Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Prtljažnik po mjeri trgovačkih putnika

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI LPG

Prtljažnik po mjeri trgovačkih putnika

Mada je oduvijek bila karavan sa jednim od najraskošnijih prtljažnika, Octavia je u trećoj generaciji, a posebno nakon redizajna kada je njeno vješanje fino umekšano postala jedan od njenih najkomfornijih modela...

Prvi i najvažniji adut svakog karavana su kabinski komfor i njegove transportne mogućnosti, a Škoda Octavia je na tom polju istinski šampion. Epitet jednog od najfunkcionalnijih i najkapacitetnijih karavana u kompaktnoj klasi Octavia je zaslužila još od prve generacije, koja se proizvodila do 2010. godine. Taj model je imao osnovnu zapreminu prtljažnika od 548 litara i najveću od 1.512 litara, ali se nije mogao pohvaliti raskošnom ponudom prostora u kabini, jer je dijelio platformu i osovinski razmak sa Volkswagen Golfom četvrte generacije. Po istim principu, ali na osnovi Golfa V razvijena je nešto komfornija druga generacija, koja je imala prtljažnik osnovne zapremine 580 litara i do sada najveću maksimalnu zapreminu od 1.620 litara. I kod ovog modela imperativ je stavljen na prtljažni prostor pa putnici u drugom redu uprkos rastu gabarita nisu dobili očekivanu komociju. Sve ono što su propustili da urade sa prvom i drugom generacijom Octavije Česi su uspjeli sa aktuelnim trećim modelom, koji je razvijen na najsavremenijom modlularnoj MQB platformi Volkswagen grupacije.

 

 

O koliko naprednoj automobilskoj osnovi je riječ najbolje govori podatak da ju danas u manje-više istoj formi koriste Volkswagenovi modeli od Pola, preko Golfa, Tiguana, Touarana i Passata, do raskošnog Arteona. Podsjećamo da u Škodinoj gami na njoj osim Octavije „leže“ još Kodiaq, Karoq i Superb. MQB platforma omogućila je tvorcima Octavije da njenu karavansku verziju razvuku do 4.667 mm što je punih 15,6 centimetara duže u odnosu na prvu generaciju češkog karavana. Za razliku od prethodnika koji su naglasak uvijek stavljali na prtljažni prostor, kreatori treće generacije su dobijeni ekstra prostor jednako rasporedili. Ovaj podatak je tim značajniji ako se zna da je osnovna zapremina prtljažnika porasla na rekordnih 610 litara, dok je ona najveća koja se dobija obaranjem naslona sjedišta od 1.740 litara za 120 litara veća u odnosu na prethodni model. Ako pitate putnike koji sjede u drugom redu, ovaj potez Škodinih kreatora je omogućio dobijanje savršeno izbalansiranog porodično poslovni automobila, koji istovremeno nudi uzoran komfor za putnike i jedan od najraskošnijih prtljažnika u klasi.

 

 

Povrh svega toga Škoda je Octaviju Combi obogatila sa pravim malim arsenalom korisnih dodataka iz njenog „Simply Clever“ programa, koji boravak u kabini čine ugodnijim, a korištenje automobila značajno praktičnijim. Putnicima u prvom redu sjedišta na raspolaganju je čak sedam odlagališta od kojih su četiri u obliku pretinaca, a tri otvorenog tipa. Iza ručice mjenjača se nalaze i dva utora za manje flašice. Isti par utora se nalazi i u središnjem naslonu za ruke na zadnjoj klupi. Jedan zatvoreni pretinac je u završetku centralnog tunela, na poleđini sjedišta su platneni džepovi, a tu su i utori u oblogama vrata. Ovdje treba podsjetiti da je suvozačev pretinac hlađen što je odličan dodatak na dugačkim ljetnjim putovanjima. Ko želi, ispod suvozačevog sjedišta može da dobije i pretinac za kišobran, dok se ispod vozačevog nalazi utor sa sigurnosnim prslukom. Na listi opcija nalazi se pepeljara zatvorenog tipa koja se može fiksirati na utor u vratima. Prtljažnik je pravilnog oblika sa veoma jednostavnom roletnom koja se iz bočnih ležišta vadi u jednom potezu. Dužina poda u prtljažnom prostoru iznosi 1.050 mm, a širina 1.010 mm, što vam omogućava da bez obaranja naslona sjedišta utovarite veliki broj kabastih kućanskih aparata poput veš i mašina za suđe.

 

 

Obaranjem naslona zadnjih sjedišta dobija se dodatnih pola metra dužine, a ko doplati opciono prema naprijed preklopivo suvozačevo sjedište može da računa da će moći prevesti predmete dugačke do 2,2 metra. U našem malom testu u Octaviju smo uspjeli utovarti 15 kartonskih kutija dimenzija 40x32x35 cm i tri 63x32x35 cm, što je u praksi sasvim dovoljno za mini selidbu. Kada je riječ o prtljažniku treba naglasiti da Škoda nudi nekoliko različitih dodataka za fiksiranje tereta od različitih mrežica, preko aluminijumskih prečki i  harmonika poda, do plastičnih ugaonih blokada. Veoma korisna je prenosiva LED sijalica, čija je osnovna funkcija dok je fiksirana da osvjetljava prtljažni prostor. Kao opcija se nudi i plastična „kada“ za zaštitu pod prtljažnika. Za kraj ove priče treba istaći da testna Octavia sa vozačem mase 75 kg teži od 1.255 do 1.269 kilograma. Njena nosivost je 625 kg, a može povući i prikolicu bez kočnica do mase od 620 kg, odnosno do 1.500 sa kočnicama. 

 

Osnovna cijena: 40.568 KM
Testni model: 44.475 KM

 

Tehničke karakteristike


Motor: 1.4 TSI
Zapremina: 1.395 cm³
Snaga: 150 KS od 5.000 do 6.000 o/min
Obrtni momenat: 250 Nm od 1.500 do 3.500 o/min
Prosječna potrošnja benzina: 5,4 l/100 km
Emisija CO2: 114 g/km, Euro 6
Ubrzanje 0–100 km/h: 8,3
Najveća brzina: 216 km/h
Masa vozila: 1.292 kg

 

 

POGON


Koliko su bh. prilike varljive najbolje svjedoči podatak da smo u naš maraton test ušli sa cijenom plina od 0,84 KM, a da se ona pet mjeseci kasnije ona kreće u rasponu od 1,14 do 1,25 KM. Benzin je istovremeno sa 1,94 KM „skočio“ na 2,20, a u nekim slučajevima i 2,30 KM. U sljedećem broju ćemo sumirati dosadašnje finansijske efekte testa, a za sada možemo samo konstatovati da potrošnja plina varira od 6,5 do osam litara u zavisnosti od tempa vožnje i opterećenja vozila. Potrošnja benzina je smanjena sa 1,50 litara koliko smo trošili tokom zime na manje od litar koliko je Octaviji trebalo za prvi jutarnji start i zagrijavanje motora. 
 

Datum objave: 15/05/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook