Naslovna > Automobili > Fiat > Abarth > Sportske strasti iz utičnice

Fiat 500e Abarth

Sportske strasti iz utičnice

Nakon što je predstavio i već uveliko afirmisao potpuno električnu verziju novog modela 500, Fiat je odlučio da u isti kalup ubaci i njegov sportski podbrend Abarth, koji bi do 2024. godine trebao postati potpuno električni brend…

Promotivni Abart 500e nemoguće je ignorisati jednim dijelom zbog odličnog dizajna, a drugim zbog jarko žute boje sa kojom je ofarbana njegova karoserija. Za početak treba podsjetiti da je Fiat već uveliko promovisao novi model 500 u potpuno električnom izdanju, te da je Abarth verzija logičan nastavak u njegovoj tržišnoj afirmaciji. Još uvijek nije poznato kako će ljubitelji klasičnih Abartha 595 i 695 reagovati na njihovog električnog nasljednika, ali jedno se sa sigurnošću ipak može pretpostaviti, a to je da neće biti razočarani novim dizajnom. Mada je električni karakter automobila smanjio potrebu za agresivnijim vanjskim oblicima, a prije svega naglašenim usisnicima vazduha, Abarth je i u električnom izdanju ipak uspio sačuvati sportski karakter.

 

 

 

Osim novih, minimalističkih LED svjetala sa prednje i karakterističnih zadnjih sa grafikom u obliku slova C, u ljepše detalje s vana treba ubrojati i stilizovane bočne naljepnice na vratima, te metalizirani umetak na prednjem braniku. Prednja maska je panelna, kao prvom modelu 500 iz 1957. godine, a stilski veoma lijepo izvedeno je i saće na centralnom usisniku vazduha. Odličan utisak ostavljaju i jedinstveni 18-inčni alu naplaci, a sportski prkosno ističu se krovni spojler i difuzor vazduha u zadnjem braniku. I dok s vana pažnju okoline Abart 500e privlači jarko žutom bojom karoserije, u enterijeru je ponuđen potpuni kontrast, sa dominantnim crnim tonovima. Takva tamna postavka s druge strane omogućila je žutim, Abarthovim škorpionima i dekorativnom koncu da dođu do maksimalnog izražaja. Naime, u skladu sa Abarthovim standardima dekorisan je i trokraki upravljač u čijoj sredini je ponosno otisnut škorpion.

 

 

Veći dio instrument panela, obloga vrata, kao i presvlake sportski profilisanih sjedišta, pa i strop obloženi su crnom alkanatarom. Svi spojevi izvedeni su sa dekorativnim dvostrukim šavovima, a od ljepših detalja treba izdvojiti metalni umetak u naslonima sjedišta sa ugraviranim nazivom Abarth i otisnutim škorpionom iznad njega. Podsjećamo da se prepoznatljivi škorpion sa karakterističnom munjom još nalazi i na bočnim stranama automobila i upućuje na električni karakter 500e modela. Kada je riječ o mogućnostima kabine, u nju mogu udobno da se smjeste dva putnika, dok se zadnja dva sjedišta mogu smatrati opcijom u slučaju teške nužde.

 

 

 

Pored sportskih elemenata kabina nudi i neke koje dijeli sa standardnim modelom 500. Tu je u prvom planu nova digitalna instrument tabla koja ima Abarthovu grafiku, te veliki centralni 10,25-inčni na dodir osjetljivi ekran, koji omogućava uvid u mnoštvo savremenim vozačima neophodnih funkcija. Komande automatskog mjenjača izvedene su u vidu četiri tastera, dok je upravljanje klima uređajem olakšano zadržavanjem klasičnih komandi. Savremeni karakter automobila najbolje se ogleda kroz jednostavnu povezivost pametnih telefona sa multimedijom i mogućnost njihovog bežičnog punjenja. Prvi potpuno električni Abarth u ponudi će se naći od Nove godine po još uvijek nepoznatoj cijeni. Podsjećamo da je standardni model u ulaznom paketu dostupan po cijeni od 30.000 eura, te da bi Abarth zbog svega što nudi trebao biti nekoliko hiljada skuplji.

 

 

 POGON

Pogonsku osnovu Abartha 500e čini 113 kW elektromotor čijih 155 KS je dovoljno da se od 0 do 100 km/h ubrza za sedam sekundi i dostigne elektronski ograničena brzina od 160 km/h, što je 10 km/h više od standardnog Fiata 500e. Kao izvor struje koristi se 42 kWh baterija koja bi trebala da omogući autonomiju od 500 kilometara. Moguće je puniti na punjačima snage do 85 kW, na kojima se za pet minuta može akumulirati struje za 50 kilometara vožnje. Kako bi Abarth 500e imao i karakterističnu zvučnu notu, dobio je poseban generator sportskog zvuka.

Datum objave: 20/12/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook