Naslovna > Automobili > Volkswagen > Touareg > Sportski duh osnažen strujom
FOTO GALERIJA (10)

Volkswagen Touareg R Plug-In

Sportski duh osnažen strujom

Za najjače sportsko R izdanje Touarega Volkswagen je odabrao hibridni pogon u kombinaciji V6 benzinskog motora i elektromotora, koji u paru raspolažu sa 462 KS i mogu s lakoćom da potjeraju 2,5 tona teški SUV do 250 km/h…

Do sada najjači Volkswagen Touareg R-line bio je pogonjen Audijevim 4.0-litarskim V8 motorom sa 421 KS i 900 Nm obrtnog momenta. Podsjećamo da ovaj 2,3 tone težak i 4,87 metara dugačak SUV od 0 do 100 km/h može da stigne za samo 4,9 sekundi i da razvije najveću brzinu od 250 km/h. Mada se većini običnih smrtnika navedene performanse za jedan SUV model sa dizel motorom i 4x4 pogonom čine impresivnim, Volkswagenovi inženjeri otišli su korak dalje i predstavili još snažniji Touareg R sa potpuno drugačijom plug-in hibridnom pogonskom kombinacijom.  

 

 

 

Volkswagenovi inženjeri odlučili su se za miks standardnog šestocilindarskog 3.0 V6 benzinca sa 340 KS i 136 KS snažnog elektromotora, koji je ugrađen u kombinaciji sa osmostepenim ZF automatikom. U Volkswagenu navode da zajednički potencijal dva motora iznosi 462 KS, odnosno 700 Nm, što je dovoljno da Touareg R s lakoćom dostigne elektronski limitiranih 250 km/h. Ubrzanje od 0 do 110 km/h još nije potvrđeno, ali se očekuje da bude na nivou od oko pet sekundi ili malo slabije od rezultata koji ostvaruje 4.0 TDI motor, jer se masa plug-in Touarega sa ugradnjom 14,1 kWh litijum-jonskih baterija smješetnim ispod poda prtljažnika, elektromotora i pratećih komponenti povećala na 2,5 tona. U Volkswagenu ističu da Toaureg R na isključivo električni pogon može da prevaili 48 kilometara. To je u velikoj većini slučajeva dovoljno za cjelodnevnu vožnju u gradskim sredinama uz veoma poželjnu nultu emisiju štetnih gasova. Standardni 4x4 pogon zbog povećanja mase i snage dobio je drugačiju elektronsku kalibraciju, a slične promjene pretrpio je osmostepeni automatski mjenjač. Distribucija snage između prednje i zadnje osovine obavlja se preko samozaključavajućeg Torsen diferencijala, koji ima mogućnost promjene prenosnog odnosa u omjeru 70/30% u korist prednje, odnosno 20/80% u korist zadnje osovine.  

 

 

 

Kao jedan od veoma bitnih podataka vezanih za ovaj model Volkswagen ističe njegovu mogućnost da povuče prikolicu sa kočnicama do mase od 3,5 tona. Veoma interesantnim čini se i podatak da ovu masu Touareg po potrebi može da povuče bez pomoći 3.0 V6 benzinskog motora, odnosno isključivo se oslanjajući na snagu i obrtni momenat elektromotora. Kako bi manevrisanje sa prikolicom i vučnim vozilima bilo što lakše, Volkswagen je Toaureg R serijski opremio sa svojim najsavremenijim Trailer Assist sistemom asistencije vozaču, koji je posebno koristan pri parkiranju unazad. Touareg R je prvi Volkswagenov model, koji u vožnji može da kombinuje funkcije sistema za održavanje pravca u traci i automatsko održavanje brzine bez bilo kakvih ograničenja, odnosno do maksimalne brzine od 250 km/h. Podsjećamo da su ovi sistemi do sada bili limitirani brzinom od 210 km/h.

 

 

Kao interesantniji od ostalih, Nijemci ističu i podatak da je isključivo sa elektromotornim pogonom moguće dostići brzinu od elektronski limitiranih 140 km/h. Vozaču je ponuđeno da po želji ili potrebi izabere potpuno električni ili hibridni režim rada pogona. U prvom slučaju, inteligentni nadzorni sistem automatski upravlja radom oba motora, a u drugom, od trenuka kad kapacitet baterija dostigne neophodan nivo, automobil samostalno prelazi na električni pogon.

 

 

Vozaču je pri tome ostavljeno na volju da samostalno izabere donji nivo napunjenosti baterije, do kojeg se može koristiti električni pogon, odnosno kada započinje njihovo punjenje regenerativnom energijom nastalom prilikom kočenja. Uz električni i hibridni režima rada nadzorni elektronski sistem vozaču nudi i mogućnost izbora između: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Offroad i Snow režima rada. Ukoliko se Touareg R kroz opcionu opremu nadogradi sa specijalnim matalnim oplatama za zaštitu motora, prenosa i podvozja i kao takav pripremi za zahtjevnije off-road avanture, onda se elektronski nadzorni sistem proširuje sa još dva režima rada pogona: Gravel i Sand (šljunak i pijesak).

 

 

Prvi modeli Toaurega R kupcima bi trebalo da budu isporučeni do kraja proljeća. Cijena još nije potvrđena, ali se očekuje da bude oko 100.000 eura.

 

 

 

Vanjski dizajn

 

U skladu sa imidžom najsnažnijeg modela u gami, R model je dobio i poseban sportski naglašen vanjski dizajn sa serijskim IQ.Liqht LED svjetlima, snažno profilisanim branicima, lakiranim crnim ukrasima, spojlerima i specijalnim 20-inčnim aluminijumskim naplacima. Kao opcija nude se veći 21 ili 22-inčni točkovi.

 

 

 

 

 

 

 

Enterijer

 

Kako i s vana, tako je i u enterijeru ponuđen poseban spoj luksuza i sportskih detalja sa mnoštvom aluminijumskih detalja, dok se na podnim prostiračima, pragovima i upravljačima nalazi R logotip. Srce i mozak upravljačkog sistema je multimedija koja donosi spoj 12-inčnog ekrana digitalnih instrumenata i 15-inčni na dodir osjetljivi ekran upravljačkog sistema.

Datum objave: 27/05/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook