Naslovna > Automobili > Dacia > Duster > Predstavljena osvježena verzija rumunskog SUV-a

Dacia Duster

Predstavljena osvježena verzija rumunskog SUV-a

Vjeran svom nasljeđu, novi Duster je i dalje revolucionarni porodični SUV, savršen za svakodnevnu vožnju i pustolovine u divljini. Njegov vanvremenski dizajn, posebno u pogledu svjetala i prednje maske, čini ga još upečatljivijim, ali i ekološki efikasnijim...

Novi Duster, predstavljen u narandžastoj boji Arizona, diči se savremenijim dizajnom. Međutim, poboljšanja u njegovom dizajnu nisu samo estetska, već i funkcionalna jer mu garantuju veću aerodinamičnost i manju potrošnju. Obnovljeni model krasiće novi Dacijin vizuelni identitet kakav smo već mogli da vidimo na novom Sanderu Stepway i Loganu. Nova dnevna svjetla u obliku slova Y inspirisala su izgled nove hromirane maske hladnjaka sa 3D uzorkom. Osim toga, savremeni redizajn prednjeg kraja dodatno je naglasio Dusterovu posebnost. Prednja i zadnja svjetla (EcoLED) sa tehnologijom bez isključivanja odražavaju Dacijin svjetlosni potpis. Duster je prvi Dacijin model koji će biti opremljen LED pokazivačima smijera. Riječ je o tehnologiji koju koriste i prednja kratka svjetla (uz serijski dostupnu automatsku aktivaciju dugih svjetala) i svjetla registarskih tablica. Osim niske potrošnje električne energije, LED svjetla poboljšavaju vidljivost za vozača i ostale učesnike u saobraćaju, danju i noću. Timovi dizajnera i inženjera su udružili snage kako bi poboljšali aerodinamičke karakteristike sa stilom. Dizajn novog zadnjeg spojlera i novih 16-inčnih i 17-inčnih aluminijumskih naplataka je testiran u vazdušnim tunelima.

 

 


Novi Duster garantuje veću udobnost svim svojim putnicima. Još udobniji putnički prostor se može pohvaliti novim presvlakama, novim naslonima za glavu kao i povišenom središnjom konzolom sa širokim i pomičnim naslonom za ruku. Tu su i dvije opcije multimedijalnog sistema sa novim 8-inčnim ekranom osjetljivim na dodir. Novi Duster ima potpuno nove presvlake sjedišta. Tkanina i oblik naslona za glavu su još ergonomičniji i jednostavniji za održavanje. Osim toga, uski dizajn naslona za glavu povećava vidljivost za putnike naprijed i pozadi. Glavna novost u vozilu jeste povišena središnja konzola sa širokim i pomičnim naslonom za ruku (do 70 mm). Na njoj su smješteni 1,1-litarski pretinac koji se može zatvoriti i dvije USB utičnice za putnike pozadi (u zavisnosti od verzije). Nezavisno od nivoa opreme, serijska oprema uključuje putni računar, sistem automatske aktivacije dugih svjetala i ograničavač brzine sa osvjetljenim komandama na upravljaču. Automatski klima-uređaj sa digitalnim ekranom, tempomat sa osvjetljenim komandama na upravljaču, grijana prednja sjedišta i kartica „Slobodne ruke” su dostupni na određenim verzijama. Pored audio sistema Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB i Bluetooth), dostupna su i dva nova, izuzetno praktična multimedijalna sistema: Media Display i Media Nav. Na komandnoj tabli se sada nalazi i novi 8-inčni ekran osjetljiv na dodir.

 

 


Vjeran svom nasljeđu, Dacia Duster je pravi SUV za porodice i terensku vožnju. Visokim razmakom od tla, novim gumama i posebnim sistemom 4x4 Monitor (za verziju sa pogonom na sve točkove) dokazuje nam da je spreman da skrene izvan utabanih puteva. Verzija sa pogonom na sve točkove je opremljena sistemom 4x4 Monitor. S obzirom da je kombinovan sa Multimedijalnim sistemom Media Display ili Media Nav, sve važne informacije sistema se prikazuju direktno na središnjem ekranu u vozilu. Ponuda motora je potpuno obnovljena kako bi se osigurao užitak u vožnji  i smanjile emisije CO2. Novi Duster je sada dostupan sa 6-stepenim automatskim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom EDC u kombinaciji sa motorom TCe 150, dok je zapremina rezervoara za plin verzije ECO-G 100 povećana na 49,8 litara, što je povećanje od 50 %. Verzija sa prednjim pogonom se može pohvaliti motorom TCe 150 kombinovanim sa 6-stepenim automatskim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom EDC. Osim što nudi udobnost i užitak automatskog mjenjača, ovaj mjenjač pomaže da se smanje vrijednosti potrošnje goriva i emisija CO2 i na taj način ih približava onima kod verzija sa  ručnim mjenjačem.

 

 


Automatski mjenjač EDC (Efficient Dual Clutch) ima dva kvačila: jedno za neparne brzine (1, 3 i 5) i jedno za parne brzine (2, 4, 6 i za vožnju unazad). Promjena stepena prenosa se kontroliše pomoću električnih pokretača. Njima, s druge strane, upravlja nadzorni računar koji savršeno prilagođava prenosni odnos vozačevim zahtjevima. Prilikom promjene stepena prenosa istovremeno se otpušta aktivirano kvačilo i na taj način se aktivira kvačilo sljedeće brzine. Promjena stepena prenosa se odvija brzo i uz neprekidnu isporuku obrtnog momenta. Budući da nema gubitka energije i naglih trzaja motora, vozači će uživati u još većoj efikasnosti i udobnosti. Automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom EDC podešava broj obrtaja motora kako bi vozilo bilo u najvišem stepenu prenosa s obzirom na brzinu vožnje. Na taj način se ujedno smanjuju potrošnja goriva i emisije CO2.

 

 


Novi Dacia Duster se odlikuje sveobuhvatnom ponudom motora prilagođenih svakodnevnoj upotrebi. Treba napomenuti da svi motori u ponudi ispunjavaju zahtjeve norme Euro 6D Full. Dizel motor:  dCi 115 (sa pogonom na prednje ili sve točkove) kombinovan sa 6-stepenim ručnim mjenjačem. Benzinski motori: TCe 90 (sa pogonom na prednje točkove) u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim mjenjačem, TCe 130 (sa pogonom na prednje točkove) u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim mjenjačem, TCe 150 (sa pogonom na sve točkove) u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim mjenjačem, TCe 150 (sa pogonom na prednje točkove) u kombinaciji sa 6-stepenim automatskim mjenjačem EDC, Dvogorivni motor (benzinsko-plinski motor): ECO-G 100 (sa pogonom na prednje točkove) u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim mjenjačem.

 

 


Novi Duster obiluje nizom sistema za pomoć u vožnji od kojih su ograničivač brzine i najnoviji sistem elektronskog nadzora stabilnosti (dostupni serijski) i tempomat sa komandama na upravljaču (opcija, u zavisnosti od nivoa opreme) samo neki! Aktivan pri brzinama između 30 i 140 km/h, sistem upozorenja na vozilo u mrtvom uglu upozorava vozača na opasnost od sudara sa drugim vozilom u mrtvom uglu. Četiri ultrazvučna senzora sistema za pomoć pri parkiranju u zadnjem braniku vas upozoravaju zvučnim signalima na moguće prepreke i tako olakšavaju manevrisanje. U zavisnosti od verzije, mogu biti kombinovani sa prikazom zadnje kamere sa dinamičnim linijama vodiljama na središnjem ekranu, kao i vizuelnim upozorenjima koja vas upozoravaju na blizinu prepreke. Sistem kamera za prikaz iz više uglova (četiri kamere: jedna prednja, jedna zadnja i po jedna sa svake bočne strane) obavještavaju vozača o njegovom okruženju. Bočne kamere ugrađene su ispod spoljašnjih retrovizora i prikazuju položaj prednjih točkova.

Datum objave: 25/06/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook