Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Raznovrsna ponuda pogonskih opcija
FOTO GALERIJA (8)

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI LPG

Raznovrsna ponuda pogonskih opcija

Octavijina pogonska gama je jedna od najraznovrsnijih u segmentu, a u njoj se nalazi čak pet savremenih turbobenzinaca, jedan atmosferski i dva turbodizelaša. Testni 1.4 TSI je osim u benzinskoj i LPG kombinaciji dostupan i u fabričkoj G-TEC verziji sa pogonom na metan...

Nakon prošlomjesečnog osvrta na transportne mogućnosti našeg maratonca Škode Octavije Combi, u ovom broju ćemo se pažljivije posvetiti njenim pogonskim mogućnostima. Osim testnog 1.4 TSI motora koji je u centru naše pažnje Škoda uz Octaviju nudi još pet benzinskih motora, od kojih su četiri turbo, a jedan atmosferske koncepcije. Pogonsku gamu turbo benzinaca otvara zapreminski najmanji i najsavremeniji 1.0 TSI motor, koji je ljubiteljima Octavije raspoloživ u verziji sa 115 KS. Bh. kupci za sada ne mogu računati na njega, a u nastavku ćemo objasniti i zašto. Zapreminski i za cilindar veći 1.2 TSI nudi se u verziji sa 85 KS, koja u kombinaciji sa Active opremom čini najpovoljniju Octaviju Combi na bh. tržištu. Ona je dostupna za 31.174 KM. Iznad je pozicioniran testni 1.4 TSI sa 150 KS čija najpovoljnija verzija je dostupna u kombinaciji sa drugim Ambition paketom od 36.612 KM. U Octavijinoj benzinskoj gami se nalazi i stari znanac 1.8 TSI motor sa 180 KS, kojeg nema u zvaničnoj ponudi na bh. tržištu, ali je kao i 1.0 TSI dostupan u Evropi.

 

Vrh benzinske turbo game predstavlja 2.0 TSI sa 245 KS, koji je namijenjen dinamički najsuperiornijoj Octaviji Combi RS i dostupan je po cijeni od 55.222 KM. Škodina benzinska gama za bh. tržište ima i jednu specifičnost. To je 1.6 MPI šesnaestventilski atmosferski motor sa 110 KS, koji je dostupan od početka godine i poput testnog 1.4 TSI pogodan je za ugradnju plinske instalacije. Riječ je o provjerenom i višestruko dokazanom atmosferskom benzincu Volkswagen grupacije, koji je zahvaljujući generalnom zastupniku za Škodu, kompaniji Porsche BH d.o.o., stigao i na BiH tržište. Kako ne bi došlo do poduplavanja ponude između 1.0 TSI i 1.6 MPI motora zbog slične snage i cijene, te zbunjivanja kupaca, Škoda je odlučila da najmanji turbobenzinac za sada ostane u „rezervi“. Dizelska gama je bazirana na dobro poznatom 1.6 TDI motoru sa 90 i 110 KS, a tu je veći 2.0 TDI u verzijama od 150 i 184 KS.


Testni 1.4 TSI je specifičan po mnogo čemu. Osim što predstavlja idealnu pogonsku mjeru na kraće i duže staze za Octaviju Combi on je i odlična podloga za različite konverzije. Osim u standardnoj benzinskoj, na razvijenim evropskim tržištima Škoda ga nudi u fabričkoj 1.4 G-TEC verziji sa pogonom na prirodni gas, metan. Ovaj model je specifičan, jer predstavlja prvu Octaviju sa emisijom CO2 nižom od 100 g/km, tačnije 97. U bh. uslovima gdje je veoma malo punionica za prirodni gas, kao puno realnija opcija se nametnula konverzija 1.4 TSI motora sa LPG instalacijom, odnosno tečnim naftnim plinom, (propan/butan). U testni model ugrađena je plinska instalacija italijanskog proizvođača Zavoli, koja omogućava zadržavanje fabrički deklarisanih performansi uz istovremenu uštedu, koja se svodi na razliku u cijeni između benzina i plina, koja se uobičajeno kreće na nivou od jedne konvertibilne marke. U sljedećem izdanju našeg magazina sumiraćemo do detalja sve dosadašnje rezultate našeg maraton testa koji je već stigao na pola planiranog puta...
Za kraj treba naglasiti da za Octaviju Combi poput naše maratonke bez doplata Škoda u BiH traži 40.568 KM. Sa njima se ovaj iznos uvećava na 44.745 KM, koliko je potrebno platiti do registracije testnog modela.

 

Tehničke karakteristike
Motor: 1.4 TSI
Zapremina: 1.395 cm³
Snaga: 150 KS od 5.000 do 6.000 o/min
Obrtni momenat: 250 Nm od 1.500 do 3.500 o/min
Prosječna potrošnja benzina: 5,4 l/100 km
Emisija CO2: 114 g/km, Euro 6
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,3
Najveća brzina: 216 km/h
Masa vozila: 1.292 kg
 

Datum objave: 18/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook