Naslovna > Automobili > Nissan > GT-R > Porsche eliminator
FOTO GALERIJA (14)

Predstavljamo - Nissan GT-R

Porsche eliminator

Sa ubrzanjem od 0 do100 km/h za samo 3,5 sekundi i maksimalnom brzinom od 310 km/h novi Nissan GT-R bez imalo straha izaziva na dvoboj Porsche 911 Turbo i tako se nameće kao jedan od najboljih sportskih automobila današnjice

Kada sami sebi birate konkurenciju i to još đavolski harizmatičnu, kakva je njemački Porsche, onda postoje samo dva logična odgovora, ili ste ludi ili želite napraviti „dobru reklamu“. Japanci su zaigrali na ovu drugu kartu i pogodili kao niko do sada. Zamislite samo kako su se samo osjećali Nijemci gledajući na Internetu 480 KS snažani Nissan GT -R kako „obleće“ krug oko legendarnog Nurburgringa za 7 minuta i 38 sekundi, ostavljujući iza sebe za čitave dvije sekunde ponos domaće sportske autoindustrije - Porsche 911 Turbo,... Reklama je uspjela, a nakon Nijemaca zagrizli su je i ostali, jer je GT-R, zahvaljujući ubrzanju od 0 do 100 km/h od samo 3,5 s i maksimalnih 310 km/h potukao i vremena Bugatti Veyrona, Corvette Z06, Lamborghini Murcielaga,...

 

 

 

No krenimo redom. Japanci su novi GT-R dugo najavljivali, skrivali, „testirali“, toliko dugo da su izazvali neviđenu tjeskobu i nervozu kod svih ljubitelja istinskih čistokrvnih uličnih trkača. Nissanova „opaka“ mašina u duši je ultimativni supersportski automobil za grupu odabranih (limitirana proizvodnja), koja kao takva otvoreno napada etabliranu veličinu kakva je Porsche 911 Turbo. Već na prvi pogled je vidljivo da su Nissanovi tehničari GT-R napravili poštujući osnovne prirodne sile, gravitaciju, inerciju i aerodinamiku, te ih prenijeli u brutalan i atraktivan oblik, da bi maksimizirali stabilnost i aerodinamiku vozila, koja je od izuzetne važnosti kod ovakve vrste automobila.

 

BRZ, ALI SIGURAN
Inženjeri su dosta pažnje poklonili sigurnosti, zbog čega je lista bezbjedonosnih dodataka više nego dugačka - širokougaona prednja svjetla, LED stražnja svjetla, grijani retrovizori i specijalno dizajnirani brisači brinu se da GT-R bude viđen, kao i da njegov vozač sve vidi. Standardni sigurnosni dodaci uključuju i pop-up poklopac motora, koji se u slučaju naleta pješaka izdiže da bi ublažio udarac i „prihvatio“ osobu, a tu su i neizostavni prednji i bočni zračni jastuci, zračne zavjese i zatezači pojaseva.

 

 

Novi GT-R je u dizajnerskom smislu istinska pokretna skulptura, koja nikog neće ostaviti ravnodušnim. Mišićavi dizajn može se pohvaliti i koeficijentom otpora zraka od niskih 0,27. Svaki potez i nabor karoserije ima svoju funkciju. Masivni prednji branik osigurava dodatni downforce, a specifične aero oštrice oprimalan protok zraka oko guma. Iako tako ne izgleda, GT-R u duhu istinske GT filozofije nudi mjesto za četiri osobe, što znači da ga osim sportskih karakteristika krasi funkcionalnost i udobnost za svakodnevno korištenje. Ipak, najviše užitka imat će vozač i suvozač smješteni u snažno profilisana školjkasta sjedišta. Instrument tabla doslovno okružuje vozača, da bi se smanjila potreba za traženjem određenih funkcija prilikom brze vožnje. Veliki, centralno smješteni obrtomjer sa pokazivačem stepena prenosa daje sve potrebne informacije o ponašanju vozila, dok desnu ruku „mazi“ metalizirana centralna konzola sa ergonomski dizajniranom ručicom mjenjača.

 

POTRAŽNJA PRERASLA OČEKIVANJA
Da su Japanci sa novim modelom zaista pogodili ukus sportski nastrojenih vozača, govori i potražnja, koja je i prije početka proizvodnje nadmašila sva predviđanja. Samo dva mjeseca od početka bilježenja naruždbi na domaćem japanskom tržištu već su dostigle brojku od 2.282 primjerka, čime su potpuno prevaziđeni prvobitni planovi o prodaji 200 komada mjesečno. Prema dosadašnjim narudžbama, više od 60% budućih vlasnika je mlađe od 50 godina, a najtraženija boja je perla bijela. Uporedo sa predstavljanjem novog japanskog sportaša Nissanov kultni sportski odjel Nismo objavio je informaciju da će GT-R nastupati u japanskoj Super GT seriji u klasi GT500, čime je ovaj vrhunski automobil već dobio sportski pedigre.

 

 

Osnovni postulati vozne dinamike i integracije vozača sa vozilom pomno su istraživani, što je rezultiralo kreiranjem nesvakidašnje simbioze čovjeka i mašine. Upravo zbog toga ovaj je automobil više nego upotrebljiv, kako na trkaćoj stazi tako i u gradskoj vožnji, pa čak i na zasnježenim podlogama. Ipak, unikatne karakteristike nisu samo rezultat njegovog dizajna, već i specijalirizanog proizvodnog procesa. Obzirom da mjesta za grešku nije bilo, pedantni Japanci su svim tehničarima priuštili mukotrpan trening. Da bi enormna snaga motora bila ravnomjerno raspoređena i pri tom zadržana ravnoteža, Nissan GT-R koristi pomalo zaboravljenu transaxle koncepciju, gdje se radi boljeg rasporeda mase motor nalazi sprijeda, a mjenjačka kutija na stražnjoj osovini. Osim toga, permamenenti pogon na sva četiri točka i mjenjač sa dvostrukim kvačilom garancija su da niti jedna konjska snaga ne bude potrošena uzalud. Bilstein Damp Tronic sistem automatski podešava rad amortizera u skladu sa uslovima na cesti, dok se za bezbjedno zaustavljanje brinu Brembo kočnice.

 

„AŽDAJA“ POD HAUBOM
Srce novog GT-R je novorazvijeni 3.8/litarski V6 Twin turbo agregat sa raskošnih 480 KS pri 6400 obrtaja u minuti i enormnim obrtnim momentom od 588 Nm, raspoloživim u rasponu od 3.200 do 5.200 obrtaja u minuti. Impresivne brojke potvrdu dobijaju u vidu ubrzanja do 100 km/h za samo 3,5 sekundi i nesputane maksimalne brzine od 310 km/h. Da se ne radi samo o mrtvim brojkama na papiru, potvrđeno je brzinskim testom na legendarnoj stazi Nordschleife, gdje je novi GT-R čitav krug obišao za 7,38 minuta, čime je stao rame uz rame sa rasnim trkaćim automobilima poput Pagani Zonde, Koenigsegga CCR ili Porschea Carrere GT.

 

 

Šlag na torti predstavljaju specijalno dizajnirane run-flat gume, koje i potpuno ispuhane mogu preći dodatnih 80 km pri maksimalnoj brzini od 80 km/h. Da se radi o svakodnevnom sportskom automobilu, koji je ujedno i prava trkaća zvijer, govori zanimljiv garancijski rok od tri godine, u koji je uključen besplatan monitoring i podešavanje motora i transmisije unutar prvih 1000 km, odnosno jednom godišnje. Osim toga, iako je rasni sportski automobil, GT-R zadovoljava stroge japanske ekološke norme, čime je dobio ULEV certifikat vozila sa niskom emisijom štetnih čestica.

 

TEHNIČKI PODACI
Nissan GT-R ukratko
Motor – 3.8 V6 Twin turbo
Snaga – 480 KS
Moment – 588 Nm
Max. brzina – 310 km/h
Ubrzanje – 3,5 s 
Datum objave: 06/02/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook