Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > E klasa > Putujte s visokom klasom
FOTO GALERIJA (31)

Test - Mercedes E350 CDI 4Matic BlueEfficiency Avantgarde

Putujte s visokom klasom

Reprezentativna E-klasa sa trolitarskim dizelašem i raskošnom Avantgarde opremom, četvrtom generacijom 4Matic pogona na sve točkove i 7G-Tronic automatskim mjenjačem, ne ostavlja puno prostora za kritiku, već oduševljava kako pojavom tako i dinamičkim nastupom...

Kada se na ženevskom sajmu automobila 2009. godine pojavila aktuelna E-klasa, bilo je jasno da je Mercedes napravio odlučne dizajnerske rezove, koji su rezultovali njenim potpuno novim identitetom. Sve ono što je karakterisalo uspješne prethodnike u novom modelu je začinjeno brojnim tehničkim pikanterijama, sa finom dozom luksuza i robusnosti, tipičnim za modele ovog kod nas veoma cijenjenog proizvođača.

 

Novom generacijom E-klase Mercedes je odlučio da zadrži apsolutno sve epitete prethodnika, ali ovaj put interpretirane na jedan poseban način. Najistaknutija promjena je napuštanje oblih formi, tako da na prednjem dijelu dominiraju decentra dnevna LED svjetla, te dvostruka glavna svjetla oštrih linija, koja su u našem testnom primjerku bila obogaćena xenonskim tijelima i ILS inteligentnim sistemom rasvjete. Pogled na bok 4.868 mm dugačke limuzine otkriva tipičnu Mercedesovu liniju, čije su oštre elegantne konture naglašene niklovanim obrubima stakala i implantatima na zaštitnim letvicama vrata.

 

Iako su odmah nakon lansiranja ovog modela mnogi bili razočarani izgledom njegove zadnje sekcije, jednostavnost svjetlosne grupe sa LED tijelima i decentni završeci dvostrukog izduvnog sistema rezultovali su prije svega elegantnom formom, koja je upravo zbog sklada proporcija i finalnog ukupnog izgleda gotovo imuna na starenje. Fina fuzija metalik crnog laka, niklovanih inserata i 17-inčnih lakih naplataka još više je naglašavala činjenicu da je Mercedes sa ovim modelom odlučio da zadrži dosadašnju, ali i pridobije novu klijentelu, koja iznad svega cijeni upečatljiv optički nastup.Što se tiče pogona, naš testni model stigao je u opciji E350 CDI 4Matic, što u prevodu znači da ga pogoni moćni Euro 6 3.0-litarski šestocilindraš V konfiguracije, koji pomoću direktnog common-rail ubrizgavanja goriva, četveroventilske tehnologije i varijabilnog turbopunjača sa hladnjakom vazduha, pri dizelski niskih 3.800 o/min isporučuje 265 KS. Najveći obrtni moment od čak 620 Nm konstatno je raspoloživ između 1.600 i 2.400 o/min, a na podlogu se prenosi putem sedmostepene 7G-Tronic Plus automatske transmisije i četvrte generacije 4Matic pogona na sve točkove, razvijenog u saradnji sa austrijskim Magna Steyrom.Prije nego li vam otkrijemo koliko užitka može da pruži ovako aranžiran pogon, zavirili smo u enterijer našeg testnog modela, koji je bio začinjen bogatom Avantgarde linijom opreme. Odmah po otvaranju vrata, ukazala nam se dobrodošlica u obliku metalne letvice na pragu sa natpisom Mercedes-Benz, a smiještanjem u odobno električno podesivo sjedište sa opcijom grijanja uvjerili smo se u naglašeni luksuz, u našem slučaju postignut vrhunskim materijalima, elementima opreme, te perfektnom završnom obradom. Kombinacija kože i platna na sjedištima, inserti od tamnog visokopoliranog drveta, metalizirane aplikacije, te mekana, na dodir ugodna plastika, elementi su koji svakim svojim detaljem zrače otmenošću i kvalitetom. 

 

 

4MATIC Ovaj stalni sistem pogona distribuše snagu na podlogu u omjeru 45 posto na prednju i 55 posto na zadnju osovinu, a ukaže li se potreba centralni diferencijal sa multilamelnim kvačilom i ograničenom silom proklizavanja automatski dozvoljava promjenu omjera do 30:70 posto. Kada je potrebna dodana vuča, na scenu stupaju i elektronska pomagala kao što su ESP, 4ETS i ASR, koja će gotovo trenutno vozilu vratiti stabilnost i trakciju.

 

Uz multifunkcionalni kožom presvučeni upravljač sa tasterima za izmjenu stepena prenosa, glavni dio posvećen vozaču su instrumenti, sastavljeni od analognih i digitalnih pokazivača, sa dominantnim multifunkcionalnim ekranom kao središnjim dijelom brzinomjera, na kojem se mogu očitati apsolutno svi parametri u vezi sa vozilom. Centralni greben odiše jednostavnošću, sa preglednim komandama opcione automatske Thermotronic klimatizacije i Comand APS multimedijalnog sistema sa integrisanom telefonijom i HDD navigacijom. Oda klasici i ovaj put je postignuta središnjim kolor displejom sa retro interfejsom radija, dok se za potpun užitak u svakodnevnoj vožnji, između ostalog, brinu opcioni PTS parking senzori, te standardni Cruise Control sistem sa Speedtronic opcijom. Uz bezbjednost osiguranu i potpunim setom vadrušnih jastuka i zavjesa, uključujući i one za koljena i funkcionalnost enterijera je prilično naglašena, sa brojnim otvorenim i zatvorenim ostavama za sitnice, od kojih se najviše ističu one ispod naslona za ruku i ispod prednjih sjedišta. Ponuda prostora u svim pravcima je izuzetna, kako na prednjim tako i na zadnjim sjedištima, gdje se udobno mogu smjestiti tri odrasle osobe. Zapremina prtljažnika od 540 litara je jedno od boljih ostvarenja u poređenju sa konkurencijom, a odlične ocjene zaslužuje i zbog pravilnog oblika te lakog pristupa pri utovaru prtljaga.

 

 

Test dinamičnosti nam je otkrio da je kombinacija 3.0-litarskog turbodizelskog agregata, sedmostepene 7G-Tronic Plus automatske transmisije i pogona na sve točkove, vozaču, ali i putnicima Mercedes E-klase u stanju pružiti mnogo užitka. Ipak, ono što najviše fascinira su zvučna izolacija i sposobnost ogibljenja sastavljenog od prednje McPherson i zadnje multilink osovine za upijanje neravnina. Bez obzira na to o kakvoj podlozi se radilo, vozač i putnici će rijetko osjetiti neravnu podlogu, a što je možda i najvažnije, stabilnost će ostati na vrhunskom nivou. Tokom vožnje između čunjeva testni model ničim nije otkrivao da teži nepune dvije tone, ponašajući se upravo onako kako to vozač želi, što djelimično treba da zahvali i 4Matic pogonu na sve točkove. Mjerenje performansi je potvrdilo naša očekivanja da ovako pogonjena E-klasa u stvari ima Dr Jackyll & Mr. Hide karakter. Od pitomog, izuzetno uglađenog automobila, koji se zbog tipično mercedesovski malog kruga okretanja od 11,3 metra odlično snalazi i u gradskom okruženju, dovoljan je samo pritisak na papučicu gasa pa da se pretvori u goropadnu zvijer, sposobnu da postidi i pojedine čistokrvne sportske automobile.

 

 

Sprint od 0 do 100 km/h traje samo 6,6 sekundi, a zatim će igla brzinomjera u sličnom ritmu nastaviti sve do elektronski ograničenih 250 km/h. Uz ovakve performanse podatak o potrošnji goriva čini se gotovo nestvaran, a iznosi 6,2 litre na otvorenom putu i 9,8 litara eurodizela u gradskom okruženju. Svakako, pozitivne ocjene zaslužuje i kočioni sistem, koji i pored toga što je često bio na iskušenju nije pokazivao znakove zamora, zaustavljajući dvije tone težak automobil sa 100 km/h za 39,2 metra. Bez ikakve sumnje, Mercedes E350 CDI 4Matic spada u jedan od najboljih automobila u klasi, ali nažalost to je kao i mnogo puta do sada potrebno platiti. Testni Avantgarde primjerak, uključujući i brojnu dodatnu opremu, u našoj zemlji košta 124.137 KM, za šta se dobija brza, sigurna i štedljiva tvrđava na točkovima sa vrhunskim pedigreom trokrake zvijezde.
 

Datum objave: 18/06/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook