Naslovna > Automobili > Audi > A3 > Start u novi tržišni segment

Audi A3 Limuzina

Start u novi tržišni segment

A3 limuzina sa 221 kW (300 KS)koja od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,9 sekunde, od danas i u našoj zemlji...

Sa  A3 Limuzinom Audi starta u globalno najveći tržišni segment, klasu kompaktnih limuzina. Dinamičan automobil sa četvero vrata donosi sa sobom sve jače strane  A3 serije – mala masa zahvaljujući lakoj konstrukciji, snažni i visoko efikasni pogoni kao i mnogobrojna Highend-rješenja kod  infotainment-a i sistema pomoći vozaču. Vrhunski model serije je S3 limuzina sa  221 kW (300 KS).

 

Vanjski dizajn
Audi A3 Limuzina izgleda sportski na cesti , precizna je i izražajno snažna u svakom detalju . Njen dizajn predstavlja most između  klasičnog Three-Box-koncepta i  Coupé-filozofije. Tornado-linija stvara  snažnu svjetlosnu  ivicu, koja se proteže preko cijele bočne površine. Prepusti su kratki. Sa 2,64 metra međuosovinskog razmaka ukupna dužina automobila sa četvero vrata iznosi  4,46 metara.

 

Preko pragova proteže se dinamična  linija, snažnije nagnuta nego kod ostala dva  A3 modela. Bočne površine su intenzivnije savijene i kućišta točkova nešto snažnije izvučena . A3 Limuzina je sa 1,80 metara jedanaest milimetara šira nego  A3 Sportback, po visini (1,42 metra) ona je devet milimetara niža od sestrinskog modela.

 

Kod  konture poklopca motora, branika, upusta za zrak, te  singleframe-rešetke, automobil sa četvero vrata takođe slijedi vlastitu liniju. Na zadnjem dijelu je spojler integrisan u poklopac prtljažnika, a široka i ravna svjetla naglašavaju  horizontalne linije. Po želji, ona svijetle u  LED-tehnici. Od starta na tržište,  Audi isporučuje i puna LED glavna svjetla koja naglašavaju izuzetnu poziciju  A3 Limuzine svojom tehnikom i markantnim izgledom .

 

 

Karoserija
Sa  1.4 TFSI motorom, prazna limuzina je teška samo  1.250 kilograma. Za malu  masu  i veliku čvrstoću,  Audi  u ćeliji za putnike koristi mnogobrojne  dijelove od  kaljenog čelika, dok je poklopac motora od aluminija. Karoserija je u velikoj mjeri kruta, sigurna na udar i akustički komforna.

 

Laka konstrukcija se vidi u interijeru i motorima. Tako je motor sa četiri cilindra težak jedva malo više od 100 kg.

 

Pogon
Za start  Audi A3 Limuzine u Njemačkoj i Evropi, program motora obuhvata četiri  četverocilindraša. Iz temelja novo razvijeni, oni sažimaju  efikasne tehnologije Audija – direktno ubrizgavanje, turbo-punjenje, inovativni termo-management i start-stop sistem. Ponuda motora i prenosa snage će dalje rasti.

 

1.6 TDI je najefikasniji pogon u ponudi ovog modela.  Ovaj kompaktni dizel, koji je karakterističan po minimalnom unutrašnjem trenju, u kombinaciji s ručnim mjenjačem u prosjeku troši samo 3,8 litara na 100 kilometara (99 grama CO2 po km).  Ovaj 1.6- litarski motor ubrzava A3 Limuzinu od nula do 100 km/h za 10,9 sekundi, do maksimalne brzine od 194 km/h.

 

2.0 TDI razvija 110 kW (150 KS) i 320 Nm obrtni momenat. On ubrzava  A3 Limuzinu za 8,7 sekundi od  0 do 100 km/h, do krajnjih 220 km/h. U prosjeku se zadovoljava sa  4,1 litra goriva na 100km, CO2-ekvivalent od  107 grama po  km.

 

Kod 1.4 TFSI okvirni podaci glase 103 kW (140 KS) i 250 Nm. COD-sistem (cylinder on demand) kod niskog opterećenja isključuje  dva cilindra. 1,4-litarski motor troši prosječno samo  4,7 litara goriva na 100 km, njegova CO2-emisija iznosi 109 grama po  km. Ubrzanje od  0 do 100 km/h traje samo  8,4 sekunde, a maksimalna brzina iznosi  217 km/h.

 

1.8 TFSI razvija  132 kW (180 KS) i 250 Nm obrtnog momenta. On nudi obiman paket Highend-tehnologija, između ostalog direktno ubrizgavanje u prostore za sagorijevanje i MPI u usisnu cijev. Sa  7,3 sekunde za standardni sprint  do 100 km/h i krajnjom brzinom od 235 km/h on omogućava  sportsku voznu učinkovitost. Prosječna potrošnja iznosi  5,6 litara na 100 km, analogno 129 grama CO2 po km.

 

Ovisno o motoru koristi se ručni šestostepeni mjenjač ili automatski S tronic. Automatski mjenjač sa duplom spojkom mijenja brzine  bez osjetnog  prekida vučne sile. Njegovim upravljanjem se vrši pomoću ručice mjenjača ili po želji sa tipkama na upravljaču.

 

Univerzalna karakteristika D moda projektovana  je  za maksimalnu efikasnost, a u sportskom modu  S, nivo broja obrtaja motora je nešto viši. U kooperaciji sa sistemom vozne dinamike,  Audi drive select,  S tronic u efficiency-modu  nudi  slobodan hod, koji dalje snižava potrošnju.

 

 

Podvozje

 


Startna pozicija, koju  Audi A3 Limuzina zauzima u svom segmentu  zahvaljuje i svom podvozju. Osnovu  za to čini raspodjela osovinskog opterećenja, koja je fino dovedena u ravnotežu  (ovisno o motoru u odnosu od  60 procenata naprijed prema  40 procenata nazad). Svi motori su ugrađeni pod uglom od dvanaest stepeni  prema nazad, dok je prednje vješanje točkova smješteno  daleko naprijed.

 

Kod prednje osovine radi se o jednoj  McPherson-konstrukciji sa trougaonim  poprečnim sponama i aluminijskim obrtnim ležajevima. Ona je zglobno spojena sa aluminijskim pomoćnim okvirom. Elektromehaničko servo-upravljanje radi osjetljivo, efikasno i  sarađuje sa različitim sistemima pomoći. U osovini sa dvostrukim poprečnim sponama  koja koristi osovinski nosač od čelika , opruge i prigušnici su montirani odvojeno. Sportska podvozja za liniju  Ambition i S line spuštaju  karoseriju za  25 milimetara.

 

Audi A3 Limuzina stoji na točkovima u dimenzijama od  16 do 18 inča; quattro GmbH isporučuje točkove do 19-inča prečnika. Prednji kočioni diskovi su samoventilirajući.

 

Elektronska kontrola stabilizacije ESC obuhvata i elektronsku poprečnu blokadu. Kod brze vožnje u krivini ona sasvim lagano koči prednji točak koji  se nalazi na unutarnjoj strani krivine , te time ona minimalizira podupravljanje i poboljšava prijanjanje točkova.

 

Unutarnji prostor

 


Velika ljubav za detalje karakteriše interijer Audi A3 Limuzine. Linije i površine su jasno oblikovane, ispod vjetrobranskog  stakla proteže se dugi luk. Kokpit sa savijenim prednjim dijelom  je tanak, srednja konzola lako se orijentiše prema vozaču. Opcijski display informacionog sistema vozača u boji,  prezentira grafike u visoko detaljnim  3D-prikazima.

 

Od opreme,  MMI radio je opremljen sa monitorom, koji se električno izvlači/uvlači. Njegov terminal za upravljanje  nalazi se na konzoli srednjeg tunela. Elektromehanička parking kočnica aktivira se pomoću tipke. Upravljač  ima, ovisno o verziji, tri ili četiri kraka. Kupac može dodatno poručiti upravljač sa ravnim donjim dijelom kao i multifunkcijske tipke i tipke za promjenu  stupnjeva prijenosa. Audi, po želji, montira sportska sjedišta naprijed . Kod  Ambition modela ona su serija. Ovdje postoje kao opcija S-sportska sjedišta sa integrisanim naslonima za glavu.

 

Boje interijera – crna, titan siva, pashmina-bež i  kesten smeđa – orijentišu se prema liniji opreme. Dvobojni  Audi design selection lassobraun  ima spreman ekskluzivni svijet boja. S line-sportski paket, isporučiv za A3 Limuzinu Ambition, uranja unutarnji prostor sasvim u crno. Kod materijala su  isporučive platnene presvlake, kombinacija  platna i kože, kože  Milano, te kombinacija kože Perlnappa i Alcantare.

 

Zahvaljujući dugom međuosovinskom  razmaku i  putnici u zadnjem dijelu vozila uživaju  u bogatom prostoru  i  komfornom pristupu. Volumen prtljažnika iznosi  425 litara. On se može proširiti sklapanjem  naslona u zadnjem dijelu automobila; u  njima  je  kao opcija integrisan otvor za skije. Nakon otključavanja  poklopac prtljažnika se samostalno podiže uvis.

 

Infotainment i Audi connect

 


Kao i sestrinski modeli u seriji A3, A3 Limuzina koristi novi modularni sistem gradnje  infotainment- a. Na vrhu je  je  MMI navigacija plus sa  64 GB obuhvatnim  SSD HDD, DVD-uređajem i cjelovitom govornom komandom . 7-inčni-monitor sa mogućnošću visoke rezolucije pokazuje  sliku karte u detaljnim  3D-grafikama. Pomoću  Bluetooth-interface-a,  MMI  navigacija  plus spaja mobilne telefone i mobilne  player-e. Na komandnom  terminalu je obrtni/pritisni prekidač sa MMI touch  sažet u „Touchwheel“ na dodir osjetljivo polje za unošenje slova , znakova  pisma i brojeva čini gornju stranu  komandnog prekidača.

 

Dalji infotainment segmenti su jedan modul za digitalni radio prijem  (DAB+), Audi phone box za komforno bežično spajanje mobilnog  telefona na autoantenu i  Bang & Olufsen zvučni sistem. Njegovo pojačalo od 705 W  pokreće 5.1 zvuk na 14 zvučnika, LED-provodnici svjetla osvjetljavaju okvire niskotonaca  na prednjim vratima.

 

Pojam  Audi connect obuhvata sve tehnologije  koje spajaju  vozača sa vozilom , internetom, infrastrukturom i drugim vozilima. Audi je sistem učinio još atraktivnijim – veza prema internetu je u toku, gdje god je moguće, pomoću super brzog standarda  LTE. LTE-telefonski modul mijenja dosadašnji  UMTS-modul, pri čemu u autu postaje  moguća  download-brzina do 100 MBit/s.

 

Audi connect  nudi suvozačima preko integrisanog  WLAN-Hotspot-a slobodno surfanje i slanje emailova. Za vozača to donosi  po mjeri oblikovane internet-usluge, od  navigacije sa slikama, do Google Earth i Google Street View, pa preko Audi saobraćajnih  informacija online, te do Smartphone-App i Audi music stream. Servisne vijesti i informacije zaokružuju ponudu .Online-Community-usluge,  Facebook i Twitter, su primjereno vozilu  integrisane u infotainment; pored funkcije čitanja spremna je praktična funkcija teksta sa prethodno urađenim segmentima.

 

Nova usluga od Audi connect, koja debitira u A3 Limuzini su informacije o parkingu. One pokazuju parking mjesta, kuće za parkiranje i podzemne garaže koje odabere vozač. Gdje god je moguće, servis navodi broj slobodnih mjesta i cijenu parkiranja. Adresa parking mjesta može se preuzeti kao navigacioni cilj.

 

 

Oprema

 


Nova  Audi A3 Limuzina starta sa velikodušnom serijskom opremom. Paket sistema pasivne sigurnosti obuhvata  i  jedan airbag za koljeno za vozača . Sistem informisanja vozača u boji  kod  linija Ambition i Ambiente sadrži program efikasnosti sa pokazivačem preporuke promjene brzina kao i preporuku za odmor.

 

Osim toga, linija Ambition nudi sportsko podvozje, 17-inčne lakometalne točkove, sportska sjedišta i sistem  Audi drive select. Linija Ambiente donosi sa sobom tempomat, LED-paket unutarnjeg osvjetljenja i pomoć pri parkiranju  nazad. Kao dopunu,  Audi ima u ponudi i komfornu dodatnu opremu,  kao npr. panorama-stakleni  krovni otvor, komforni ključ, dodatno grijanje ili na xenon svjetlu zasnovana  adaptivna svjetla. U kooperaciji  sa MMI navigacijom  plus, koriste se podaci o dionicama puta, da bi se ovisno o situaciji optimalno osvijetlila cesta.

 

Opcijski sistemi pomoći vozaču  takođe potiču  iz gornje klase. Adaptivni tempomat (ACC) održava brzinu vozila do 150 km/h,  na željenom odstojanju od vozila koje vozi ispred; sa paketom za pomoć, koji obuhvata više sistema, područje regulisanja raste do  200 km/h. U zajedničkom djelovanju sa S tronic, ACC nudi, osim toga,  Stop&Go-funkciju za male brzine.

 

Zadnji  radarski senzori za  Audi side assist, nadzire promet prilikom promjene vozne trake, a Audi active lane assist podržava vozača kod održavanja vozne trake i  tako što on u datom slučaju lagano koriguje elektromehanički sistem upravljanja . Video-kamera od Audi active lane assist se koristi i za prepoznavanje saobraćajnih znakova.

 

Kao Highend-rješenje za komforno parkiranje, služi pomoć za parkiranje sa pokazivačem okoline – ona vozaču pomaže prilikom parkiranja u poprečna i uzdužna  mjesta za parkiranje .

 

Dalja  Highend-opcija je sigurnosni sistem Audi pre sense basic. Njegov sljedeći stepen izgradnje je pre sense front i integrisan je u  ACC. Kod neposredne opasnosti, sistem upozorava vozača  prema stepenovanom  konceptu ; ukoliko je potrebno, on  uvodi potpuno usporenje. Ispod brzine od  30 km/h,   Audi pre sense front usporava  A3 Limuzinu, a u slučaju nužne situacije, sa skoro punom snagom. Dođe li do sudara, pomoć kočenju za  sljedeći sudar  brine o tom da se vozilo nekontrolisano  ne kotrlja dalje.

 

Tržište

 


Sa  A3 Limuzinom  Audi ulazi u najjači tržišni segment širom svijeta, u klasu  kompaktnih limuzina.  U Bosni i Hercegovini i mnogim evropskim zemljama automobil sa četvero vrata će biti u salonima trgovaca već od danas. Početna cijena na našem tržištu za model 1.4 TFSI Attraction (92kW i 125KS) je 38.594 KM.

 

 

Audi S3 Limuzina

 


Nekoliko mjeseci nakon starta nove serije, slijedi vrhunski model  S3 Limuzina. 2.0 TFSI razvija 221 kW (300 KS) i 380 Nm obrtnog momenta. Visoko učinkoviti četverocilindraš sažima najmodernije tehnologije efikasnosti – dvostruko ubrizgavanje, cijev  izduvnih gasova  integrisanu u glavu motora , Audi valvelift sistem i tehnologiju za  termo management.

 

Audi S3 Limuzina ubrzava u kombinaciji sa S tronic-om za  4,9 sekundi od  0 do 100 km/h, a sa manuelnim mjenjačem  to traje  5,3 sekunde. Kod  250 km/h  brzina se elektronski ograničava. Turbo sa četiri cilindra troši u prosjeku  samo 6,9 odnosno 7,0 litara goriva na 100 km (sa S tronic-om odnosno manuelnim mjenjačem) CO2-ekvivalent od 159 odnosno 162 grama po  km. U quattro-pogonskojgrani  lamelna spojka koja izuzetno brzo radi, raspodjeljuje obrtni moment na prednju i zadnju osovinu.

 

Podvozje spušta karoseriju za  25 milimetara. Iza serijskih 18-inčnih- točkova rade velike kočnice; prednji diskovi imaju  prečnik od 340 milimetara. Električno podržano progresivno servo upravljanje varira prijenos– nešto indirektnije za srednji položaj, veoma direktno kod snažnog  zakretanja  prilikom upravljanja. Sistem vozne dinamike,  Audi drive select, je serija, a regulacija amortizera sa Audi magnetic ride isporučiva je kao opcija.

 

Optički, top- model  se može  prepoznati  kroz modifikacije na branicima , posebnoj singleframe-rešetki, drugačijim upustima zraka , posebnim kućištima vanjskih ogledala, proširenim bočnim pragovima, te po zadnjem spojleru. Difuzor uključuje  četiri ovalne ispušne cijevi i one nose hromirane zaštite. U unutrašnjosti  S3 Limuzina nudi sportska sjedišta (opcija S-sportska sjedišta), instrumente sa  sivom podlogom sa ciframa  i ukrasne lajsne u 3D-optici.

 

Datum objave: 03/09/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook