Naslovna > Automobili > Škoda > Superb > Prtljažnik pun aduta
FOTO GALERIJA (16)

Test - Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4 Elegance

Prtljažnik pun aduta

Karavanskom Superbu sa rekordnim prtljažnikom, snažnim, ali štedljivim TDI agregatom, naprednim 4x4 pogonom, ubjedljivim performansama, prebogatom opremom i najraskošnijim enterijerom u klasi teško je uputiti bilo kakvu razumnu zamjerku...

Ponuditi puno za malo novca slogan je koji na najbolji način opisuje Škodinu najveću i najluksuzniju limuzinu Superb, koja je u svojoj posljednjoj izvedbi debitovala prije dvije godine na ženevskom sajmu automobila. Zasnovana na za 10 centimetara produženoj platformi Passata, nova Škoda Superb preko noći se nametnula kao sposobna poslovna limuzina, koja po gotovo diskontnoj cijeni nudi sve ono čime raspolaže često i dvostruko skuplja konkurencija. Produžena platforma pokazala se kao idealna i za stvaranje još jedne verzije, tačnije punokrvnog karavana namijenjenog poslovnim ili porodičnim osobama, koje često putuju i koje sa sobom po pravilu nose puno prtljaga. Riječ je novom modelu u Škodinoj gami pod imenom Superb Combi, koji smo odmah nakon bh. premijere isprobali u zanimljivoj 2.0 TDI verziji, sa najbogatijim Elegance paketom opreme i stalnim pogonom na sve točkove.

 

 

 

 

Kao i kod većine karavanskih vozila, promjene u poređenju sa limuzinskim modelom primjećuju se tek iza takozvanog C stuba. Prvo što treba izdvojiti je činjenica da je model Combi, i pored svojih impozantnih dimenzija, tačnije dužine od 4.838, širine od 1.817 i visine od 1.510 mm, veoma skladno oblikovan i to tako da u vožnji uspješno prikriva svoje gabarite. Osim identičnog prednjeg dijela, koji je u našoj opciji bio unaprijeđen ksenonskim svjetlima i maglenkama sa Corner funkcijom (pale se pri skretanju), aluminijumskim krovnim nosačima, te bokovima uljepšanim opcionim 17-colnim lakim točkovima, zadnji dio ipak izaziva najviše pažnje.

 

 

Ono što se ističe je blago povijena linija krova, koja se fluidno nastavlja na, u našem slučaju, elektrifikovana vrata prtljažnika. Treba napomenuti da se masivnim vratima može manipulisati i putem tastera na ključu vozila, što posebno dobro dođe ako ste sami, a trebate u prtljažnik utovariti neki od kabastijih predmeta. Nizak utovarni rub i velika širina vrata, koja su diktirala i oblik zadnjih svjetlosnih tijela sa prepoznatljivom C grafikom, rezultovali su veoma jednostavnim pristupom u prtljažni prostor, čija zapremina, u zavisnosti od konfiguracije sjedišta, iznosi od osnovnih 633 do maksimalnih 1.865 litara. Naš testirani Elegance model i u ovom dijelu je imao nekoliko zanimljivih detalja, koji još više ističu funkcionalnost Škodinog karavana, a riječ je o standardnim mobilnim svjetiljkama, te opcionim dodatkom u obliku dvostrukog dna i posebnih aluminijumskih šina za učvršćivanje prtljaga.

 

 

 

Ispod Superbovog masivnog prednjeg poklopca ugrađen je 2.0-litarski TDI common-rail dizelaš, koji pri 4.200 o/min na sva četiri točka distribuiše okruglo 170 KS. Istovremeno, najveći obrtni moment od 350 Nm raspoloživ je u režimu od 1.750 do 2.500 o/min, što je u kombinaciji sa šestostepenim ručnim mjenjačem sasvim dovoljno za postizanje ubjedljivih dinamičkih karakteristika.

 

 

 

 

Osim impozantnog eksterijera, visoke ocjene Superb Combi dobija i za svoj gotovo nestvarno prostrani enterijer. Osim izdašnih dimenzija karoserije, za njegovu komotnost najviše je zaslužan i razvučeni međuosovinski razmak od 2.761 mm, što je posebno osjeti na zadnjoj klupi, na koju se bez ikakvih problema mogu smjestiti i dvometraši. U našoj bogato opremljenoj Elegance verziji ipak se najviše isticalo vozačko okruženje, kojem je zaista teško naći bilo kakav nedostatak. Osim potpuno podesivog multifunkcionalnog upravljača presvučenog kožom, te izdašnog elektrifikovanog podešavanja sjedišta, adekvatnu poziciju za vožnju veoma je lako naći. Istovremeno, u oči upadaju i veoma kvalitetni materijali od kojih su napravljeni instrument tabla, obloge vrata, te ostali elementi, kao i implantati, ovaj put ubjedljivo izrađeni u imitaciji drveta. Bogati paket opreme ne ostavljaju mjesta kritikama, jer osim uobičajenih elemenata tu su i Climatronic automatska dvozonska ventilacija, opcioni Bolero audio CD sistem sa displejom osjetljivim na dodir, brojni niklovani detalji, potpuni analogno-digitalni instrumenti sa putnim kompjuterom. Dašak luksuza postignut je i Škodinim kišobranima u oplatama zadnjih vrata, koji standardno dolaze od srednjeg paketa Ambition.

 

 

Na testu dinamičkih sposobnosti Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4 demonstrirala je osobine koje predstavljaju izvrstan kompromis stabilnosti i sigurnosti na zahtjevnijim podlogama, tačnije mokrom, zasnježenom ili zaleđenom putu. Izrađen na provjerenoj produženoj platformi Passata, Superb Combi je pokazao uzorne vozne osobine, nadgledane od strane standardnog ESP sistema stabilnosti. Tokom vožnje između čunjeva, podvozje Superba Combi pokazalo je da ima mnogo potencijala, što sa druge strane treba zahvaliti i stalnom 4x4 pogonu, tačnije najnovijoj generaciji Haldex sistema, kao i odličnim Dunlop WinterSport pneumaticima dimenzija 225/45R17.

 

 

Ono što nas je kod testiranog primjerka najviše impresioniralo su beskompromisne performanse, koje nimalo nisu umanjene zbog karavanskog zadnjeg dijela. Ubrzanje do 100 km/h za 9,3 sekunde, te maksimalna brzina od 215 km/h i više su nego dobra ostvarenja za ovakvo vozilo, koje na vagi mjeri priličnih 1.670 kilograma. Precizni šestostepeni mjenjač, te njegova odlična usklađenost sa potentnim 2.0-litarskim turbodizelašem sa 170 KS čine zadovoljstvo u upravljanju ovim vozilom, koje će vas i pored svega toga obradovati i pri posjeti benzinskoj pumpi, jer prosječna potrošnja iznosi samo 6,3 litre eurodizela.Odlične karakteristike zaokružili smo i testiranjem kočenja, gdje se Super Combi sa 100 km/h zaustavljao za odličnih 40,6 metara, što opet treba zahvaliti diskovima na svim točkovima ojačanim standardnim ABS sistemom sa integrisanim MSR, ASR i MBA funkcijama. 

Datum objave: 23/04/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook