Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > GT AMG > Sportski kupe u tijelu limuzine
FOTO GALERIJA (29)

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe

Sportski kupe u tijelu limuzine

Sa prvim četverovratnim AMG kupe-limuzinskim modelom Mercedes napada klasu ekskluzivnih i luksuznih Gran Turismo automobila, te nudi zanimljivu alternativu do sada neprikosnovenoj Porsche Panameri Turbo…

Mercedes je na sajmu automobilu u Ženevi predstavio novog člana AMG porodice, koji je razvijen iz prošlogodišnjeg AMG GT Concepta. Iza poprilično komplikovanog i podugačkog naziva Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe krije se prva čistokrvna AMG kupe-limuzina, koja koncepcijski najviše liči na standardni CLS. Ipak, za razliku od CLS-a koji u prvi plan ističe luksuz i eleganciju, pa tek onda dinamiku, AMG-ova kupe limuzina ima na „pameti“ samo sportske performanse i prvoklasnu adrenalinsku zabavu u vožnji. Dizajnerski je AMG 4-Door Coupe u velikoj mjeri ostao vjeran konceptu iz 2017. godine. Prednji dio vozila je ostao izuzetno agresivan sa prodornim Multibeam LED svjetlima i karakterističnim dnevnim LED „potpisom“. Sportski branik snažno je profilisan i istaknut sa stilizovanim usmjerivačem vazduha na sredini (eng. splitter).

 

 

Tu su i veliki bočni otvori preko kojih „dišu“ hladnjaci i motor. Oni svojim izgledom neodoljivo podsjećaju na obješene „buldogove“ obraze, što daje dodatnu dozu atraktivnosti AMG-ovoj kupe-limuzini. U sredini je čuvena „Panamericana“ rešetkasta maska hladnjaka, koju je Mercedes oživio 2016. godine sa AMG GT-R modelom. Ona nas podsjeća na legendarni Mercedesov sportski kupe 300 SL Gullwing iz 1952. godine, koji je svojevremeno pobijedio na najdužoj i najzahtjevnijoj latinoameričkoj trci izdržljivosti Carrera Panamericana. Dodatna agresivnost prednjem dijelu je data sa izvučenim kućištima točkova i poklopcem motora sa dva uzdužna nabora. Bočna linija je puno mirnija i elegantnija, sa malim staklima i elegantnom, padajućom linijom krova, koja je diskretno naglašena hromiranim okvirom. Sportski karakter automobila ogleda se tek u proširenim pragovima i 21-inčnim alu naplacima sa Michelinovim Pilot Sport 4S niskoprofilnim gumama. Na prednjem blatobranu s ukusom je dodata imitacija vazdušnog oduška izrađena od karbona, ispod koje je stilizovanim hromiranim slovima diskretno istaknuta kombinacija V8 motora i 4Matic+ pogona ili Turbo i 4Matic.

 

 

Zadnji dio je zaobljen u stilu AMG GT modela, po uzoru na kojeg su stilizovana i tanka LED svjetla. Iznad njih se nalazi spojler, koji na visokim brzinama povećava aerodinamički pritisak na zadnju osovinu. Kod najjačeg 63S modela on može biti od karbona i fiksne koncepcije (Aero paket), dok standardno dolazi kao automatski podesiv elemenat koji se pri nižim brzinama „utapa“ u vrata prtljažnika. Zadnji branik nudi pravu malu vizuelnu dramu, sa četverougaonim stilizovanim dvostrukim izduvnim otvorima sa strane i difuzorom vazduha u sredini, koji su u najskupljoj verziji uokvireni karbonom. Kod slabijih modela izduvni otvori su ovalni, i spojeni sa lakiranim dijelom branika crnom plastikom. Unutrašnjost prvog četverovratnog AMG modela, kojeg su u potpunosti osmislili i razvili stručnjaci iz Affalterbacha, donosi spoj prvoklasnog luksuza, savremenih digitalnih rješenja i skupocjenih sportskih detalja. Većina toga, poput analognih ili digitalnih instrumenata, već je viđena u ostalim Mercedesovim modelima E i CLS ranga. Podsjećamo da je C-klasa u to društvo ušla sa prošlomjesečnim redizajnom, dok je nova A-klasa predstavila najsavremenije izdanje Mercedesove MBUX inteligentne multimedije. Ulazna GT53 verzija ima analogne instrumente i 12,3-inčni ekran multimedije, dok je kod snažnijih instrument panel digitalan i čini ga još jedan 12,3-inčni ekran visoke rezolucije. U uređenju enterijera je ponuđeno nekoliko različitih pristupa. Neka od njih ističu u prvi plan eleganciju i luksuz, a neka sportski karakter automobila.

 

 

Zavisno od odabranog paketa novi četverokraki multifunkcionalni upravljač se može dobiti sa glatkom kožnom oblogom, kao u standardnim Mercedesima. Druga verzija nudi kombinaciju glatke kože i hrapave alkantare, treća kombinuje alakantaru i karbonske umetke, dok je u četvrtoj obruč u potpunosti obložen alakantarom kao u čistokrvnim sportskim automobilima. Prednja sjedišta se mogu dobiti u standardnom i sportskom AMG izdanju. Prvo rješenje je elegantnije i udobnije, a drugo donosi vidno jače bočne profile, koji treba da ponude najbolji mogući oslonac vozaču u dinamičnoj vožnji. Treba naglasiti i da se zadnja sjedišta mogu dobiti u dvije koncepcije, kao dvije zasebne fotelje sa produženim centralnim grebenom ili kao standardna trosjed klupa. Jedan od najljepših detalja u enterijeru je široki centralni greben, koji je u osnovi preuzet iz AMG GT modela, ali je modernizovan sa na dodir osjetljivim tasterima. Tu su i inovativni okrugli ventilacioni otvori, koji izgledom podsjećaju na ventilator turbine. Oni imaju i interesantno ambijentalno osvjetljenje koje mijenja boju u skladu sa odabranom temperaturom. Mogućnosti luksuziranja su raskošne i u skladu sa očekivanom početnom cijenom od 150.000 eura, koliko bi GT 4-Door Coupe trebalo da košta u Njemačkoj. Kao glavnog konkurenta AMG-ovi menadžeri su označili Porsche Panameru, dok se kao alternativa spominje i Audi RS7.

 

 

TOČKOVI, GUME I KOČNICE
Za kontakt sa podlogom kod AMG GT53 i GT 63 modela su serijski zaduženi Michelin Pilot Sport 4S niskoprofilne gume dimenzija 255/45 R19 naprijed, odnosno 285/40 R19 pozadi. Najjači AMG GT63 S 4Matic+ model naprijed ima 20-inčne gume dimenzija 265/40, a pozadi 295/35. Opciono on se može dobiti sa 21-inčnim točkovima dimenzija 275/35 naprijed, odnosno 315/30 pozadi. Da bi se omogućilo sigurno zaustavljanje AMG je kod modela sa V8 motorom naprijed ugradio šestoklipna žuta kočiona kliješta, dok je pozadi primijenjen sistem sa jednim klipom i plivajućim kliještima, koji omogućava bržu reakciju kočnice, preciznije doziranje kočione sile i bolju kontrolu automobila. Kod modela sa šetstocilindričnim motorom koristi se kočioni sistem sa srebrnim kočionim kliještima, te ventilisanim i perforiranim diskovima. Kao opcija nudi se lakši sistem sa karbon-keramičkim kočnicama sa bronzanim šestoklipnim kočionim kliještima naprijed i jednoklipnim pozadi. Ovaj sistem je namijenjen za česte vožnje po sportskim stazama i u uslovima gdje su kočnice izložene velikim temperaturama i naprezanjima.

 

 

Tehničke karakteristike  
Motor/cilindri 4.0-litarski V8 Biturbo  3.0 V6 + EQ Boost
Zapremina (ccm³) 3.982 3.982 2.999
Snaga (KS pri o/min. ) 639 / 5.500 – 6.500 585 / 5.500 – 6.500 435+22 / 6.100
Obrtni momenat (Nm pri o/min.) 600 / 2.500 – 4.500 650 / 2.350 – 5.000 520+250 / 1.800 – 5.800
Ubrzanje 0-100 km/h (sekunde) 3,2 3,4 4,5
Najveća brzina (km/h)  315 310 285

 


MOTORI
Od starta prodaje GT 4-Door Coupe je dostupan u tri verzije: GT 53, GT 63 i najsnažnijoj GT 63 S. Najzanimljiviji i najsnažniji GT 63 S 4MATIC+ kombinovan je sa 4.0 V8 bi-turbo motorom sa 639 KS i čak 900 Nm maksimalnog obrtnog momenta. To je dovoljno da se od 0 do 100 km/h ubrza za samo 3,2 sekunde i dostigne najveća brzina od 315 km/h. Model iz sredine ponude je GT 63 4MATIC+ kojeg pogoni prigušena verzija 4.0 V8 bi-turbo motora sa 585 KS i 800 Nm. Ovaj model do „stotke“ ubrzava za 3,4 s, te može da dostigne najveću brzinu od 310 km/h. Oba V8 motora dolaze u kombinaciji sa AMG Cylinder Management sistemom deaktivacije cilindara tokom nezahtjevne vožnje, odnosno kada vozač odabere ekonomični, Comfort režim vožnje. Za pogon baznog AMG GT 53 4MATIC+ modela namijenjen je „blagi“ hibridni sistem koji kombinuje 3,0-litarskog turbo benzinca i EQ Boost starter-alternator. Ovaj sistem je već viđen u Mercedesovim modelima CLS 53, te E 53 Coupe i Cabrio. Njegova ukupna snaga iznosi 435 „konja“ uz najveći obrtni momenat od 520 Nm. Električna podrška u mogućnosti je da trenutno pomogne motoru SUS sa 22 KS i 250 Nm. Sve to omogućava AMG GT 53 modelu da od 0 do 100 km/h ubrza za 4,5 sekundi i da dostigne najveću brzinu od 285 km/h. Za prenos snage kod modela sa V8 motorima je zadužen devetobrzinski MCT automatski mjenjač, a u GT 53 devetostepeni TCT. V8 jedinice imaju vazdušno AMG Ride Control+ vješanje i standardno upravljanje na svim točkovima, koje je kod GT 53 aktivno podesivo ogibljenjem opcija. Svi modeli su kombinovani sa 4x4 pogonom.

 

Poređenje sa konkurentom:

Mercedes AMG GT 63 S & Porsche Panamera Turbo
  
V8 Motor 6 - Boxer
3.982 Zapremina 3.996
639 KS Snaga 550 KS
900 Nm Obrtni momenat 770 Nm
3,2 s Ubrzanje 3,8 s
318 km/h Maksimum 306 km/h
2.120 kg Masa 2.070 kg

Datum objave: 15/04/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook