Naslovna > Automobili > Lancia > Ypsilon > Službeno predstavljena nova generacija modela

Lancia Ypsilon

Službeno predstavljena nova generacija modela

Prodaja novog modela Ypsilona van Italije počeće sledećeg leta, pri čemu će Belgija, Holandija, Španija i Francuska biti prva nova tržišta za brend Lancia nakon dužeg vremena. Vraćanje italijanske marke na njemačko tržište planirano je za 2025. godinu. Detalji o tačnom vremenskom rasporedu Lančinog pojavljivanja na drugim evropskim tržištima još uvijek nisu objavljeni...

Stellantis korporacija je posljednjih nekoliko godina pažljivo pripremala teren za revitalizaciju brenda Lancia brojnim najavana koje su najavljivali novi Ypsilon. Nedavno je otkriven njegov dizajn, što je izostavilo očekivani efekat iznenađenja, s obzirom da su estetske karakteristike novog modela već dostupne javnosti. Menadžment kompanije Lancia smatra da je novi Ypsilon zapravo četvrta generacija modela, ukazujući na to da datira od Lancie Y10, hečbeka koji je sredinom osamdesetih bio pionir u donošenju visokih standarda udobnosti u segment malih gradskih automobila. Plan je da ovaj "četvrti" Ypsilon postane novi standard komfora u B segmentu. U tom cilju, sklopljeno je partnerstvo sa italijanskim proizvođačem dizajnerskog nameštaja Cassina, koji je dao značajan doprinos uređenju enterijera novog Ypsilona, te se težilo obezbjeđivanju udobnosti nalik onoj u dnevnoj sobi.

 

 

 


Unutrašnjost prvog izdanja Edizione Limitata Cassina obogaćena je delikatnim plavim somotom, napravljenim od recikliranog tekstila. Centralni element centralne konzole je polukružni sto od bioplastike sa bežičnim punjenjem za pametne telefone. Instrumentalna i multimedijalna ekrana su veličine 10,25 inča, a multimedijalni ekran je opremljen operativnim sistemom SALA, koji podržava glasovnu kontrolu, specijalno razvijenim za Lancia modele. Audio sistem i unutrašnje osvjetljenje Ypsilona su jedinstveni i nisu preuzeti od drugih modela Stellantisa. Prednja sjedišta imaju izuzetno udoban, klasičan profil i opremljena su ugrađenim masažerima. Klima uređaj posjeduje fini filter za vazduh koji filtrira 99% štetnih čestica. Za hečbek je najavljen najbogatiji mogući set elektronskih asistenata za vozača, koji omogućava vožnju do drugog nivoa autonomije prema klasifikaciji SAE. Međutim, čak i na službenim fotografijama je jasno vidljivo da u drugom redu sjedišta nema mnogo prostora, a prtljažnik ima uski otvor i visok prag. Ukupne dimenzije novog Ypsilona su 4.080 mm dužine, 1.760 mm širine i 1.440 mm visine.

 


Novi Ypsilon je konstruisan na modularnoj platformi CMP, koja je osnova za većinu savremenih modela B segmenta u portfoliju Stellantis korporacije, što znači da dijeli veći dio hardvera sa svojim sestrinskim modelima. Takođe, planirano je da 2025. godine Ypsilon dobije sportsku verziju HF. Ovi znakovi označavaju "High Fidelity" i simbolizuju visoke performanse, a ranije, Lancia je često koristila ove oznake za svoje sportske modele, ali Ypsilon do sada nije imao verziju HF. Edizione Limitata Cassina model Ypsilona je opremljen električnim pogonom. Elektromotor ugrađen na prednjoj osovini pruža maksimalnu snagu od 115 kW (156 KS) i obrtni moment od 260 Nm. Baterija ima kapacitet od 51 kWh, što omogućava domet od 403 km prema WLTP standardima. Maksimalna snaga punjenja je 100 kW, što znači da je moguće dopuniti bateriju od 20 do 80% u samo 24 minuta. Masa električnog vozila iznosi 1.584 kg.

 


Ypsilon Edizione Limitata Cassina biće proizveden u ediciji od 1.906 jedinica u čast godine osnivanja Lancie, po cijeni od 39.500 evra. Kasnije će asortiman biti dopunjen verzijama MHEV zasnovanim na benzinskom 1,2-litarskom turbo motoru PureTech sa 100 i 136 KS. Još nije zvanično saopšteno kakvu će snagu imati sportska verzija HF-a, ali će najvjerovatnije biti električna.

Datum objave: 15/02/2024
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook