Naslovna > Automobili > Fiat > 500 > ,,Škorpion“ slavi 72. rođendan

Abarth

,,Škorpion“ slavi 72. rođendan

31. marta godišnjica je brenda Abarth koji je uvijek bio sinonim za performanse i stil, a kroz istoriju nizao je brojne uspjehe sa kojima je gradio i ojačavao identitet...

Bio je 31. mart 1949. godine kada je italijansko-austrijski inženjer Karlo Abart (Carlo Abarth) osnovao Abarth & C., stvorivši brend koji će postati sinonim za stil i performanse sa automobilima koji obaraju rekorde, revolucionarnom opremom za modifikaciju, i nezaboravnim trkama. Ima poznati logo „Škorpiona“  koji ljubitelji vožnje širom svijeta prepoznaju i koji je inspirisan horoskopskim znakom osnivača. „Škorpion“ savršeno otjelotvoruje filozofiju svježe stvorenog trkačkog tima koji se specijalizuje za „male ali ubitačne“ automobile.

 

 


Istorija i logo brenda Abarth su isprepletani njegovim sportskim pobjedama, koje su počele veoma rano. Prva je bila kategorijska pobjeda na poznatoj „Palermo-Monte Pellegrino“ brdskoj trci 1950. godine sa poznatim vozačem Taciom Nuvolarijem (Tazio Nuvolari), „Letećim Mantuancem“, za volanom modela Abarth 204A. Potom je 1954. godine Karlo Abart odlučio da dopuni logo uvođenjem dvobojnog štita, amblema pobjeda u „sportskim borbama“, kao pozadinu za „škorpiona“.

 


1962. godine, Abarth 1000 Bialbero je osvojio prvi od šest uzastopnih Svjetskih šampionata proizvođača, i tri nova elementa su dodata na logo da bi se proslavila ova važna titula, crno-bijela kockasta zastava, riječi „Campione del mondo“ (Svjetski šampion) ispisane crvenim kockastim slovima na žutoj pozadini, i stilizovani lovorov vijenac. Osvježena verzija logoa predstavljena je 1969. godine. Najveće promjene su bile na „Škorpionu“, samom simbolu kompanije iz Torina, koji je bio više stilizovan, potpuno crn, i prvi put, sa oba kliješta uperena prema gore. Slova su takođe promijenjena. Sada su bijela na crnoj pozadini i samo ispisuju riječ „Abarth“.


Abarth je 1971. godine kupila kompanija Fiat, i italijanska zastava se pojavila na pozadini logoa iza riječi Abarth, kako bi se naglasio njegov italijanski karakter. Današnji logo je potpuno redizajniran 2007. godine i uključuje sve prepoznatljive osobine „Škorpiona“, ali u izrazito aktuelnijoj i modernijoj šemi sa kliještima crne siluete postavljenim na dijagonalu štita. 2019. godine je dodata svečana verzija štita sa kockastom zastavom na 70. godišnjicu brenda Abarth. Ovaj logo su ponosno nosili isključivo automobili koji su napravljeni tokom 70. godišnjice.


Posvećenost trkanju traje do današnjeg dana, i na stazi i na šljunku. Na stazama, Abarth snabdijeva motorima i italijanski i njemački F4 šampionat, mjesto za obuku budućih šampiona F1, a u reli trkama, Abarth 124 Rally će biti protagonista FIA-ERC, Evropskog reli šampionata već treću uzastopnu godinu. Bez ikakve sumnje, trkanje, sportski izazovi, takmičenje i neprekidna potraga za performansama su vrijednosti koje kupci brenda Abarth žele i pronalaze u proizvodnim modelima, što je dokazano komercijalnim uspjehom, gde je „Škorpion“ povećao svoj tržišni udio za 50% u 2020. u odnosu na prethodnu godinu.


Uspjesi se nižu kako godine prolaze, i za svoju 72. godišnjicu brend Abarth je upravo predstavio svoju novu gamu za 2021. godinu, koja se sastoji od 595, Turismo, Competizione i Esseesse verzija. Godišnjica se proslavlja zajedno sa velikom zajednicom entuzijasta koja je uvijek bila žila kucavica brenda i koja će biti protagonista i ovog posebnog dana. Kroz društvene kanale brenda, fanovi se pozivaju da podijele svoje viđenje Abarth logoa crtežima, slikama i umjetničkim djelima koja mogu da predstave suštinu „Škorpiona“. Izabrani projekti će biti vidno istaknuti na profilima društvenih mreža brenda Abarth. Štaviše, preko 140.000 članova „Škorpionske“ zajednice će dobiti popust koji će važiti tokom 2021. godine za kupovinu zvaničnih proizvoda sa nove e-radnje brenda Abarth: https://abarthstore.com/.

Datum objave: 31/03/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook