Naslovna > Automobili > Porsche > Macan > Predstavljene dvije električne verzije najprodavanijeg modela

Porsche Macan

Predstavljene dvije električne verzije najprodavanijeg modela

Kao i Taycan, novi Macan neće imati poseban način vožnje aktiviran jednom papučicom, već će se većina regenerativnog kočenja kontrolisati papučicom za kočenje. Kapacitet regeneracije energije tokom kočenja električnog Macana može dostići do 240 kW, zavisno o nivou napunjenosti baterije...

Porsche je službeno predstavio električnu verziju svog najprodavanijeg modela - Macana u dvije varijante - Macan 4 koji razvija 402 KS i Macan Turbo koji isporučuje 630 KS. Druga generacija Macana bazirana je na Premium Platform Electric platformi, razvijenoj u saradnji s kompanijom Audi. Ova platforma koristi 800-voltnu električnu arhitekturu i biće osnova za nadolazeće električne modele Audija A6 i Q6, te vjerovatno potpuno električni Porsche Cayenne. Baterija koristi litijum-nikl-mangan-kobalt ćelije poredane u 12 modula, a njen ukupni kapacitet iznosi 95 kWh. Porsche je prvi proizvođač koji je proizveo električni automobil koristeći 800-voltnu arhitekturu, a to je bio Taycan. Ona omogućava smanjenje upotrebe bakra, kao i veću brzinu punjenja. Korištenjem 800-voltnog DC punjača, baterija Macana će se puniti snagom do 270 kW. Ako se priključi na 400-voltni punjač, baterija se dijeli na pola te se puni paralelno, što značajno skraćuje vrijeme punjenja.

 

 

 


Macan 4 i Macan Turbo koriste sinhronizovane motore s trajnim magnetima na svakoj osovini, pri čemu je zadnji motor rotiran za 180 stepeni kako bi se postigla ravnoteža težine prema zadnjem dijelu vozila. Macan 4 motori razvijaju 402 KS i 644 Nm obrtnog momenta, dok Macan Turbo isporučuje impresivnih 630 KS i 1.130 Nm. Važno je napomenuti da se sve ove brojke odnose na vrijeme ograničenog "overboosta", dostupnog tokom određenog vremena i kada se koristi Launch Control. U pogledu ubrzanja, Macan 4 može postići od 0 do 100 km/h za 5,2 sekunde s maksimalnom brzinom od 220 km/h, dok Macan Turbo postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,3 sekunde prije nego što dostigne ograničenje od 260 km/h. Osim toga, stražnji motor je zamijenio dvobrzinski mjenjač koji se koristi u Taycanu, što je pomoglo u smanjenju težine i gubitaka u pogonu, pridonoseći ukupnoj efikasnosti vozila.

 


Novost za Macan je opcionalni sistem upravljanja zadnjim točkovima, koji ih može okrenuti do pet stepeni. Ova funkcionalnost pomaže u manevrisanju vozilom pri nižim brzinama, dok pomak zadnjih točkova u fazu s prednjima ima efekt virtuelnog produženja međuosovinskog razmaka pri većim brzinama, što poboljšava stabilnost vozila. Što se dizajna tiče, električni Macan zadržava tipičan Porsche izgled, što znači da je riječ o evoluciji, a ne revoluciji. Iako održava prepoznatljiv oblik i kupe proporcije, novost su prednja dnevna svjetla u stilu Taycana, spuštanje prednjih svjetala niže niz branik i odsustvo konvencionalne haube, umjesto koje je tu niža linija i manja ostava za kablove punjenja. Koeficijent otpora vazduha iznosi 0.25, zahvaljujući upotrebi aktivnih aerodinamičkih elemenata, uključujući spojler koji se može aktivirati, krilca na prednjoj masci i paneli podvozja. Međuosovinsko rastojanje je povećano za devet centimetara u odnosu na prethodni Macan, s ukupnom dužinom od 4,78 metara, širinom od 1,93 metra i visinom od 1,62 metra.

 


Unutrašnjost nalikuje onoj koju imaju drugi modeli Porschea, uključujući Taycan, osvježeni Cayenne i novu Panameru treće generacije. Potpuno digitalni instrument klaster ima zakrivljeni ekran, dok se u sredini nalazi široki ekran najnovije verzije Porscheovog infotainment sistema. Ovaj sistem prati savremene tehnologije i podržava popularne aplikacije poput Spotifyja i YouTubea. Opciono se može dobiti ekran za suvozača, kao i prošireni stvarnost (AR) head-up displej. Porsche ističe poboljšano planiranje ruta na ugrađenom navigacijskom sistemu, koji takođe prikazuje stajališta za punjenje. Entuzijasti će cijeniti fizičke kontrole klima uređaja i glasnoće zvuka smještene na centralnoj konzoli.

 


Što se tiče cijena, Macan 4 košta 83.993 evra u Njemačkoj, dok je za Macan Turbo potrebno izdvojiti minimalno 114.576 evra. Cijena je značajno viša u poređenju s trenutnim modelom koji se može nabaviti za 69.895 evra. No, Macan 4 nudi 402 KS, što predstavlja značajan porast snage u odnosu na osnovni model s 2,0-litarskim turbopunjenim motorom koji isporučuje 261 KS.

Datum objave: 26/01/2024
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook