Naslovna > Automobili > Kia > Sorento > Rame uz rame s najboljima
FOTO GALERIJA (76)

Test - Kia Sorento 2,2 CRDi EX Exclusive AWD

Rame uz rame s najboljima

Odlučnim koracima Kia precizno ide ka vrhu svi klasa automobila u kojima je prisutna. Osvježenje game modela podrazumijevalo je proizvodnju potpuno nove generacije velikog prestižnog SUV-a Sorenta. U odnosu na prošlu generaciju unaprijeđeno je, bukvalno, sve – od dizajna do tehnologije. Naš testni automobil došao je sa 200 KS snažnim dizelašem, pogonom na sve točkove i nezamislivo bogatim paketom opreme EX Exclusive koji opravdava cijenu od 99,990 KM...

 

Prilikom razvijanja nove generacije Sorenta veliku ulogu imao je evropski dizajnerski centar sa sjedištem u Frankfurtu. Finalni je proizvod upečatljiv pa kao takav nailazi na odobravanje većine. Dizajnerski je tim napravio cjelinu koja se u potpunosti uklapa u najnovije trendove. Uostalom ako se zna da se za kormilom dizajnerskog tima nalazi čuveni Peter Schreyer za kojeg je menadžment njemačkog automobilskog giganta, koncerna VW, priznao da ga nije smio pustiti iz svoji redova po bilo koju cijenu. Usput, proslavljeni se dizajner nalazi u Upravi Kije što je ujedno prvi ne Korejec na tako visokom položaju. Povjerenje u evropskoga dizajnera očigledno je bezgranično...

 

 


Dobre međusobne proporcije karoserije dobivene su novim dimenzijama. Dužina i širina su povećane dok je visina nešto manja. Time je postignut sportsko - elegantni izgled koji se kao takav nameće potencijalnim kupcima. Logično, svjetlosne grupe kako na prednjem tako i zadnjem dijelu izvedene su sa obilnim korištenjem LED tehnologije. Naravno, prednja glavna svjetla su Xenon sa automatskim podešavanjem visine svjetlosnog snopa. Pored modernih svjetala prednjem dijelu snažan karakter daje specifična maska motora koja je, definitivno, magnet za oči. Pogled s boka otkriva da se radi o velikom SUV vozilu čiji je putnički prostor komforan dok se za zadnji dio slobodno može reći da je jedan od ljepših, ako ne najljepši, u klasi gdje Sorento pripada. Mnogobrojni pogledi govore nam da aktuelni Sorento spada među trenutno najbolje dizajnirane automobile.

 

 

 

Otvaranjem masivnih vrata ugleda se, blago rečeno, raskošna unutrašnjost. Kožna, električno pomjerana, sjedišta sa funkcijama grijanja i hlađenja, lijepo prošivena koža na kokpitu, kožni multifunkcionalni volan, veliki kolor displej osjetljiv dodir, klavir lak, stakleni panorama krov, Infinity audio sistem, aluminijske sportske pedale - samo su dio s popisa prebogatog paketa opreme EX Exclusive. Da ne bismo previše filozofirali recimo kratko i jasno da EX Exclusive zadrži bukvalno sve što neko može zamisliti. Ko ne vjeruje neka ode na Kijinu službenu stranicu www.kia.ba pa neka se lično uvjeri. Ispred vozača nalazi se instrument tabla sačinjena od dva klasična instrumenta pozicionirana sa strane velikog centralnog koji dolazi u vidu atraktivno dizajniranog ''tft'' ekrana koji izvrsno oponaša klasični brzinomjer. A na njemu se pored praćenja standardnog trenutne brzine može pratiti veliki broj drugih informacija među koje spada i prikazivanje saobraćajnih znakova. Nadamo se da ne trebamo posebno naglašavati projeciranje trenutnog stausa automobila (aktivni pomoćni sistemi), pritiska u gumama, trenutne i prosječne potrošnje, navigacije, audio sistema, servisnih intervala, prozora za ''set-up'' automobila...

 

 

Onome ko prvi put sjedne za upravljač sofisticiranog Sorenta savjetujemo da se sa svim mogućnostima upozna u stanju mirovanja. Istina, ako to radi tokom vožnje Sorento će sam aktivirati sistem kočenja ukoliko procijeni da je reakcija vozača zakasnila... Time smo već načeli temu sigurnosti koja je kod velikog korejskoga SUV-a neupitna – maksimalne ocjene u svim segmentima strogog NCAP testa. Da se o sigurnosti svih putnika vodila maksimalna pažnja otkriva spisak sistema koji kao vjerni asistenti vozaču skreću pažnju na nepredviđene situacije čime se izbjegavaju ili ublažavaju posljedice. Među njih spadaju: monitor s pogledom 360°, sistem za upozorenje pri napuštanju vozne trake, aktivna pomoć pri parkiranju, sistem za upozorenje vozila u mrtvom uglu, pametni tempomat sa funkcijom automatskog kočenja...Poslije 8 dana uživanja u Sorentu pitao sam se kako je čovjek do sada uopće mogao voziti bez ovih dodataka! No, vratimo se u unutrašnjost. Velike dimenzije karoserije zaslužne su za kraljevski komfor. Ogromni panoramski električno pomicani krov daje dodatni osjećaj velikog prostora iako klizni mehanizam ''krade'' nekoliko centimetara prostora iznad glava putnika. U današnje vrijeme kada svi koristimo pametne telefone čije baterije nisu bogzna kakvog kapaciteta uvijek se traži utičnica više. A njih je u kabini Sorenta čak 4...

 

 


Skupi materijali i uzorna finalna obrada ugođaj čine još boljim. Sigurni smo da će čak i osobe sklone predrasudama novom Sorentu dati visoke ocjene. Sve miriše na premium pa i cijena. Ispod prednje haube nalazio se 2,2 litreni turbo dizelaš izlazne snage 200 KS koju ostvaruje pri 3,800 obr/min. Maksimalna vrijednost obrtnog momenta od 421 Nm vozaču je na raspolaganju u intervalu 1,800 – 2,500 obr/min a za šta se brine moderni automatski mjenjač sa 6 stepeni prenosa. Kada već spominjemo mjenjač recimo da postoji mogućnost samostalne promjene stepena prenosa. Ali, zbog previše revnosnog uplitanja nadzorne elektronike vozaču je ostavljen samo mali broj prilika za samostalno šaltanje. Zbog toga je mjenjač bolje ostaviti u automatskom modu. Onima koji žele malo direktniju vezu između motora i mjenjača preporučujemo program ''sport'' u kojem se viši stepen prenosa uključuje pri većem broju obrtaja. U srazu sa relativno velikom masom savremeni se dizelaš lako nosi za svim zadacima pa čak i u slučaju maksimalnog opterećenja. Obilaženje sporijih vozila ne predstavlja nikakav problem baš kao ni brzo penjanje uz velike uzbrdice. Na kraju testa smo izmjerili prosječnu potrošnju od 9,2 litara što smatramo solidnim rezultatom. U gradskim gužvama dionica od 100 km teško će se savladati sa manje od 11 litara. To je u principu realna, odnosno očekivana, potrošnja za automobile ovog tipa. Upravljanje i držanje podloge može se solidno ocijeniti. Ovjes je podešen tako da prvenstveno pruža komfor putnicima. Terenska udaljenost od tla omogućava bezbrižan silazak s asfalta dok pogon 4x4 dopušta vrlo ozbiljne off-road vožnje. Još ako su gume na lijepim točkovima odgovarajuće granice za prohodnost teških terena postavljene su vrlo visoko. Test je podrazumijevao dosta vožnje po regionalnim cestama i autoputu punog profila. Bez obzira na odabrani itinerer Sorento se pokazao kao veoma ugodan za duga putovanja. Tokom brže vožnje po autoputu zaključili smo da je akustična izolacija raskošno odmjerena- do ušiju putnika nije se probijala buka od vjetra ali ni ona koja dolazi iz pravca pogonske grupe i ovjesa.

 

 


Sve u svemu novi je Sorento tipični predstavnik modernih SUV vozila ''teške'' kategorije. Kao takav opremljen je svim onim što vožnju čini ugodnijom i sigurnijom. Logično, sve ima svoju cijenu pa tako se za testni primjerak treba izdvojiti akcijskih 104,990 KM (doplata za automatski mjenjač 4,000 KM, doplata za boju 1,000 KM). Primjerak sa manuelnim mjenjačem i običnom bojom do registracije košta 99,990 KM. Osnovni se model može nabaviti za osjetno povoljnijih 69,990 KM. Nema šta, Kia je sa Sorentom pokazala da je rame uz rame sa svim vodećim proizvođačima automobila na svijetu...

 

Datum objave: 30/06/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook