Naslovna > Automobili > Volkswagen > Passat > Prvi favorit evropskih menadžera

Volkswagen Passat 8 redizajn

Prvi favorit evropskih menadžera

Sa aktuelnim redizajnom Passata Volkswagen je posebnu pažnju posvetio željama i potrebama njegovih poslovnih korisnika, koji čine 80% kupaca ovog modela. Osim blagog šminkanja s vana modernizovani su i multimedijalni sadržaji u enterijeru, a unaprijeđena je i pogonska gama...

Za 46 godina koliko je prisutan na svjetskom tržištu Volkswagen Passat nam se predstavio u osam različitih generacija i stigao nadomak magične brojke od 30 miliona proizvedenih i isporučenih primjeraka. Mada su već sada mogli da konstatuju da su dostigli ovu cifru, pedantni Nijemci su izračunali da će sa njihovih proizvodnih traka jubilarni primjerak sići tokom nastupajućeg proljeća. Impresivan rezultat obezbijedio je Passatu drugo mjesto na listi najprodavanijih Volkswagena svih vremena. Na prvom je njegovo veličanstvo Golf, koji bi u godini pred nama trebao dobiti svoj 36-milioniti primjerak, a treća je slavna „buba“ koja je stigla do 22 miliona jedinica. Kako bi i u budućnosti zadržao titulu neprikosnovenog lidera i najprodavanijeg modela srednje klase, Volkswagen je Passat osme generacije odmjereno redizajnirao, tehnološki osvježio i ponudio ga sa najsavremenijim i najefikasnijim motorima, koje ima u svom programu. Uz novi i svježiji izgled, savremenije benzince i dizelaše, unaprijeđeni hibridni pogon, Passat je opremljen i najsavremenijim tehnološkim dostignućima iz segmenata sigurnosti i asistencije u vožnji, koji su mu omogućili do sada najviši stepen autonomije.

Volkswagen nas je već odavno navikao na svoj razvojni kontinuitet koji po pravilu rezultira sa bezvremenskim automobilskim formama. Dizajnerske promjene na osvježenom Passatu nisu ni velike, ni radikalne, ali ni neprimjetne pa on može da nam posluži kao školski primjer kako stilski jednostavan pristup u oblikovanju detalja, spojen u jednu automobilsku cjelina može da izgleda skladno i moderno. Veoma čist i po mnogima konzervativan dizajnerski pristup velikim dijelom je motivisan i strukturom Passatovih kupaca, u kojoj čak 80% čine poslovni, a samo 20% privatni klijenti. Da statistički podaci vezani za Passata budu još zanimljiviji zaslužna je i činjenica prema kojoj je čak 80% njegovih proizvedenih modela karavanske koncepcije. Zbog toga nimalo i ne čudi činjenica da je tri od četiri promotivna modela redizajniranog Passata Volkswagen premijerno predstavio u karavanskim izdanjima.


Dizajnerske promjene su diskretne i svode se na blago promijenjenu grafiku prednjih i zadnjih svjetala, te drugačije stilizovane branike. Prednja svjetla serijski dolaze sa Full LED tehnologijom, dok se kao opcija nude i najsavremenija Matrix LED svjetla sa 44 diode i automatskom kontrolom koja su premijerno promovisana na luksuznom Touaregu. Zadnja svjetla su takođe LED koncepcije i dolaze sa potpuno novom grafikom, koja povećava njihovu uočljivost prilikom kočenja. Naime, Volkswagenovi stručnjaci za svjetlosna tijela su tokom mnogobrojnih praktičnih testiranja došli do zaključka da vozači koji se voze iza Passata puno prije reaguju ukoliko se pri kočenju na svjetlima vozila ispred ne pojačava samo intenzitet svjetla, već se i mijenja njihov položaj i grafika. Zbog tih saznanja sada se, kada je upaljena pozicija na novim Passatovim zadnjim svjetlima, ocrtavaju tri strelica ka okrenute ka dolje, koje se po aktiviranju kočnica gase i zamjenjuju sa strelicama okrenutim ka gore. Po uzoru na Arteon, T-Roc i Touareg i novi Passat je pozadi dobio veliki stilizovani hromirani natpis sa imenom modela, a tu su i novi dezeni 17, 18 i 19-inčnih alu naplataka, te par novih karoserijskih nijansi.


Do određenih promjena je došlo i u kabini, koja je kao i do sada ostala jedan od najboljih primjera idealnog balansa između vrhunske ergonomije, udobnosti i kvaliteta izrade. I ovdje preovladava čist i konzervativan dizajnerski pristup, koji se kao takav do sada pokazao najbolje otpornim na „zub vremena“. Passat je prvi model u gami koji je dobio novi multifunkcionalni upravljač sa masivnim hromiranim rubom i mnoštvom daljinskih tastera do čijeg finalnog oblika i rasporeda su Volkswagenovi stručnjaci došli nakon dugotrajnih testiranja. Rezultat su prema njihovim navodima vrhunska ergonomija i veoma intuitivno korištenje svih komandi.


Na centralnom grebenu nema više klasičnog sata sa kazaljkama, kojeg je zamijenio jednostavni naziv Passat. Mnogi ljubitelji ovog modela već su uputili kritiku zbog ovog poteza, koji je od strane Volkswagena opravdan činjenicom da analogni sat više ne odgovara „digitalnom“ enterijeru koji je sa redizajnom dostigao novi, do sada najviši nivo. Osim sata nema više ni nekoliko klasičnih tastera, koji su bili iznad ekrana multimedijalnog sistema. Najsavremeniji „Discover Pro“ multimedijalni sistem sa 9,2-inčnim ekranom nema klasičnih okruglih potenciometara sa kojima se upravlja zvukom i navigacijom. Oni su dostupni u takozvanoj „maloj navigaciji“, dok se u početnom paketu opreme Passat oprema sa Radio uređajem. Automatski klima uređaj ostao je u prepoznatljivom klasičnom i veoma funkcionalnom  izdanju, a promjena nije bilo ni kada je riječ o ručicama mjenjača i pratećim tasterima. Kada je riječ o estetici enterijera treba istaći da je po želji kupaca isti moguće dobiti u kombinaciji sa svijetlom ili crnom armaturnom plastikom, te čak 44 različite nijanse ambijentalnog osvjetljenja. Za vrhunsku udobnost vozača i suvozača su namijenjena opciona Ergo Comfort sjedišta sa masažerom u lumbalnom dijelu, grijanjem i ventilacijom, te memorijom za dva različita položaja...
Sa aktulenim redizajnom Passat je dobio neophodno dizajnersko osvježenje, njegove tehnološke mogućnosti su usklađene sa savremenim trendovima, a pogon je prilagođen najnovijim ekološkim normama. Možda na prvi pogled ništa od ovoga ne zvuči revolucionarno, ali nema sumnje da će Passat zahvaljujući odličnoj izbalansiranosti svih njegovih aduta uspjeti da zadrži titulu najprodavanijeg i najisplativijeg modela u klasi do dolaska potpuno nove devete generacije. Prvi modeli redizajniranog Passata kupcima bi trebalo da budu isporučeni krajem avgusta ili početkom septembra, a za sada nema preciznih podataka da li će biti korekcija cijena.

ENTERIJER
Passat serijski dolazi sa analognim instrumentima, dok se kao opcija nude savremeniji digitalni projektovani na 12,7-inčnom ekranu visoke rezolucije. Oni između ostalog podržavaju i takozvani Navi sistem rada sa navigacionom kartom preko cijelog ekrana. U standardnoj opremi nalazi se i 6,5-inčni na dodir osjetljivi ekran. Manja navigacija ima 8-inčni, a najsavremenija „Discover Pro“ multimedija 9,2-inčni ekran, koji osim dodirnih podržava i gestovne komande. Sa njom je kombinovan i Volkswagenov najsavremeniji MIB 3 informacioni sistem, koji će u Passatu uvijek biti online (povezan sa internetom). Zahvaljujući stalnoj konekciji ovaj sistem ima mogućnost ažuriranja navigacionih podataka u realnom vremenu što omogućava pouzdanije informisanje vozača, ali je i veoma bitno za rad mnogih savremenih sigurnosnih sistema. MIB 3 donosi i do sada najsavršeniji sistem glasovne kontrole, koji se aktivira izgovaranjem riječi „Hello Volkswagen“. Tu je i mnoštvo dodatnih usluga čije ostvarivanje je omogućeno zahvaljujući aktivnoj internet konekciji i koje će uglavnom obradovati predstavnike mlađe populacije. U ponudi ostaju tri standardna paketa opreme, ali pod novim imenima. Naime, dosadašnji Trendline je postao Passat, Comfortline je Business, a Highline kao kod Arteona Elegance.


SIGURNOST
Sa redizajniranim Passatom Volkswagen je premijerno ponudio „Travel Assist“ sistem i IQ.DRIVE tehnologijom koja po prvi put omogućava ovom automobilu djelimično automatizovanu vožnju pri bilo kojoj brzini (od 0 do 210 km/h). Da bi automatizacija bila moguća Passat je morao dobiti potpuno novi upravljač koji je poseban po činjenici da ima mogućnost veoma preciznog određivanja položaja vozačevih ruku, odnosno prepoznavanja situacija u kojima one nisu na njegovom kolu. Ova karakteristika je veoma bitna, jer je omogućila uvođenje do sada najvišeg stepena automatizacije vožnje koji je ponuđen u Passatu. Još jedan novitet u Passatu predstavlja „Emergency Steering Assist“; odnosno sistem regulacije kočenja koji povećava bezbjednost pri izbegavanju prepreka. Tu si i nova interaktivna „IQ.LIGHT - LED Matrix glavna svjetla“ sa aktivnim djelovanjem i mogućnošću zatamnjivanja pojedinih zona ispred vozila kako bi se izbjeglo zasljepljivanje vozača, pješaka, ali i životinja. Passat je od Arteona preuzeo novi DCC sistem aktivne kontrole vješanja sa mogućnošću prilagođavanja u Sport, Comfort i Normal režimima rada. U okviru Driving Mode sistema, koji elektronski prilagođava performanse automobila ponuđeni su još i Eco, te Individual režim rada koji omogućava veoma širok spektar personalizacije automobila.

POGON
Kompletna pogonska gama u redizajniranom modelu opremljena je filterima krutih čestica i usklađena sa nastupajućim Euro 6d TEMP ekološkim standardom. U Volkswagenu ističu da su temeljno modernizovali i unaprijedili njihovu najveću uzdanicu 2.0 TDI evo motor, koji je kao i do sada dostupan u verzijama sa 150, 190 i 240 KS. Najjača je kao i do sada Bi-Turbo konfiguracije. U ponudi ostaje i 1.6 TDI motor sa 120 KS.  Ljubiteljima benzinaca se nude tri motora sa 150, 190 i 272 KS. U ponudi je i Passat GTE sa 218 KS, koji ima blago povećan domet u potpuno električnom režimu rada od 55 kilometara (do sada 50 km). U kombinaciji sa najjačim 2.0 TDI dizelašom, od 240 KS serijski će dolaziti u DSG mjenjač i 4Motion pogon na sve točkove. Standardni pogon je na prednje točkove, a tu je i šestostepeni ručni mjenjač.

PREDNOSTI STALNE INTERNET VEZE
Zahvaljujući integrisanoj SIM kartici, najnovijem MIB 3 multimedijalnom sistemu i aktivnoj internet konekciji sada je moguće sačuvati podešavanja napravljena u jednom Passatu, proslijediti ih putem interneta na mail adresu korisnika vozila, a zatim ih sa iste prebaciti u drugi vozilo sa MIB 3 sistemom. To je jedan mali, ali praktičan detalj kojeg su Volkswagenovi stručnjaci osmislili i razvili specijalno za mnogobrojne poslovne korisnike Passata. Za njih je osmišljen i takozvani digitalni ključ, koji omogućava korisniku vozila koji ima fizički ključ i nije u blizini Passata, da putem internet aplikacije drugom vozaču pošalje digitalni kod sa kojim on može da otključa i pokrene vozilo. Ovaj sistem je veoma koristan u slučaju kada jedan automobil upotrebljava više korisnika.

PRTLJAŽNIK
S obzirom na to da su dimenzije automobila ostale nepromijenjene, prtljažnik limuzine je zadržao dosadašnju zapreminu od 586 litara. Na istom ostvarenju ostao je i tovarni prostor  karavana, koji ima kapacitet od uzornih 650 litara, dok se obaranjem naslona zadnjih sjedišta dobija maksimalnih 1.780 litara slobodnog prostora. Podsjećamo da je ovaj rezultat slabiji za 10, odnosno 170 litara u poređenju sa rekorderom klase Škodom Superb Combi, koja ima prtljažnik zapremine 660 i 1.950 litara.

Datum objave: 20/05/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook