Naslovna > Automobili > Škoda > Enyaq > Prva ulaznica za električnu predstavu
FOTO GALERIJA (11)

Škoda Enyaq iV

Prva ulaznica za električnu predstavu

Sa prvim električnim SUV modelom Škoda stupa na scenu električnih vozila, gdje ima velike ambicije. Enyaq će kupce pokušati privući sa atraktivnim dizajnom, prostranim enterijerom, najsavremenijom multimedijom i čak pet pogonskih opcija...

Prvi Škodin električni automobil je pred nama i razvijen je na najsavremenijoj MEB platformi VAG grupacije. Enyaq iV je nakon Volkswagena ID.3 drugi model predstavljen na ovoj platformi i prvi SUV. Škoda je tako dobila veliku čast unutar grupacije, jer će njeni SUV blizanci, Volkswagenov ID.4 i Audijev Q4 e-tron, biti predstavljeni nešto kasnije. Velikoserijski automobil dizajnerski je sličan Škodinom Vision iV konceptu, predstavljenom prošle godine, ali su njegove linije ipak manje radikalne i prilagođene proizvodnim standardima. I pored toga Enyaq djeluje veoma interesantno i dinamično, i kombinuje izlomljene linije premovisane sa najnovijim Škodinim modelima poput Octavije sa inovativnim stilskim rješenjima i za Škodu neobično velikim 21-inčnim aluminijumskim naplacima.

 

 

 

Sa 4,64 metara dužine Enyaq se gabaritno smješta između Karoqa i Kodiaqa, u odnosu na kojeg ima tek tri centimetra kraći međuosovinski razmak. Osim do sada najveće maske hladnjaka, koja će se opciono moći dobiti i u sa 130 dioda osvijetljenoj verziji, u prvom planu su agresivna glavna LED svjetla. Kristalna LED maska će imati takozvanu pozdravnu funkciju, te će se osvjetljavati kod zaključavanja i otključavanja automobila, što je inovacija koju je do sada nudio samo BMW na svojim premijum modelima kao što je X6. Velika novost je i da se glavna LED svjetla opciono mogu dobiti u Matrix LED tehnologiji, sa najsavremenijim aktivnim podešavanjem svjetlosnog snopa. Zadnji dio karakterišu LED svjetla u 3D dizajnu i neobično okomita peta vrata, na kojima se nalaze mnogi isti detalji kao i na standardnim modelima, a tu se prije svega misli na velikim slovima ispisani naziv Škoda.

 

 

Za one koji su imali priliku da sjede u novoj Octaviji, Enyaq u kabini ne nudi značajnija iznenađenja. Razlika ima, a one se prije svega kriju u vanserijskoj prostranosti, koja je rezultat MEB platforme sa baterijama i pogonom smještenim nisko u podu. Raskošnim se čini i prtljažnik čija osnovna zapremina iznosi 585 litara. Poput Octavije, i Enyaq preuzima najsavremeniju MIB3 multimediju, koja podržava dodirne, gestovne i glasovne kontrole integrisane unutar Škodinog „Laura“ sistema. Ispred vozača su prepoznatljivi trokraki i dvokraki Octavijini upravljači i neobično mali digitalni instrumenti koji su prikazani na 5,3-inčnom ekranu. Kao njegova dopuna u bogatijim paketima opreme ili opciono nudi se i head-up displej, na čiju asistenciju ipak neće moći računati vozači modela sa nižim paketima opreme. Na sredini enterijera nalazi se do sada najveći na dodir osjetljivi ekran koji je ugrađen u jednu Škodu sa dijagonalom od 13-inča. Podsjećamo da je na nižim nivoima opreme standardan 10-inčni ekran. Oba sistema omogućavaju jednostavno povezivanje sa pametnim telefonima, sa kojima će se opet daljinski moći provjeriti mnogi podaci o vozilu ili aktivirati neki od njegovih sistema poput klima uređaja i centralne brave. Ono što se ističe u prvi plan je činjenica da je multimedijalni sistem stalno povezan online, te se redovno ažurira. Da su ekološki osviješteni u Škodi potvrđuju tako što su u Enyaq ugradili reciklirane materijale od kojih su neki dobijeni od plastičnih PET boca. Prodaja Škode Enyaq u narednom periodu postepeno će startovati na svim evropskim tržištima, s tim da je već poznato da će cijena baznog modela sa 150 KS u Njemačkoj uz uračunate državne povlastice od 9.000 eura po vozilu iznositi 28.300 eura. Istovremeno, Škoda je za bazni model zvanično potvrdila cijenu od 33.800 eura.

 

 

POGON

 

Novi električni automobil biće dostupan u pet verzija sa tri veličine baterija i dva pogonska sklopa. Osnovni model nosi oznaku iV 50 i ima 109 kW elektromotor, te pogon na zadnje točkove. Baterija ove verzije ima kapacitet od 55 kWh i domet od 340 kilometara. Sljedeći iV 60 ima bateriju od 62 kWh, 132 kW elektromotor i domet do 390 kilometara. Treća iV 80 verzija sa elektromotorom snage 150 kW i 82 kWh može da se pohvali sa 510 kilometara autonomije. Dvije verzije sa pogonom na sva četiri točka imaju najsnažniju 82 kWh bateriju. Enyaq iV 80X raspolaže sa 195 kW, a iV RS sa 225 kW. Obje verzije imaju domet do 460 kilometara. Brzina punjenja zavisi od korišćene metode i kapaciteta baterije. Najveća baterija kapaciteta 82 kWh se može napuniti od 5% do 80% za samo 38 minuta. Kućna zidna kutija nudi snagu od skoro 11 kW, što znači da će Enyaq iV postići potpuno punjenje za šest do osam sati, u zavisnosti od veličine baterije.

 

 

Founders Edition

 

U okviru obilježavanja 125 godina postojanja Škode Enyaq će kupcima biti prvobitno ponuđen u na 1.895 modela limitiranoj seriji Founders Edition, koja ima specijalan vizuelni kit i bogatu serijsku opremu

Datum objave: 24/10/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook