtvom uglu s obje strane. Uoči li vozilo u mrtvom uglu, u retrovizoru zasvijetli nenametljivo upozorenje. Kada vozač da žmigavac radi promjene vozne trake, a sistem prepozna vozilo u opasnom području, lampica počne treptati i uključi se zvučno upozorenje.

 

Prepoznavanje pomičnih objekata

 

Qashqai je dostupan s prednjim i stražnjim senzorima za parkiranje koji daju zvučna upozorenja vozaču pri manevrisanju, uz prikaz na ekranu na instrument tabli. Pored toga, Qashqai pri parkiranju pomaže i poboljšanom izvedbom sistema panoramskog pogleda (Around View Monitor) sadašnjeg modela. Uđe li šta u područje koje pokrivaju četiri kamere dok je automobil zaustavljen, sistem daje zvučno upozorenje i označava područje u kojem je uočen pokretni objekt. Stražnja širokougaona kamera ugrađena u vrata prtljažnika ima tzv. riblje oko, pa pokriva više od 180 stepeni. Snimke iz kamere prikazuju se na novom, većem, 18-cm ekranu NissanConnecta.

 

Upravljanje dugim svjetlima

Kamera visoke rezolucije u kombinaciji s naprednim softverom omogućava sofisticirano upravljanje dugim i kratkim svjetlosnim snopom novog Qashqaija. Sistem optimalno upravlja radom svjetala kako bi u svim okolnostima osigurao najveću količinu svjetlosti.

 

Nissanova kontrola šasije

 

U Nissanovom sistemu kontrole šasije primijenjena su najnovija Nissanova saznanja o upravljanju i udobnoj vožnji, dijelom stečena tokom razvoja superautomobila GT-R. Djelujući kao samoblokirajući diferencijal, sistem unaprijeđuje oboje, udobnost i upravljivost. Dok sistem kontrole dinamike vozila (VDC) i dalje ispravlja snažne gubitke prijanjanja, na manjim brzinama i pri manjim silama Nissanova kontrola šasije na svaki točak djeluje određenom kočnom silom kako bi ispravio Qashqaijev smjer tokom prolazaka zavojima. Time se stvara dojam veće dinamičnosti, a ne narušava se doživljaj vožnje. Usto, na neravnim cestama Nissanova kontrola šasije koči pojedinačne točkove radi potpunije kontrole nad stabilnošću automobila. Time se povećava udobnost za sve putnike.

 

Inteligentna pomoć pri parkiranju

 

Nissanova inteligentna pomoć pri parkiranju automatski mjeri dužinu bočnog parking mjesta. Treba joj samo 80 cm više od Qashqaijeve dužine da bi automatski i sigurno parkirala automobil. Vozač samo mora pratiti uputstva na ekranu i upravljati kretanjem naprijed i natrag. Sistem može parkirati i na okomita parking mjesta. Vozaču u postupku pomaže panoramski pogled AVM-a.

 

Novi NissanConnect

 

U skladu s težnjom novog Qashqaija inovacijama, novi će crossover biti prvi model koji će se prodavati s novim sistemom NissanConnect. Odsad s 18-cm dodirnim ekranom, novi NissanConnect ima mogućnost povezivanja s pametnim mobitelima kako bi vlasnici bili u dodiru s vanjskim svijetom kamo god ih put odvede. U budućnosti će imati pristup bogatoj ponudi aplikacija - muzičkih, zabavnih, za društvene mreže i turističkih - preko velikog, 18-cm dodirnog ekrana. Novi NissanConnect unaprijeđen je i nedavno uvedenim uslugama Google® search i Send To Car, koje vozačima omogućavaju da putovanja planiraju kod kuće. Sistem usto podržava audiotok (audio streaming) preko Bluetootha i spajanje mobitela, a ima i USB i 3,5-mm utičnice, te DAB radio.

 

Vozaču je uz glavni NissanConnect-ov ekran na raspolaganju i manji ekran na instrument tabli. Riječ je o jednom od najnaprednijih prikaza dosad: 12,7-cm TFT ekran u boji ima čak dvanaest grafičkih prikaza dostupnih rotiranjem. Može se prilagoditi da bude u boji Qashqaijeve karoserije, a prikazuje savjete i upozorenja koji se odnose na prosječnu i stvarnu brzinu, potrošnju goriva, navigaciju, audiosadržaje, prepoznavanje saobraćajnih znakova, Safety Shield, kontrolu šasije, ekovožnju, te pritisak u gumama i postavke raspodjele obrtnog momenta kod pogona na sve točkove. Usto, vozač može prilagođavati osjećaj za upravljačem, postavke svjetla, automatsku svjetlosnu osjetljivost, postavke brisača i zaključavanja, te sadržaj putnog kompjutera.

 


Dizajn

Qashqai druge generacije postavlja nova mjerila u dizajnu crossovera. Nakon što je zadao izvorni crossoverski koncept 2007., Nissan podiže cijeli sektor na novi nivo hrabrim dizajnom, iznimno naprednim konstrukcijskim rješenjima, pametnom tehnologijom i silnom pedantnošću. Potpuno obnovljen, novi je Qashqai mnogo više od izmjenjenog revolucionarnog prethodnika. Model druge generacije širi je 20 mm, duži 49 mm i niži 15 mm od sadašnjeg modela. No uprkos smanjenju ukupne visine, visina iznad glave povećala se 10 mm, a zadržan je i povišen vozačev položaj. Novi Qashqaijev izgled zadivljuje moćnim krivuljama, čistim linijama i složenim detaljima. Postoji i mogućnost ugradnje 19-inčnih felgi od lake legure. Upadljivim novim elementima poput povišene linije poklopca motora i mišićavih blatobrana, novi Qashqai odaje dojam dinamične snage.

 

LED prednja svjetla

U Qashqaijev su prednji kraj ugrađena neka od najnaprednijih tehničkih rješenja ikada ponuđenih u klasi crossovera. Svi modeli imaju LED dnevna svjetla, a određene su izvedbe opremljene još sofisticiranijom tehnologijom - LED prednjim svjetlima, dakle oborenim i dugim snopom. Qashqaijeva LED svjetla daju bistriju svjetlost i troše upola manje električne energije od ksenonskih sijalica.

 

Nevidljiva tehnologija

Ugradnja napredne tehnologije dizajnerima je nerijetko popriličan izazov, no ekipi zaduženoj za novi Qashqai to nije bio slučaj. Blisko sarađujući s inženjerima, uspjeli su ugraditi novu tehnologiju nimalo ne narušivši izgled automobila. Naprimjer, većina je proizvođača zadovoljna ugradnjom radarskih sistema u neatraktivne sklopove u braniku ili otvorima prednje maske, no Nissan je Qashqaijev radar uspio premjestiti iza maske branika kako bi automobil dobio uglađeniji izgled.

 

Napredna aerodinamična obilježja s aktivnim elementima

Nissan je oduvijek smatrao da oblik mora odgovarati funkciji. Novi Qashqai ne samo što izgleda dinamičnije i moćnije nego i para zrak efikasnije nego ikada prije zbog koeficijenta otpora zraka od 0,32. Qashqai ima neka od najnaprednijih aerodinamičnih obilježja ikada viđenih na porodičnom automobilu. Posljedice su manji otpor zraka, manje ispuštanje CO2, manja potrošnja goriva i veća stabilnost na velikim brzinama. Još jedna inovacija koja ima premijeru u novom Qashqaiju jeste aktivni zatvarač maske hladnjaka. Ta inteligentna tehnologija povećava aerodinamičku efikasnost prekidanjem dotoka zraka kroz hladnjak kada nije potreban. Zatvarač se automatski zatvara iznad 30 km/h i otvara se samo ako senzori izmjere da motor treba hladiti. Sistem je dio standardne opreme dizelskih modela s ručnim mjenjačem.

 

Unutrašnjost - revolucija porodičnog putovanja

Udobnost, mogućnost povezivanja i kontrola: tri temelja izgleda i rasporeda nove Qashqaijeve kabine. Poput ostatka automobila, Qashqaijeva unutrašnjost spaja inovativne tehnologije s praktičnim rješenjima za svakodnevne potrebe. Kada su oblikovali kabinu novog Qashqaija, Nissanovi su dizajneri i konstruktori htjeli smjestiti vozača u centar zbivanja.

 

Još praktičniji

Svestranost je još jednom područje u kojem novi Qashqai zadivljuje. Nijedan dio unutrašnjosti nije bio zanemaren u potrazi za većom prilagodljivošću i praktičnošću. Prtljažnik, naprimjer, ima zapreminu od 439 litara kada su stražnja sjedišta na mjestu - 29 litara više od modela na odlasku.

 

U novom je Qashqaiju više mjesta i za putnike jer ima više prostora za noge i glavu. Povećanjem ukupne širine omogućen je veći prostor u visini ramena, a zbog preoblikovanih otvora vrata u automobil nikada nije bilo tako lako ući i iz njega izaći.

 

Poboljšana je i prilagodljivost prtljažnika. Vrata se sada otvaraju 150 mm više, a pod je oblikovan tako da bude prilagodljiv i praktičan. Dvije dvostrane podne ploče lako se podižu i spuštaju i omogućavaju šesnaest različitih rasporeda kojima se povećava zapremina ili stvara ravan pod . Budući da se pokrov može spremiti ispod poda prtljažnika, mogu se utovariti krupni predmeti. Ploče u prtljažniku s jedne su strane glatke, a s druge obložene mekim tekstilom.

 

Potpuno nova sjedišta - naukom do manjeg umora

Sjajne kabine nema bez sjajnih sjedišta. Nissan je stoga uložio silan trud da Qashqai druge generacije putnicima bude još udobniji. U fazi oblikovanja konstruktori su se služili naprednim medicinskim tehnikama snimanja. Preoblikovanjem dijelova i unapređenjem podrške u bitnim područjima, uspjeli su konstruisati sjedište koje je udobno na duge staze.

 

Nova dimenzija pedantnosti

Poput svakog novog Nissana, Qashqai ima mnogobrojne elemente zbog kojih će se putnici zapitati zašto se toga već neko nije sjetio. Nova centralna konzola, naprimjer. Iako USB utičnica u centralnom pretincu nije ništa novo, Nissan je izradio kanalić za kabal koji putnicima omogućava da rade s uređajem izvan pretinca, a da isti ne moraju otvarati. Još jedan primjer praktičnog pristupa vidljiv je na držačima čaša. Posudice su dodatno produbljene, pa se boce mogu staviti tako da ne smetaju ruci pri mijenjanju stepena prenosa. Elektronska parking kočnica oslobađa vrijedan prostor. Putnici u novom Qashqaiju uživat će i u novoj ambijentalnoj rasvjeti kabine s nenametljivim narandžastim svjetlom oko ručice mjenjača, koje vozač može lako pojačati, smanjiti ili isključiti.

 

Motori i prenos

Ključnu ulogu u privlačnosti crossovera uvijek je imao spoj efikasnosti putničkog automobila s pustolovnih duhom SUV-a. Ponuda usavršenih dizelskih i benzinskih motora vrhunske efikasnosti omogućava novom Qashqaiju da nadmaši očekivanja vozača bez obzira za koji se pogonski sklop odluče. Početna linija sastoji se od četiri motora: dva benzinska i dva dizelska, uz pogon na dva ili četiri točka. Kupci mogu birati i između ručnog mjenjača i novog automatskog Xtronica. Naravno, svi su motori standardno opremljeni Start/Stop sistemom

 

1.2 litarski četverocilindarski DIG-T turbobenzinac, će sa svojih 115 KS i 190 Nm dostojno naslijediti aktuelni 1.6 litarski usisni benzinac, te ponuditi identične performanse uz 0,6 litara manju prosječnu potrošnju (5,6 litara). Za one zahtjevnije namijenjen je 1.6 litarski DIG-T turbobenzinac sa 150 KS i 240 Nm, koji nudi vrhunske mogućnosti uz obećani prosjek potrošnje od tek 5,6 l/100 km. Okosnica dizelske ponude bit će aktuelni 1.6 litarski dCi sa 130 KS, koji troši ispod 5 l/100 km, dok će za one manje zahtjevne biti predviđen proslavljeni 1.5 litarski dCi sa 110 KS, koji prosječno troši samo 3,8 l/100 km.

 

Novi mjenjač Xtronic

Razvijen posebno za Qashqai druge generacije, novi je Xtronic dostupan s motorom 1.6 dCi.

Taj vrlo napredan prenosni sistem, bazira se na načelu stalno promjenjivog prenosa, no zbog svoje konstrukcije doživljaj vožnje s njim je uglađeniji, prirodniji. Qashqaijev Xtronic tokom snažnih ubrzanja oponaša rad tradicionalnih, višeomjernih automatskih mjenjača, dok se pri mirnoj vožnji omjeri neprimjetno prilagođavaju kako bi promjene bile potpuno glatke.

 

Dinamika

 

Šasija

Ispod elegantne karoserije novog Qashqaija krije se nova modularna platforma konstruisana posebno za drugu generaciju tog crossovera. Iznimno napredna struktura razvijena u Alijansi jedan je od najprilagodljivijih postojećih platformskih sistema. Najveći dio gornjeg dijela karoserije novog Qashqaija oblikovan je i konstruisan u Evropi. Zbog toga se novi Qashqai savršeno snalazi na evropskim cestama, a standardom udobnosti i upravljanja nadilazi očekivanja u svakom području u klasi. Kada je riječ o ovjesu, novi Qashqai ima MacPhersonove opružne noge sprijeda i jednu od dvije izvedbe straga. Modeli s pogonom na dva točka opremljeni su naprednom izvedbom s torzijskom šipkom, a modeli s pogonom ALL-MODE 4x4-i imaju multilink ovjes.

 

Dvoklipni amortizeri

Konstruisanje automobila koji će biti udoban na malim brzinama i sposoban izići na kraj s neravnim podlogama u pravilu zahtijeva kompromisne postavke. S novim Qashqaijem, međutim, to nije slučaj. Model druge generacije opremljen je naprednim dvoklipnim amortizerima koji besprijekorno ublažavaju udarce na oba kraja dinamičkog raspona. Krajnji je rezultat automobil stalne i uglađene udobnosti bez obzira na stanje ceste.

 

Servoupravljač nove generacije

Tokom razvojnih faza ispitan je svaki element dinamičkih elemenata novog Qashqaija kako bi se vidjelo ima li mjesta poboljšanjima. Upravljač je, naprimjer, oblikovan i konstruisan od nule. U cijelu je paletu uveden novi električni servoupravljač (EPAS) podešen novim upravljačkim algoritmom koji daje prirodniji osjećaj u vožnji, dijelom i zbog petpostotnog smanjenja ukupnog upravljačkog omjera radi boljeg odziva. Kako bi zadovoljio jedinstvene zahtjeve, Nissan je izradio upravljački sistem sa dva načina rada koje vozači mogu uključivati prema svom raspoloženju ili želji. U normalnom načinu rada Qashqai reaguje lakoćom koja savršeno odgovara gradskoj vožnji, manevrisanju pri malim brzinama i vožnji bez napora, dok u sportskom načinu rada, EPAS vozaču daje više povratnih informacija i zahtijeva više napora u skretanjima.

 

ALL-MODE 4x4-i i Nissanova kontrola šasije

Vozači koji se odluče za sistem prenosa ALL-MODE 4x4-i uživat će u prednostima jednog od najnaprednijih pogona na sve točkove na tržištu, konstruisanog da u svim uslovima nudi najveću sigurnost i vučnu silu.

 

Kontrola gibanja karoserije prati površinu ceste kako bi prepoznao valovitost koja može izazvati naginjanje automobila oko poprečne osi i blago koči kako bi se tome suprotstavio.

 

Aktivno kočenje motorom, u međuvremenu, iskorištava Xtronicovu snagu i upravljivost kako bi pri prolascima kroz zavoje ili zaustavljanju doprinio kočenjem motorom.

 

Aktivna kontrola traga prati ponašanje i smjer automobila i blago koči radi efekta sličnog onom samoblokirajućeg diferencijala, osiguravajući najsnažniju vuču i najmanje podupravljanje.

 

Pomoć na uzbrdici

Kretanje na uzbrdici više nije stresan postupak zahvaljujući novom sistemu razvijenom posebno za novi Qashqai. Kretanje bez nevolja sistem ostvaruje sarađujući s ESP-om. Na uzbrdici zadržava automobil na mjestu dvije do tri sekunde kočeći sve točkove. Kočenje prestaje kada točkovi dobiju pogon.

 

Paketi opreme

Tačne specifikacije i paketi opreme novog Qashqaija bit će objavljeni prije početka prodaje u martu 2014.

 

Konstruisan u Evropi za Evropu

Uspjeh izvornog Qashqaija značio je i uspjeh evropske automobilske industrije. Proizvodnja Qashqaija u tvornici u engleskom Sunderlandu od 2010. odvijala se bez prekida, u tri smjene, kako bi se zadovoljila potražnja. Sunderland je najveća tvornica u Velikoj Britaniji i na godinu proizvede više od 500.000 automobila.

 

Datum objave: 08/11/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook