Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > GLK > Osuđen na luksuz
FOTO GALERIJA (15)

Test – Mercedes GLK 320 CDI 4Matic

Osuđen na luksuz

Najsavremenija pogonska tehnologija, upakovana u luksuzno opremljen kompaktni SUV sa Mercedesovom trokrakom zvijezdom na „haubi“ svoj prestižni status opravdava uvjerljivim voznim karakteristikama, vrhunskom udobnošću i cijenom od 115.968 KM...

Mercedes GLK došao je u pravo vrijeme za Nijemce, u trenutku kada je popularnost velikih i rastrošnih terenaca poput GL-a naglo počela da opada... Svjetlo dana ugledao je na glamurozan način, u megapopularnoj holivudskoj sapunici "Seks i grad", gdje ga je premijerno “istestirala” zanosna Samantha (glumica Kim Cattrall), koja je svojom prvom vožnjom dala do znanja Amerikancima, ali i milionima njenih obožavalaca širom svijeta, da “veliki” više definitivno nisu u modi. Nekoliko mjeseci kasnije to je potvrdio i totalni slom američke autoindustrije, koja je nimalo slučajno počivala na proizvodnji predimenzioniranih SUV i terenskih vozila…

 

 

 

 


Zahvaljujući glavnom zastupniku DaimlerChrysler AG za Bosnu i Hercegovinu, preduzeću AUTOLine d.o.o. na ekskluzivni test smo dobili bogato opremljeni Mercedes GLK, pokretan trenutno najjačim šestocilindričnim dizel agregatom, koji se može pohvaliti potencijalom od čak 224 KS i obrtnim momentom od kamionskih 540 Nm. Osnova C-klase, na čijoj ojačanoj platformi je i razvijen GLK, lako je uočljiva, jer nova SUV “mečka” djeluje kompaktno i veoma logično u vremenu kada je svaki centimetar parkinga dragocjen. U poređenju sa trendovskom konkurencijom, koja se nameće zaobljenim i mišićavim tijelima, kockasti GLK je svojevrsni presedan, jer je puno bliži klasičnim terencima nego šminkerskim SUV-ovima.

 

 

 

Neobičan, ravnostranični dizajn pomalo odudara i od izgleda većine aktuelnih Mercedesovih modela, ali obilno prisustvo hroma, veliki desetokraki 19-inčni alu-naplaci sa gumama dimenzija 235/50, stilizovani pragovi i dvostruki završetak izduvnog sistema razbijaju svaku sumnju u njegov premium status. Luksuzan ugođaj naglašava i velika hromirana trokraka zvijezda, koja zauzima centralnu poziciju na velikoj maski hladnjaka. GLK nudi i još nekoliko trendovskih detalja, poput stilizovanih prednjih svjetala, retrovizora sa integrisanim pokazivačima pravca i zadnjih pozicija izvedenih u LED tehnologiji. Na bokovima su uočljivi pregibi u limu, koji sa hromiranim zaštitnim letvicama uspješno razbijaju monotoniju velikih limenih površina.

 

 

 

 

Dizajnerski stil sa puno oštrih i zasječenih linija, koji dominira vanjštinom prenesen je dijelom na unutrašnjost, koja odiše profinjenim luksuzom kakav nude samo najbolji automobili današnjice. Konzervativan izgled unutrašnjosti trebalo bi da naiđe na simpatije starije publike, koja prije svega cijeni jednostavnost i funkcionalnost. Bogata dodatna oprema, koja uvećava vrijednosti testnog modela za čitavih 21.822 KM, nudi gotovo sva čuda savremene tehnike, koja se mogu zamisliti u jednom automobilu premium klase. Automatski klima-uređaj Thermotronic, Comand APS multimedijalni sistem, sistem komfornog telefoniranja, Parktronic sistem za pomoć pri parkiranju, inteligentna Bi-Xenon svjetla… samo su neki od dodataka koji ugođaj u vožnji podižu na najviši nivo.

 

 

 

Prvi utisak, koji se dobija prilikom kontakta sa udobnim sjedištima, obloženim kombinacijom kože i platna, je odličan, gotovo limuzinski. Njihova foteljasta udobnost naprosto tjera vozača da se prepusti uživanju u laganoj vožnji, te da upravljač GLK-a prihvati kao veliko zadovoljstvo. Danak vrhunskoj udobnosti kakvu ne pružaju nijedna druga sjedišta u klasi, plaćen je niskim bočnim osloncem, koji omogućava klizanje tijela preko krajeva sjedeće površine, kod malo angažovanije vožnje. Ergonomija vozačkog okruženja je zadovoljavajuća, a preglednost je na nivou. Nema komplikovanih prekidača, a problem može nastati u komunikaciji sa komandama klima-uređaja, koje su postavljene, nisko u dnu centralnog grebena. Još jedan od detalja, koji zahtijeva period privikavanja, je ručica tempomata, postavljena sa lijeve strane upravljača, neposredno iznad za Mercedes karakteristične multifunkcionalne ručice sa kojom se upravlja brisačima, svjetlima i pokazivačima pravca.

 

 

 

Ovakav potez njemačkih ergonomista ne bi bio mana, da se sa desne strane upravljača ne nalazi prazan, neiskorišten prostor. Trokraki kožom obloženi upravljač prepun je ugodnih iznenađenje, a na njemu se osim standardnih prekidača za podešavanje muzičkog sistema i upravljačkog interfejsa nalaze i poluge za ručno mijenjanje brzina na sedmostepenom 7G-Tronic mjenjaču. Od velikog broja pretinaca, koji se nalaze u unutrašnjosti, najpraktičniji je onaj u središnjem stubu. Neposredno iza mjenjača je i džojstik, koji omogućava jednostavan prolazak kroz interfejs sistema za podešavanje svih važnijih funkcija u automobilu. Okretanje kodiranog ključa nadesno oživljava kazaljke na jednostavnoj instrument tabli sa tri okrugla pokazivača okružena svijetlom podlogom. Vrhunska izolacija motornog prostora i kabine u unutrašnjost propušta tek „snažnije uzdahe“ motora, koji angažovanjem svih šest cilindara vozaču na raspolaganje stavlja 224 KS. Važniji, tačnije impresivniji podatak je kamionski obrtni moment od 540 Nm, koji je na raspolaganju već od 1.600 o/min. Na svaki odlučniji pritisak papučice gasa 1.900 kg teški automobil kreće odlučno i silovito.

 

 

 

Na asfaltu „stotka“ je dostižna već za 7,5 s. U stvarnosti, za upravljačem GLK sva ubrzanja djeluju izuzetno sigurno i logično, bez trunke iznenađenja, zahvaljujući Agility Control sistemu elektronskog prilagođavanja dijelova vješanja uslovima vožnje. Automobil na asfaltu leži kao limuzina, a naginjanja karoserije u oštrim krivinama su minimalna, tačnije teško uočljiva. Idealan kontakt sa podlogom obezbjeđuje kvalitetan i bešuman 4x4 pogon (odnos među osovinama 45:55), ali i prava armija elektronskih pomagala, koja ispravljaju sve veće vozačeve greške. GLK je veoma sposoban i u terenskoj vožnji, gdje mu takođe pomažu savremeni elektronski sistemi, poput pomoći pri vožnji na nizbrdici i programa za off-road. Obećanja koja proizvođač daje po pitanju prosječne potrošnje (grad - 10,7l, otvorena cesta 7,0l i kombinovano 8,4l) na našem testu odstupala su oko jednog litra na 100 km. Prosjek od 9,5 litara zadovoljavajući je ako uzmemo u obzir da smo GLK vozili u najrazličitijim uslovima vožnje, od ugodnog krstarenja otvorenom cestom do teškog off-roada.

 

 

Datum objave: 15/01/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook