Kada je 2001. godine predstavljena prva generacija Škode Superb, bilo je više nego očegledno da se radi o produženoj kopiji Volkswagen Passata, prvenstveno namijenjenoj siromašnim istočnoevropskim tržištima. Ako je tada i ostalo nejasno zašto se njemački koncern odlučio na „kloniranje“ jednog od svojih najuspješnijih modela, predstavljanjem druge generacije Superba otklonjene su sve nedoumice. Prvi model poslužio je kao „pokusni kunić“, koji je u automobilski svijet na mala vrata vratio jedno od najslavnijih imena iz bogate prošlosti, proizvođača četvorotočkaša iz Mlade Boleslave. Priča o Superbu počinje daleke 1934. godine, kada se ime Škode izgovaralo sa respektom i kada su njeni automobili bili visoko kotirani kod evropskih bogataša. Elegantna limuzina, koja se po želji isporučivala sa četiri ili šest sjedišta, te 6-cilindričnim 2,5-litarskim agregatom od 55 KS, u devet godina, koliko se proizvodila, zadužila je Škodu toliko da su Česi nisu dvoumili kad je Volkswagen od njih zatražio ime kojim će označiti njihovu najveću savremenu limuzinu. Neočekivano dobar tržišni prijem prve generacije Superba i više od 130.000 prodatih modela od 2001. godine do danas odobrovoljili su njemačke šefove i učvrstili ih u odluci da Česima daju odriješene ruke pri stvaranju druge generacije.
Škoda Superb 2, koja poput prethodnika dolazi u obliku trovolumenske limuzine, premijerno je predstavljena na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi i dizajnerski predstavlja potpuno originalan proizvod čije konture su rezultat dugogodišnjeg rada kreativnog odjela Tehničkog razvoja Škoda Auta sa sjedištem u Mladoj Boleslavi, trećeg po veličini centra za razvoj u okviru Volkswagen koncerna. Nekoliko važnijih detalja poput prednjih svjetala i maske hladnjaka, preuzeti su sa studijskog modela Škoda Joyster, predstavljenog 2006. godine, dok je sve ostalo novo i do sada neviđeno. Na prednjem kraju, koji inspiraciju crpi iz već pomenute studije, od detalja još se ističu veliki logotip te široki usisnik zraka oivičen pravougaonim maglenkama. Naizgled jednostavna rješenja Superbu daju neophodnu dozu limuzinske elegancije i smirenosti kakvu traži većina kupaca poslovnih automobila. Pozadinom dominiraju velike dvodijelne svjetlosne grupe, koje i pored toga što garantuju uočljivost u svim vremenskim uslovima, djeluju pomalo predimenzionirano.
Pogled sa strane otkriva masivnu karoseriju, velikih staklenih i limenih površina, čiju monotonost donekle razbijaju zaštitne hromirane letvice razvučene cijelom dužinom donjeg dijela vrata. Vrata su kao u svim velikim limuzinama masivna i široka, pa treba očekivati da će ulazak i izlazak iz automobila biti jednostavniji nego dosad. Ovakav dizajnerski pristup upućuje i na zaključak da se novi Superb malo više želi uvući pod kožu kupcima poslovnih limuzina nego porodičnim ljudima, za koje će najveći mamac biti pozadina trovolumenskog automobila. Potvrdu ovakvog stava moguće je naći u originalnom zadnjem kraju sa inovativnim Twindoor petim vratima, koja omogućavaju dvostepeni pristup raskošnom prtljažniku i iskorištavanje njegovih mogućnosti do maksimuma. U osnovnom položaju prtljažnik prima 565 litara, 85 više od prethodnog modela, dok sa oborenim zadnjim sjedištima njegov kapacitet raste na 1670 litara.
Za ovako respektabilne transportne sposobnosti najzaslužniji je osjetan rast dimenzija. Naime, novi Superb je dugačak 4.838, širok 1.817 i visok 1.462 mm - odnosno 35 mm duži, 52 širi i sedam viši od prethodnika. Nasuprot rastu vanjskih dimenzija međosovinski razmak je skraćen za 42 mm na 2.761 mm, da bi se poboljšala pokretljivost i manevarske sposobnosti automobila. Komfor vožnje zadržan je na visokom nivou, dok je opcionom ponudom najsavremenije tehnologije, poput glasovnih kontrola radiom i telefonom, sedmostepenog DSG automatskog mjenjača, multifunkcionalnog muzičkog Bolero i navigacionog touchscreen Columbus sistema, napravljen značajan ustupak svim kupcima koju su željeli, a do sada nisu mogli, uz Superb doplatiti neki od ovih luksuznih dodataka.
Očigledan rast dimenzija nakon prtljažnika najbolje se osjeti u unutrašnjosti, koja nudi kraljevski komfor u oba reda sjedišta, bez obzira na to da li je riječ o Comfort, Ambition ili Elegance paketu opreme. O mogućnostima personalizacije automobila najbolje govori podatak da je kupcima na raspolaganju čak osam različitih kombinacija presvlaka sjedišta, od običnih štofanih do eklskluzivnih kožnih, sedam vrsta atraktivnih serijskih aluminijumskih naplataka raspona od 16 do 18 inča, te čak 12 različitih boja karoserije... Od onih manje vidljivih, ali nadasve korisnih dodataka, koji će se zavisno od modela i tržišta nalaziti na spiskovima osnovne ili dodatne opreme, izdvajaju se prilagodljivi sistem glavnih svjetala AFS (Adaptive Frontlight System), nova generacija ESP-a sistema za održavanje stabilnosti vozila, te MSR, ASR, EDS i HBA elektronski sistemi čiji je jedini zadatak da Škodu Superb bez obzira na uslove vožnje održe na putu. Kada vozač i elektronika posustanu pred zakonima fizike, na scenu stupa desetak zračnih jastuka i zavjesa, koji štite putnike u kabini od ozbiljnijih povreda. Pet zvjezdica na Euro NCAP testu za Škodu Superb već sada zvuče kao realnost. Savremen dizajn, inovativna rješenja, limuzinski komfor, bogata oprema te provjerena Volkswagenova mehanika... samo su neki aduta sa kojima će novi Superb pokušati da vrati Škodu na sam vrh više srednje klase.