Naslovna > Automobili > Ferrari > LaFerrari > Snažni mišići italijanskog zavodnika

Ferrari LaFerrari

Snažni mišići italijanskog zavodnika

Nasljednik legendarnog Enza sa sobom nosi prepoznatljivu italijansku draž, ali i nevjerovatnu snagu upakovanu u najmoderniju tehnologiju, koja je samo prije jednu deceniju bila san većine proizvođača...

Ferrari je na Sajmu automobila u Ženevi predstavio zamjenu za automobil Enzo. Iza pomalo sladunjavog imena LaFerrari, krije se prava automobilska neman, sa inovativnim hibridnim pogonom HY-KERS, čiji se mišići mjere sa 963 KS i 970 Nm obrtnog momenta. Kako bi napravio superautomobil, koji će biti bolji od Enza, Ferrari se bez puno rezerve poslužio najboljom F1 tehnologijom, koja mu je pružila performanse vrijedne strahopoštovanja.

 
 
Prava mala inženjerska bravura bila je potrebna da se izvede sinergija 6.3-litarskog dvanaestocilindraša, iz kojeg je dobijeno 800 KS i 700 Nm, sa hibridnim KERS pogonom, koji donosi dodatne 163 KS i 270 Nm. Pogonski potencijal najbržeg cestovnog Ferrarija svih vremena prenosi se isključivo na zadnje točkove, a njegova osnovna prednost jeste ravnomjerna dostupnost snage od najnižih do najviših obrtaja, odnosno od najniže do najviće brzine. U prenosu snage učestvuju i treća generacija elektronskog diferencijala E-Diff 3, te EF1-Trac sistem elektronske
kontrole trakcije, integrisane u hibridni sistem automobila.
 
 
Lagana konstrukcija
 
 
U potrazi za 20% nižom masom u odnosu na Enza, ali i što boljim rasporedom te mase, napravljeno je nekoliko složenih poduhvata. Prvi je izrada monocoque šasije od karbonskih vlakana, napravljene po istom principu i pomoću iste tehnologije, koja se koristi i u izradi F1 bolida. Drugi poduhvat je ugradnja 60 kg teške litijum-ionske baterije u pod automobila ispred motora, koja je spustila težište 35 mm niže u odnosu na Enza.
 
 
Struja iz baterija, koja se dobija regeneracijom kočione energije, koristi se za pogon elektromotora, spojenog na sedmostepeni automatski mjenjač sa dva kvačila. Ovakav hibridni sklop, osim velike snage, ostvaruje i nižu emisiju CO2, koja kod LaFerrari modela, prema navodima italijanskog proizvođača, iznosi 330 g/km. Kako bi se ogroman
potencijal pogonskog sklopa uspješno prenio na podlogu, razvijeni su i posebni Pirelli PZero pneumatici, koji su veći u odnosu na Enzove.
 
 
Tako su se na prednjoj osovini, na 19-inčnim pneumaticima, našle gume dimenzija 356/30, a na 20-inčnim zadnjim pneumaticima, gume dimenzija 345/30. Za izradu visokokapacitetnog kočionog sistema zadužen je Brembo, koji je pripremio kombinaciju snažnih karbon keramičkih kočnica. LaFerrari je od prethodnika preuzeo osovinski razmak
i ukupnu dužinu od 470 cm, dok je širina smanjena za 40 mm, a visina za 30 mm.
 
 
Aerodinamika bolida
 
 
Kako i dolikuje čistokrvnom superautomobilu, velika pažnja kod projektovanja LaFerrarija posvećena je aerodinamici, koja je izbrušena do savršenstva u Ferrarijevom aerodinamičkom tunelu. U cilju postizanja što manjeg otpora, performansi i prijanjanja automobila za podlogu na visokim brzinama, projektovani su i ugrađeni aktivni prednji i zadnji difuzori, a na zadnjem kraju se našao i aktivni spojler. Položaj upravljača po visini i dubini isti je kao u Ferrarijevom F1 bolidu, a pronalaženje idealne pozicije vozaču omogućavaju i po dužini podesive nožne pedale.
 
 
Potpuno nova je i instrument tabla sa 12,3-inčnim displejom, kao centralnom figurom sa koje se očitavaju najbitnije informacije. Ovaj sistem, osim standardne grafike sa okruglim obrtomjerom, nudi i takozvanu “trkačku” grafiku, gdje je obrtomjer predstavljen kao horizontalna skala.
 
 
LaFerrari će poput nekolicine svojih slavnih prethodnika, kao što su 288 GTO, F40, F50 ili Enzo, biti proizveden u limitiranoj seriji od samo 499 primjeraka, po cijeni od čak 1,21 milion eura po modelu.
Datum objave: 15/05/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook