Naslovna > Vijesti > Softverski unaprijeđena vozila za povećanje prihoda

Stellantis

Softverski unaprijeđena vozila za povećanje prihoda

Stellantis je danas mapirao svoju softversku strategiju kako bi uveo tehnološke platforme sljedeće generacije, gradeći na postojećim sposobnostima povezanih vozila kako bi transformisao način na koji kupci rukuju svojim vozilima i da bi generisao otprilike 20 milijardi evra u postepenim godišnjim prihodima do 2030...

Ova transformacija će premjestiti Stellantis vozila sa današnjih namjenskih elektronskih arhitektura na platformu definisanu otvorenim softverima koja se savršeno integriše u digitalne živote kupaca. Ona će značajno proširiti opcije koje imaju kupci da bi se dodale inovativne funkcionalnosti i usluge putem redovnih bežičnih (OTA) ažuriranja, održavajući vozila svežim, uzbudljivim i ažuriranim godinama nakon što su napravljena. „Naše strategije elektrifikacije i softvera će podržati naše nastojanje da postanemo kompanija za održive tehnologije mobilnosti koja će biti vodeća, koristeći povezani poslovni rast sa bežičnim funkcionalnostima i uslugama i pružajući najbolje iskustvo našim kupcima“, izjavio je Karlos Tavares, glavni izvršni direktor kompanije Stellantis. „Sa tri potpuno nove tehnološke platforme zasnovane na vještačkoj inteligenciji koje stižu 2024. godine za sve četiri STLA platforme za vozila, mi ćemo se osloniti na brzinu i agilnost koje rezultiraju iz razdvajanja hardverskog i softverskog ciklusa“.

 

 

 

 

 


Stellantis planira da uloži preko 30 milijardi do 2025. godine kako bi sproveli softversku i elektro transformaciju. Softverska strategija kompanije Stellantis je usko povezana sa planovima elektrifikacije vozila kompanije, predstavljenih tokom Dana električnih vozila u julu 2021. godine, koja cilja na to da preko 70% prodanih vozila u Evropi i preko 40% prodanih vozila u SAD-u budu vozila niskih emisija (LEV) do 2030. Svih 14 kultnih brendova kompanije su posvećeni pružanju potpuno elektrifikovanih rješenja koji su najbolji u klasi. Pored zajedničkog poduhvata Mobile Drive, koji je planiran za 31. decembar 2021. godine, novi neobavezujući memorandum o razumjevanju potpisan sa kompanijom Foxconn ima za cilj dizajniranje porodice namjenskih mikrokontrolera za Stellantis i korisnike trećih strana. Partneri namjeravaju da razviju četiri porodice čipova koji će pokriti preko 80% potrebe kompanije za mikrokontrolerima, pomažući pojednostavljivanju lanca snabdevanja. Uvođenje i ugradnja proizvoda u Stellantis vozila se planira za 2024. Stellantis takođe nastavlja svoje namenske projekte sa kompanijom Waymo. Chrysler Pacifica hibridna vozila opremljena programom Waymo Driver pružaju hiljade potpuno autonomnih vožnji u Feniksu, Arizona (SAD), a sada su Stellantis i Waymo proširili svoje partnerstvo na usluge lokalne dostave. Koristeći liderstvo kompanije Stellantis na tržištu lakih komercijalnih vozila i ulaganja u elektrifikaciju, partneri sada sarađuju na poslovanju fokusiranom na komercijalni razvoj. Timovi inženjera će početi da rade na Stellantis prototipima 2022. godine. Danas, Stellantis ima 12 miliona monetizovanih povezanih vozila širom svijeta. Do 2026. godine, očekuje se da se taj broj poveća na 26 miliona vozila i da generiše oko 4 milijarde evra prihoda i da dostigne 34 miliona vozila do 2030. i otprilike 20 milijardi godišnjih prihoda. Definicija monetizovanog je prvih pet godina života vozila. Koristeći svoje sposobnosti sakupljanja podataka, Stellantis će 2022. predstaviti program osiguranja zasnovan na korišćenju, koji će nuditi kroz sopstvene finansijske jedinice u Evropi i Sjevernoj Americi, sa namerom da se proširi globalno. Tri nove platforme će biti uvedene od 2024. godine za sve četiri platforme za vozila kompanije Stellantis tokom perioda od dve godine. U srcu transformacije ka uslugama fokusiranim na kupce je nova električna/elektronska (E/E) i softverska arhitektura, STLA Brain. STLA Brain funkcioniše potpuno bežično, sa 30 modula naspram današnjih 10, što ga čini veoma fleksibilnim. To je arhitektura orijentisana na usluge koja je u potpunosti integrisana sa oblakom koja povezuje elektronske kontrolne jedinice unutar vozila sa centralnim računarom visokih performansi (HPC) vozila putem magistrala velike brzine. Ona prekida današnju vezu između generacija hardvera i softvera, omogućavajući programerima da prave i ažuriraju funkcionalnosti i usluge brzo bez čekanja na izlazak nove generacije hardvera. Ova bežična ažuriranja drastično smanjuju troškove i za kupce i za Stellantis, pojednostavljujući održavanje za vlasnika i održavajući rezidualnu vrednost vozila. STLA SmartCockpit, izgrađen na platformi STLA Brain, će se savršeno integrisati sa digitalnim životima putnika kako bi kreirao prilagodljivi treći životni prostor. Studije pokazuju da klijenti provedu u proseku četiri godine svojih života u vozilima i to se samo povećava. STLA SmartCockpit, koji pokreće Mobile Drive, zajednički poduhvat između kompanija Stellantis i Foxconn, isporučuje aplikacije zasnovane na veštačkoj inteligenciji poput navigacije, glasovnog asistenta, internet tržnice i platnih usluga. STLA AutoDrive, razvijena u saradnji sa kompanijom BMW, će nuditi sposobnosti autonomne vožnje 2., 2+ i 3. nivoa i biće konstantno razvijana kroz bežična ažuriranja. Putem softvera i performansi na zahtev, Stellantis kupcima pruža mogućnost da vozila prilagode svojim ličnim potrebama i željama putem bežičnih ažuriranja, tako dodatno povećavajući jedinstvene kvalitete različitih brendova unutar kompanije Stellantis i jačajući povezanost između vozila i vozača. Do danas, Stellantis je isporučio više od 6 miliona ažuriranja putem bežične mreže za svoja vozila i planira da do 2026. godine obezbedi ažuriranja minimum svaka tri meseca. Danas, povezana vozila kompanije Stellantis pružaju više od tri biliona tačaka podataka, generišući blagovremene, efikasne uvide. Inženjeri kompanije Stellantis koriste ove informacije kako bi skratili krug kontinuiranog poboljšanja vozila, unapređujući zadovoljstvo kupaca, istovremeno stvarajući 1,1 milijardu evra kroz efikasnost do 2030. godine. Svaki od brendova kompanije Stellantis fokusiran je na korišćenje softvera kako bi njegovi kupci imali maksimalnu korist, a što je ukorenjeno u ciljevesvakog od njih. Kako bi podržao ovu transformaciju, Stellantis osniva akademiju za softver i podatke za prekvalifikaciju više od 1.000 internih inženjera u više uloga i radi razvoja svoje softverske zajednice. Firma takođe zapošljava vrhunske stručnjake za softver i veštačku inteligenciju iz tehnologije i drugih industrija širom sveta. Do 2024. Stellantis ima cilj da zapošljava 4.500 softverskih inženjera koji su motivisani efikasnošću, stvarajući centre za talenata širom sveta. Ti inženjeri će obezbediti savršeno ostvarenje softverskih ambicija kompanije Stellantis i funkcionisati unutar ekosistema stvorenog kroz partnerstva kompanije Stellantis.

Datum objave: 08/12/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook